میدان پیازا باتومی

میدان پیازا باتومی کجا واقع شده است؟

میدان پیازا باتومی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی کشور گرجستان است. این میدان تاریخی دارای یک برج به همین نام یعنی پیازا است که در آن مراسم، اعیاد و جشن‌های باستانی برگذار می‌شود. جالب است بدانید که این میدان نماد کشور گرجستان بشمار می‌آید. میدان پیازا باتومی دارای مساحتی نزدیک به ۵۷۰۰ متر مربع است که اطراف آن را رستوران‌های مجلل، ساختمان‌ و فروشگاه‌های بزرگ و همچنین کافه‌های زیبایی  احاطه کرده‌اند. با تاریخ ما همراه باشید تا درباره‌ی این میدان زیبا و باشکوه صحبتی با هم داشته باشیم.

میدان پیازا باتومی از جاذبه‌های دیدنی گرجستان

میدان زیبای پیازا تقریبا در مرکز باتومی و در نزدیکی دریا واقع شده است. روبه روی این میدان زیبا، کلیسای قدیمی به نام سنت نیکولاس قرار دارد که وجودش بر زیبایی این میدان افزوده است. این کلیسای زیبا در در اواسط قرن ۱۹ با اجازه‌ حاکم آن زمان که سلطان عثمانی نام داشت ساخته شد.

میدان پیازا باتومی

این میدان در سال ۲۰۰۹ با حضور مردم توسط بزرگان کشور گرجستان افتتاح شد. شما می‌توانید در تابستان شاهد موسیقی‌های زنده‌ای باشید که در این میدان توسط نوزنداگان معروف گرجستانی نواخته می‌شود. همچنین تهیه غذا و نوشیدنی‌ها در این میدان بسیار راحت است. شما می‌توانید خودتان را در کافخ لابرییوژ میدان، یک فهوه میهمان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

آثار باستانی گرجستان

معماری میدان پیازا

معماری این میدان بسیار خاص و منحصر به فرد است. به طوری که بسیاری از توریست‌ها و گردشگران براین باورنداند که میدان پیاز باتومی را می‌توان کاملا متفاوت با سایر بخش‌های شهر دانست آنها معتقداند که این میدان زیبا هیچ تناسبی با کوچه‌ها و خیابان‌های باریک شهر ندارد. در ساخت میدان پیازا از سبک شیشه و موزاییک استفاده شده است که نورپردازی منحصر به فرد آن ، جلوه‌ی این میدان را بسیار زیباتر می‌کند. البته ناگفته نماند هنر رنگ آمیزی شیشه‌ها و مغازه‌های کوچک میدان به زیبایی آن افزوده است.

دسترسی به میدان پیازای باتومی

در هر بخشی ازشهر که اقامت داشته باشید می‌توانید برای بازدید از میدان زیبای شهر، خود را به خط اتوبوس ۱۰ یا ۱۵ شهر برسانید. هر دو خط اتوبوس در میدان پیازا ایستگاه دارند و شما را به مقصدتان می‌رسانند.

میدان پیازا باتومی

نتیجه گیری

میدان پیاز باتومی یکی از منحصر به فرد‌ترین میدان‌هایی است که در کشور گرجستان قرار گرفته است. دراین میدان جشن‌ها و اعیاد باستانی برگذار می‌شود.این میدان شیک و زیبا از معماری خاصی برخوردار است همچنین شیشه‌کاری‌ها و گچ‌بری هایی که در به کار رفته است بسیار زیبا و چشم نواز است.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها