جاذبه های گردشگری کاستاریکا

جاذبه های گردشگری کاستاریکا

کشور کاستاریکا به پایتختی سان‌ خوزه  در آمریکای مرکزی واقع شده است. این کشور از جمله سرزمین‌هایی است که دارای جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی می‌باشد. طبیعت بکر و بی‌نظیر از مهمترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا بشمار می‌آید. سفر به این کشور زیبا و سرسبز می‌تواند بسیار جذاب و خاطره‌انگیز باشد ولی در عین حال هزینه سفر به کاستاریکا بالاست. از جاذبه های گردشگری کاستاریکا می‌توان به جنگل‌های سرسبزِ بارانی، سواحل زیبا و خیره‌کننده، آتشفشان‌ها و حیات‌وحش منحصر به فرد آن اشاره نمود. میدان‌ها و موزه‌های شهر سان خوزه از زیباترین و محبوب‌ترین میدان‌ها و موزه‌های این کشور محسوب می‌شوند. در ادامه برایتان به معرفی جاذبه های گردشگری کاستاریکا می‌پردازیم.

آتشفشان آرنال (Arenal Volcano)

در ارتفاعات Cordillera de Tilaran یکی از شگفت انگیزترین دیدنی‌های کاستاریکا به نام پارک ملی آتشفشان آرنال واقع شده است. آتشفشان آرنال با ۱۶۳۳ متر ارتفاع، به عنوان اصلی‌ترین جاذبه این پارک محسوب می‌شود. پارک ملی آتشفشان آرنال زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری همچون دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران می‌باشد.

آتشفشان آرنال در سال ۱۹۶۸ فعال شده و در اثر فوران آن، دو روستا به طور کامل از بین رفتند؛ این آتشفشان در سال ۲۰۱۰ جزو ۱۰ آتشفشان فعال جهان قرار داشته است. در بخش جنوبی این کوه آتشفشان، رصدخانه‌ای احداث شده است که دارای منظره فوق‌العاده زیبایی به دریاچه آرنال و کوه آتشفشان می‌باشد.

جاذبه های گردشگری کاستاریکا

راهنمای سفر به پاریس

جزیره کوکوس (Cocos Islands)

از زیباترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا می‌توان به جزیره کوکوس اشاره کرد که در سواحل کاستاریکا در اقیانوس آرام واقع شده است. محیط این جزیره ۲۳ کیلومتر می باشد. در جزیره کوکوس تنها جنگلبانانی که وظیفه حفاظت از این جزیره را بر عهده دارند، زندگی می‌کنند و افراد عادی در آن سکونت ندارند. در آب‌های اطراف این جزیره گونه‌های گوناگون گیاهی و جانوری آبزی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به دلفین‌ها و کوسه‌ماهی‌ها اشاره کرد. غواصی در آب‌های اطراف این جزیره از تفریحات منحصر به فرد آن می‌باشد.

کانال تورتوگورو (Tortuguero)

پارکی منحصر به فرد که بی‌شک تجربه‌ی قایق‌سواری در آن بی‌نظیر خواهد بود. کانال تورتورگو از بزرگترین پارک‌های ملی و جاذبه‌های گردشگری کاستاریکا است که تنها راه دسترسی به آن از طریق قایق و هواپیما می‌باشد. کانال تورتوگورو از پربازدیدترین جاهایی است که بی شک دیدن آن در سفر به کاستاریکا توصیه می‌شود. این منطقه دارای آب و هوای بسیار مرطوبی است که میزبان جانداران و گیاهان بسیاری از انواع مختلف می باشد. کانال تورتوگورو به واسطه آب و هوایش مملو از لاکپشت‌های بسیار نیز می باشد.

جاذبه های گردشگری کاستاریکا

جنگل ابر مونته ورده (Monteverde Cloud Forest Reserve)

منطقه حفاظت شده مونته ورده با جنگل ابر و زیستگاه طبیعی حیوانات از بی‌نظیرترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا است که نباید از آن غافل ماند. گردشگران بسیاری هرساله از این منطقه بازدید به عمل می‌آورند تا با گونه‌های گیاهی، پستاندارانی همچون پلنگ و یوزپلنگ، گونه‌های بسیاری از پرندگان و غیره آشنا شوند. سراسر این جنگل با ابرهای وسیعی پوشیده شده تا رطوبت لازم را برای حفظ جانداران این منطقه فراهم کند. پل کابلی در این جنگل سرسبز و زیبا نیز وجود دارد که بی شک تجربه راه رفتن بر روی آن متفاوت خواهد بود!

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها