معرفی کوه های معروف آسیا

کوه های معروف آسیا

  فتح کوه های معروف آسیا یکی از برترین لذت های دنیاست که همتا ندارد مطمئنا کوهنوردی از آن دست تجربه ها و فعالیت هایی است که روح انسان را جلا می دهد و لذت آن اصلا قابل قیاس با هیچ چیز دیگری نیست. با اتفاق شما عزیزان با قله و کوه های معروف آسیا بیشتر آشنا خواهیم شد قله‌هایی که ارتفاع هر کدام از آنها به بیش از ۱۰۰۰ متر است.

رشته کوه‌های زاگرس

 رشته کوه‌ سر به فلک کشیده‌ زاگرس که دارای ارتفاعی قریب به ۴۵۴۸ متر است، در کشور عزیزمان ایران واقع شده است، پوشش گیاهی خاص و متفاوت این رشته کوه و وجود درختان تنومند بلوط زیبایی و اقتدار این رشته کوه بی‌نظیر را بیش از پیش به نمایش گذاشته است.  طبق تحقیقاتی که محققان بر روی زاگرس زیبای ما انجام داده‌اند مشخص شده است سن این رشته کوه تقریبا با رشته کوه آلپ در اروپا برابری می‌کند.

کوه های معروف آسیا

کوه‌های اورال

کوه‌های اورال  یکی دیگر از کوه ‌های معروف آسیا محسوب می‌شود، که در قسمت شمال غربی کشور روسیه سر به فلک کشیده‌اند. این کوه‌ها در مرز بین آسیا و اروپا قراردارند که به اوراسیا معروف هستند فتح قله‌های این‌ کوه‌های استوار به علت دشواری‌های بسیاری که در مسیر قرار دارد به آسانی امکان پذیر نیست. بلند ترین قله‌ی کوه‌های اورال ناردنایا با ارتفاع ۱۸۹۵ متر است که فتح آن آرزوی هر کوه‌نوردی است.

آشنایی با بهترین سواحل آسیا

کوه‌های پامیر

 پامیر در لغت به معنی سقف جهان است و دره‌های ۷۰۰۰ متری آن ابهت تاثیربرانگیزی را به این کوه بخشیده است وجود دره‌های عظیم در دل کوه‌های پامیر زیبایی و عظمت این کوه را بیشتر به نمایش می‌گذارد. وجود برف‌های سفید بر دامنه‌های این کوه ترکیب رنگ خارق العاده‌ای با تخته سنگ‌های رنگارنگ کوه‌های پامیر را ایجاد کرده است که تماشای آن حتما شما را به برای لحظات طولانی به فکر فرو خواهد برد.

کوه های معروف آسیا

کوه‌های آلتای

  کوه‌های آلتای یکی دیگر از کوه‌ های معروف آسیا بشمار می‌آید که تقریبا در جنوب شرقی قاره‌ی آسیا و در نزدیکی سیبری واقع شده است. قله‌ی بلوخا با ارتفاع ۴۵۰۶ مرتفع‌ترین قله‌ی این کوه است که فتح این قله به خاطر صعب العبور بودنش تنها از پس کوهنوردان و قله نوردان حرفه‌ای و خبره برمی‌آید.

کوه‌های تیان شان

کوه‌های مرتفع تیانشان در نقطه مرکزی قاره‌ی آسیا و در کشور چین سربه فلک کشیده‌اند و مرتفع ترین قله‌ی کوه‌های تیان شان قله‌ی پیروزی نام دارد که دارای ارتفاعی قریب به ۷۴۳۹ متر از سطح دریا است.

کوه شیشاپانگما

این کوه مرتفع ۸۰۱۳ متری هم در کشور چین واقع شده است و چهاردهمین قله ی مرتفع دنیا  شناخته شده است. از نظر درجه ی سختی صعود به قله ی  این کوه بایدگفت که شیشاپانگما جز کوه های نسبتا ساده است با این حال نرخ مرگ و میر در آن ۸ درصد بوده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها