همه چیز در مورد جزیره چراتینگ

جزیره چراتینگ

از زیباترین جزایر شرق مالزی می‎توان به جزیره چراتینگ اشاره کرد. روستای چراتینگ در فاصله ۴۷ کیلومتری از پهانگ قرار دارد و یکی از معروف‎ترین کلوپ‎های جهان در آن قرار دارد. این روستای زیبا یکی از جذاب‎ترین مقصد‎های ساحلی مالزی است. این جزیره به خاطر داشتن آبی شفاف مقصد خوبی برای تفریحات آبی نظیر قایق سواری، غواصی، موج سواری است. در اطراف ساحل رستوران‎هایی با غذاهای سنتی و بومی منتظر گردشگران هستند؛ همچنین می‎توانید سوغاتی‎های زیبایی در اطراف ساحل خریداری کنید. از سواحل این جزیره می‎توان به جزیره چندور و ساحل تلوک چمپداک و بالوک اشاره کرد.

جزیره چراتینگ

ساحل چندور

این ساحل آرام و زیبا با شن‎های طلایی رنگ و آب شفاف خود چشم هر ناظری را به تماشا وا می‎دارد. فاصله‎ی این ساحل تا روستای چراتینگ تنها چند دقیقه است و در فصول مناسب سال شما می‎توانید لاک‎ پشت‎های کوچک تازه سر از تخم درآورده را ببینید که چطور راهی دریا می‎شوند.

ساحل تلوک چمپداک و بالوک

سواحل بی نظیر تلوک چمپداک و بالوک در نزدیکی شهر کوانتان قرار دارد و آب و هوای بسیار مناسبی دارد. گردشگران بسیاری برای تفریحات آبی نظیر قایق سواری، موج سواری و غواصی به این ساحل بی نظیر می‎آیند. نکته جالب اینجاست که فاصله ساحل بصره از کوانتان تنها ۱۰ دقیقه است و اگر به فکر ماهی گیری هستید این مکان بی‎نظیر را از دست ندهید.

ماجراجویی در جزیره ماکائو

راه‎های دسترسی به جزیره چراتینگ

از کوالالامپور تا جزیره چراتینگ با خوردو و از جاده ساحلی تنها ۴ ساعت فاصله است. اتوبوس هایی هم در این مسیر وجود دارند که به صورت روزانه از کوالالامپور به مقصد کوانتان حرکت می کنند. پس از رسیدن به کوانتان نیز می توانید از خدمات تاکسیرانی استفاده نموده و خود را به جزیره چراتینگ برسانید.

جزیره چراتینگ

راه دیگر هم آن است که به وسیله اتوبوس از کوالالامپور به دونگون یا کمامان در ترنگانو بروید و سپس به وسیله ی اتوبوسی دیگر خود را به چراتینگ برسانید. خطوط هوایی مالزی ایرلاین و فایر فلای به دفعات سرویس های هوایی به مقصد کوانتان را فراهم می کند. چراتینگ تنها ۴۵ دقیقه از فرودگاه فاصله دارد و بی شک آن را می توان آسوده ترین راه برای رسیدن به جزیره چراتینگ دانست.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها