نکاتی ضروری برای فتح قله کلیمانجارو

فتح قله کلیمانجارو

کوه کلیمانجارو بلندترین قله‌ی آفریقا، از مهیج‌ترین انتخاب‌ها برای تفریح و گردش است. ۵۸۹۵ متر مسیر را باید طی کرد تا به نوک قله رسید. این قله در شهر تانزانیا قرار گرفته است. این کوه به دلیل ارتفاع خود می‌تواند مکان مناسبی برای نظاره بر پارک ملی نزدیک به قله یعنی پارک ملی اوهورو باشد. این پارک دارای حیوانات وحشی افریقایی زیادی است که مشاهده آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه نکاتی برای فتح قله کلیمانجارو معرفی میکنیم که باعث موفقیت شما در این صعود خواهد شد.

شناسایی مسیر

یکی از مهم‌ترین نکات هر سفر دانستن مسیرها و مشخص کردن کم‌خطرترین و نزدیک‌ترین آن‌ها است. برای فتح قله کلیمانجارو مسیرهای متفاوتی وجود دارد که برخی از آن‌ها قدمتی دیرینه دارند، برخی مسیرهای جدید نیز وجود دارد که درصورت تمایل میتواند مسیر جایگزین راه‌های قدیمی باشد.

نکاتی ضروری برای فتح قله کلیمانجارو

آشنایی با قلعه کنگلو در سواد کوه

مسیر قدیمی مارنگ، مسیری راحت ولی پرشیب است که نیاز به افراد حرفه‌ای برای صعود می‌باشد. اما مسیر محبوب از نظر گردشگران مسیر ماچامه است چرا که مناظر فوق العاده‌ای از دامن طبیعت برای شما به ارمغان می‌آورد.

لوازم مورد نیاز

فتح قله کلیمانجارو نیاز آنچنانی به لوازم کوهنوردی حرفه‌ای ندارد و با کمترین وسایل نیز میتوان آن را فتح کرد. البته وسایل اولیه مانند لباس گرم، پتو، مواد خوراکی، کفش کوهنوردی، کلاه آفتابی، عینک آفتابی و کیسه خواب را حتما باید به همراه داشته باشید.

طی هر مسافرت در دامن طبیعت ممکن است بدن فرد دچار مصدومیت شود، در نتیجه همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه در شرایط پیش‌آمده بسیار لازم و ضروری است.

همراه داشتن کرم ضد آفتاب، برای درامان ماندن از اشعه‌های مضر آفتاب و اسپری دور کننده حشرات برای جلوگیری از گزش توسط پشه‌های آفریقایی لازم است. به دلیل عدم دسترسی به آب برای شست‌و‌شوی دست و صورت خود حتما ژل‌‌های شست‌و‌شو را به‌همراه داشته باشید.

نکاتی ضروری برای فتح قله کلیمانجارو

ارتفاع و مشکلاتش

بیشتر افراد به طور طبیعی به ارتفاع واکنش نشان می دهند و غیر ممکن است تا وقتی که امتحان نکرده اید بدانید که واکنش بدن شما به ارتفاع چطور خواهد بود. حتی اگر کاملا فیت و سالم و در بهترین وضعیت خوتان باشید باز هم ممکن است بدنتان بر عکس واکنش نشان دهد و در نتیجه از فتح قله کلیمانجارو ناکام بمانید. اما چند نکته وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید به بدنتان در بهبود وضعیت کمک کنید مثلا از داروهای بیماری های ارتفاع استفاده کنید مثل دیاموکس، پیشنهاد می کنیم حتما مقدار زیادی آب بنوشید که ترجیح این است تا هر روز در ارتفاع ۱٫۵ لیتر آب بنوشید، به اندازه بخوابید، تغذیه ی مفید و مناسب داشته باشید و خیلی به خودتان سخت نگیرید و خونسردی تان را حفظ کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها