همه چیز در مورد جزایر سلیمان

معرفی جزایر سلیمان

جزیره‌ی سلیمان یکی از جزایر واقع شده در اقیانوس آرام است، اما این جزیره معروفیت و محبوبیت بیشتری در بین سایر جزایر موجود در این اقیانوس دارد، دلیل این معروفیت، راز آلود بودن این جزیره است که در این مطلب به آن اشاره خواهد شد. جزایر سلیمان یکی از پرطرف‌دار‌ترین جزایر در بین گردشگران می‌باشد، این جزایر آرام، متشکل از اقوام و فرهنگ‌های مختلفی هستند که از نظر نژادی و رفتاری تفاوت‌های بسیاری را در بین مردمانش مشاهده می‌کنیم.

وضعیت آب و هوا

آب و هوای این جزیره، استوایی به حساب می‌آید که در ماه‌های خاصی از سال، بارندگی شدید در آن مشاهده می‌شود، دمای بالای این مناطق باعث شکل گرفتن جنگل‌های استوایی در این جزایر شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جغرافیایی این منطقه، وجود جزایر آتشفشانی و کوهستانی است که حتی قله‌ای به ارتفاع ۲۴۴۷ متر نیز در آن دیده می‌شود. از مهم‌ترین جزایر شکل داده این منطقه میتوان به گوادال کانال، مالایتا، سان کریستوبال اشاره کرد.

جزایر سلیمان

همه چیز در مورد جزیره کرون

صنعت

از صنایع مهم این کشور می‌توان به تهیه و تولید الوار اشاره کرد، البته کاشت و برداشت میوه‌های استوایی مانند نارگیل، کاکائو و… نیز از دیگر صنعت‌های موجود در این کشور است که مردمان این منطقه مشغول به آن هستند. از سوی دیگر صادرات محصولات تولیدی نیز بستر شغلی مناسبی را برای ساکنین جزایر سلیمان فراهم آورده است. مردم این کشور عموما به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، اما درصد کمی نیز به زبان محلی جزیره‌ای سخن می‌گویند، مذهب مردم کاتولیک رومی و مسیحی است. یکی از ویژگی‌های جالب این کشور عدم وجود نیروی نظامی و ارتش است. برخی از ایالت‌های مهم این جزایر عبارت اند از؛ هونیارا که پایتخت این کشور است، کانال گودال که هونیار مرکز آن است، ایالت غربی، ایزابل با مرکزیت بوالا، ماکیرا، تموتو که مرکز آن سانتاکروز است این ایالات بخشی از ایالات موجود در کشور جزایر سلیمان است که به معرفی آن‌ها پرداختیم.

مردم جزیره

ساکنان این جزیره پر رمزو راز پیش از سال ۱۸۹۳ به صورت نیروی کار در مزرعه های جزایر اقیانوس آرام مشغول به کاربودند و استثمار می‌شدند. در سال ۱۹۴۲ که این جزیره بوسیله امپراتوری ژاپن اشغال شد جنگ های سخت و شدیدی در این جزیره به وجود آمد که یکی از آن ها نبرد بزرگی بود که بر سر جزیره گودال کانال اتفاق افتاد و بعد از این جنگ این کشور استقلال خودش را اعلام کرد.

جزایر سلیمان

جزایر سلیمان که در قرن ۱۹ میلادی به وسیله انگلیس اشغال شده بود در جنگ جهانی دوم هم ژاپن این جزیره را اشغال کرد و همین مساله سبب شد این جزایر پر گنج برای ژاپن و ایالات متحده آمریکا به میدان جنگ تبدیل شود. بعد از همه این جنگ ها و درگیری ها بود که در سال ۱۹۷۶ این جزیره استقلالش را اعلام کرد و یک حکومت مردمی در این کشور به وجود آمد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها