قلعه رومیان آنتالیا

قلعه رومیان آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از مهم­ترین شهرهای توریستی ترکیه است که مجاورت با دریای مدیترانه چشم ­انداز زیبایی به این شهر بخشیده است. این شهر جاذبه­ های تاریخی و متعددی دارد که می­توان از میان آن­ ها به قلعه رومیان آنتالیا اشاره کرد. اگر برای بازدید از جذابیت این قلعه راهی آنتالیا شدید. حتما چشم­ اندازی را که در هنگام  غروب آفتاب پدیدار می­شود را از دست ندهید. با تاریخ ما همراه باشید تا مطالب کوتاه و مفیدی در رابطه با این قلعه ­ی تاریخی در اختیار شما قرار دهد.

تاریخچه و علل ساخت

قلعه رومیان در اواخر قرن دوم هجری در زمان امپراطوری بیزانس بنا شده است. این قلعه رو­به­ روی بندرآلانیا قرار دارد اغلب باستان شناسان بر این باورند که در زمان قدیم این بندر گذرگاه بسیاری از مردمان بوده به همین دلیل قلعه رومیان به­ عنوان برج دیده ­بانی برای کنترل عبور و مرور مردم ساخته شد. ارتفاع نسبتا بلندش مانند یک فانوس دریایی است که کشتی ­های زیادی با رویت آن به سوی بندر هدایت می­شوند.

قلعه رومیان آنتالیا

فضای سبز محوطه ­ی قلعه

در اطراف قلعه پارک زیبا و دل­ انگیزی وجود دارد این پارک از شلوغی و هیاهو به دور است و آرامش خاصی برای افرادی که در آنجا حضور دارند را به ارمغان می ­آورد. وجود گل های رنگارنگ و زیبایی و  نیمکت ­های شیک موجود، جذابیت قلعه را چند برابر می­کند. اگر از قلعه رومیان آنتالیا بازدید کردید می­توانید در این پارک به پیاده­ روی بپردازید و از منظره ­های بی ­نظیر آنجا دیدن کنید.

بهترین مراکز خرید انتالیا

کافه ها و رستوران های اطراف قلعه ی رومیان

از دیگر جاذبه های گردشگری قلعه ی رومیان آنتالیا و محوطه ی اطراف آن، وجود کافه ها و رستوران های متعددی است که هر یک مشخصات خاص خود را دارند و توجه عده ی خاصی را نیز به خود جلب می کنند. این کافه ها و رستوران ها هر یک منوی خاص خود را دارند و هر یک غذاها و نوشیدنی های منحصر به فردی را عرضه می کنند. افراد پس از بازدید از قلعه ی رومیان آنتالیا و پیاده روی و گردش در محوطه ی اطراف آن می توانند به یکی از کافه ها و رستوران های موجود در اطراف پارک رفته و پایان گردش خود را با یک نوشیدنی و یا وعده ی غذایی به اتمام برسانند و از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

قلعه رومیان آنتالیا

نتیجه گیری

مطالب فوق گویای این است که قلعه رومیان آنتالیا و محوطه­ ی زیبا و حیرت­ انگیز آن مهم­ترین دلیل محبوبیت این شهر است که همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می ­کشاند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها