سفر به پرلیس مالزی

سفر به پرلیس مالزی

پرلیس شهری کوچک در قسمت شمالی مالزی است که پر از مزارع برنج و تپه‎های بلند که در کنار خانه‎هایی با معماری‎های جالب هر ناظری را مجذوب زیبایی خاص خود می‎کند. بی‎شک پرلیس زیباترین دروازه شمالی مالزی است. پرلیس غارهای زیبایی را دل خود جای داده است. در این شهر گونه‎های مختلف گیاهی دیده می‎شود و انواع میوه‎ها نظیر میوه‎های گرمسیری در آن یافت می‎شود. از جاذبه‎های گردشگری این شهر زیبا می‎توان به پارک ایالتی پرلیس، پادانگ بسار، ریمبا هربا، غار گوا کلام و … اشاره کرد. در سفر به پرلیس مالزی همراه ماباشید.

پرلیس مالزی

پادانگ بسار

پادانگ بسار شهری مرزی است که مقصدی مناسب برای خرید‎های شما است. در این منطقه هر جنسی می‎توانید خرید کنید. در سفر به پرلیس از دو مرکز خرید پادانگ بسار آرکید و مجتمع اماس کراجانگ واقع در پادانگ بسار حتما دیدن کنید.

پارک ایالتی پرلیس

این پارک زیبا مساحتی نززدیک به ۵ هکتار دارد که از دو تفریحگاه جنگلی درست شده است. بزرگترین تپه‎های آهکی مالزی در این پارک قرار دارند که قدمتی نزدیک به ۵۰۰ سال دارند. این پارک از زیباترین پارک‎های مالزی است.

ریمبا هربا

این منطقه سرسبز زیستگاه بیش از ۱۰۰۰ گونه گیاهی است. مساحت این سرزمین سبز نزددیک به ۱۲ هکتار است. ریمبا هربا دارای گیاهان نادری است که در نقاط معدودی از جهان یافت می‎شود نظیر سهلای ستاهون که سالانه فقط یک بار برگ می‎دهد.

غار گوا کلام

این غار زمانی به عنوان معدن استخراج قلع بوده است و امروز بستر گردشگری دارد. این غار به طول حدودی ۴۰۰ متر بوده و به وسیله ی پلی معلق سرتاسر آن روشن شده است. وجود نورافکن های زیبا داخل غار گوا کلام در پرلیس مالزی زیبایی بی حد و اندازه ای به محیط بخشیده است. برای ورود به غار تاریکی ها باید در ابتدا از پلی به طول ۲.۵ متر گذر کنید. داخل غار نیز مسیرهای چوبی بسیاری تعبیه شده تا به راحتی بتوانید طول آن را بپیمایید.

مسیرهای ماجراجویی در مالزی

مسجد متحرک الحسین

مسجد الحسین از زیباترین مساجد پرلیس مالزی است که به صورت شناور بر روی آب ساخته شده است! این مسجد در نزدیکی موج شکن کوالا پرلیس واقع شده و نمازگزاران برای ادای نماز می بایست از پل معلق روی آب گذر کرده تا به صحن مسجد برسند. این مسجد با نورپردازی منحصر ب فردش به هنگام شب چشم اندازی خیره کننده و متفاوت را به شما هدیه می کند.

پرلیس مالزی

خرید در پرلیس مالزی

در محدوده ی مرز پرلیس مالزی تا تایلند، مراکز خرید معاف از گمرک و فروشگاه های جالبی وجود دارد که معروف ترین آنها یکشنبه بازار وانگ کلیان می باشد. همانگونه که گفته شد شهر مرزی پادانگ بسار نیز از بهترین مقاصد خرید در پرلیس مالزی است. در بازار پادانگ بسار آرکید می توانید خرید بی نظیری در زمینه پوشاک، صنایع دستی، مواد غذایی و لوازم خانگی انجام دهید. مرکز خرید پاسار تانی و بازارهای شبانه پرلیس مالزی از ایده آل ترین مقاصدی است که می توانید به هنگام شب خریدی دلچسب را انجام دهید!

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها