بهترین مکان های جهان برای دیدن شفق قطبی

بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی

شفق قطبی یکی از پدیده های طبیعی زمین می‌باشد. این پدیده یکی از پدیده‌هایی است که رنگ‌های بسیاری دارد. شفق قطبی حاصل برخورد ذرات باردار خورشیدی به جو زمین می‌باشد. بسیاری از کشورها تنها از این موضوع سالانه درآمد بسیاری کسب می کنند. بنابراین در ادامه با بهترین مکان ها برای دیدن این پدیده طبیعی همراه باشید.

کانادا

این کشور نزدیک به قطب می‌باشد. بنابراین مکان‌های زیادی برای مشاهده شفق قطبی می‌توان در آن پیدا کرد.  شهر وایت هورس در استان یوکان، شهر یلونایف در سرزمین‌های شمال غربی کانادا، شهر توکتویاکتوک در قلمروهای شمال غرب کانادا، ایکوئالیت واقع در استان نوناووت، شهر چرچیل در استان مانیتوبا، شهر کوجواک در استان کبک، شهرهای بنف و جاسپر در استان آلبرتا از مهم‌ترین شهرهای این کشور هستند که می‌توان در آن شفق قطبی را دید.

شهر چرچیل و یلونایف بهترین و محبوب‌ترین شهرهای کشور کانادا برای دیدن این پدیده است.

کشور ایسلند و دیدن شفق قطبی

شفق قطبی

این کشور جزیره‌ای بهترین مکان برای دیدن این پدیده است. در خطوط ساحلی این کشور می‌توان این پدیده را دید. حتی اگر این پدیده را در ساحل نبینید؛ این ساحل‌ها بسیار دیدنی و گردشگر پسند هستند. بهترین زمان مشاهده این پدیده در ایسلند، زمانی است که هوا به شکل گرگ‌ومیش در آمده است. پایتخت اسیلند شهر ریکیاویک، روستای ویک آی میردال، هتل رانگا ایسلند، پارک ملی Vatnajokul، پارک ملی Thingvellir و بسیاری مکان‌های دیگر در ایسلند هستند که می‌توان این پدیده را دید.

پر آوازه ترین جاذبه های جهان

فنلاند

برای دیدن این پدیده در کاکسلوتانن ریزورت فنلاندKakslauttanen Resort حتی نیازی نیست تا از تختخواب خود خارج شوید، زیرا شما می‌توانید در کلبه‌های اسکیمویی شیشه‌ای دراز کشیده و رقص نورهای سبز زمردین و صورتی را با رگه‌هایی از آبی نیلی در پس‌زمینه‌ی آسمان شب نظاره کنید. شمال دایره قطب شمال در لاپلند فنلاند، توسط کاج‌های بلندی احاطه شده است، آن جا مکان بسیار زیبایی است که تجربه‌ی تماشای Aurora در آن سال‌هاست لذت‌بخش و مسحورکننده است.

آلاسکا

فیربنکسFairbanks  تنها دو درجه پایین تر از قطب شمال، در نزدیکی فرودگاه بین المللی و نزدیک به پارک ملی محبوب دنالی    (Denali National Park)  واقع شده است. در اینجا و در ۶۵ درجه ی شمالی، آسمان یک بوم نقاشی برای به تصویر کشیدن رنگ های فراوانی است که در چهار یا پنج شب از آگوست تا آوریل نمایش داده می شوند. در حقیقت، اگر شما برای مدت حداقل ۳ شب در آنجا باشید وسرمای آن را تحمل کنید، شانس موفقیت خود را برای دیدن شفق قطبی به ۹۰٪ افزایش داده اید.
آلاسکا یکی از بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی است در این منطقه علاوه بر فیربنکس می توان به انکوریج Anchorage رفت و شفق قطبی را در آن جا نیز مشاهده کرد.

شفق قطبی

شفق قطبی یکی از دیدنی‌ترین پدیده‌هایی است که می‌توان در جهان دید. در این مقاله به چهار کشور بزرگ و عالی برای دیدن این پدیده شگفت‌انگیز اشاره کردیم. فنلاند و ایسلند و کانادا بهترین مکان‌ها برای دیدن این پدیده که حاصل برخورد ذرات باردار خورشیدی و جو زمین است. شما می‌توانید با سفر به این کشورها بهترین تجربه را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

منبع ایران هتل آنلاین
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها