جاذبه های گردشگری استرالیا

جاذبه های گردشگری استرالیا

جاذبه های گردشگری استرالیا باعث جذب گردشگران وتوریست های بسیاری از اقصی نقاط جهان به خود شده است. جدایی این قاره از قاره‌های آسیا،اروپا وآفریقا آب وهوای مساعد،حیات وحش و در نتیجه طبیعت منحصر به فردی را برای این قاره  به ارمغان آورده. با ما همراه شوید تا در این مقاله با معرفی برخی از مکان‌های دیدنی وجذاب این قاره آشنا شویم.

جزیره فریزر(Fraser Island)

جاذبه های گردشگری استرالیا

جزیره‌ی خارق‌ا‌لعاده فریز‌ر قریب به ۸۰۰۰ سال پیش متعلق به قطب جنوب بوده و بخاطر حرکت‌های طبیعی زیرین سطح کره زمین در طول سالیان متمادی به قاره استرالیا پیوست. وهمیشه در حال پیشرفت و توسعه بوده و این مزیت آن را به بزرگترین جزیره شنی در جهان تبدیل کرده است. شن‌های زیبا موجود در آن جلوه ی بی نظیری به آن بخشیده و باعث شده آن رادر زمره یکی از جاذبه‌های گردشگری استرالیا به حساب آورند و توریست‌های بسیاری که به طبیعت اهتمام زیادی می‌ورزند مجذوب این جزیره شوند.

خلیج کوسه(Fraser Island)

در سواحل غربی استرالیا  خط ساحلی به طول ۱۵۰۰کیلومتر وجود دارد که با صخره‌هایی از جنس سنگ‌های آهکی وماسه‌های شیری رنگ سفید پوشیده شده است. به علت کم عمق بودن آب  در این خلیج آنجا به محل زندگی دلفین‌ها و فیل‌های دریایی و گونه‌های بسیاری از علف‌های دریایی نادر که در معرض نابودی هستند تبدیل شده است. تاریخ نگاران معتقدند خلیج کوسه اولین منطقه‌ای بوده که اروپاییان آن را به عنوان اقامتگاه  خود انتخاب کردند.

پارک ملی کاکادو(kakadu)

یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری استرالیا که به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده است، پارک ملی کاکادو نام دارد. وجود سنگ نگاره‌های بومی، حوضچه‌ها، آبشارها وحیواناتی نظیر کروکودیل و پرندگانی با گونه‌های مختلف در آنجا چشم‌انداز منحصر به فردی به این مکان ملی بخشیده‌اند. حضور شما در چنین مکانی و توجه به سنگ نگاره‌های موجود در این پارک می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد اقلیم وفرهنگ وآداب ورسوم مردم این منطقه در اختیار شما قرار دهد.

معرفی ساحل جزیره نیکوی

دیواره بزرگ مرجانی(Great Barrier Reef)

جاذبه های گردشگری استرالیا

این دیواره‌ی مرجانی جزء یکی از ۷ عجایب طبیعی جهان محسوب می‌شود که دارای. ۴۰۰ نوع گونه مرجانی و ۱۵۰۰ گونه از ماهی ‌هایاستوایی است این دیوار‌ه‌ی بزرگ ۲۳۰۰ کیلومتر طول دارد که متشکل از ۹۰۰ جزیره و ۲۹۰۰ صخره مرجانی جدا از هم است که آن را تبدیل به بزرگترین پدیده مرجانی کرده است و می توان گفت که این پدیده نه تنها در استرالیا، بلکه یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کل دنیا بشمار می‌آید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها