نکات سفر به تبت

نکات سفر به تبت

کشور فوق‌العاده چین زیبایی‌های وصف ناشدنی دارد. با سفر به تبت و دید و بازدید از این منطقه کوهستانی و یکی از پانزده فلات دنیا که قله اورست را در دل خود جای داده است، به زیبایی‌های چین پی خواهیم برد. بر خلاف باور عمومی، که تبت را منطقه‌ای دور افتاده و تنها دارای کوه اورست می‌دانند، باید گفت که معابد، فرهنگ خاص بومیان این منطقه و طبیعت زیبا به همراه اورست، تبت را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل کرده است. اما نکاتی در مورد سفر به تبت وجود دارد که فهمیدن آن‌ها یکی از ضرورات می‌باشد.

سفر به تبت

اُکسیژن در تبت

بر کسی پوشیده نیست که در مناطقی که ارتفاع زمین از سطح دریاها بالا باشد، اکسیژن کم‌تری وجود دارد. منطقه تبت دارای میانگین ارتفاعی، به اندازه ۴۵۰۰ متر می‌باشد. با این ارتفاع می‌توان پی برد، که اکسیژن در تبت کم می‌باشد. افرادی که تنگی نفس دارند در صورت سفر باید کپسول اکسیژن نیز با خود حمل کنند. افراد سالم هم برای بیشتر کردن مقاومتشان به کمبود اکسیژن، آب زیادی مصرف کنند.

نحوه گرفتن ویزا

برای سفر به تبت ابتدا باید ویزای چین و سپس روادید مخصوص تبت را اخذ کنید.

آب و هوای تبت

تبت، آب و هوای سرد وخشکی دارد (حتی در تابستان)، پس کرم‌های مرطوب کننده صورت و لب‌ها را باخود به همراه داشته باشید. برای مهار سرما نیز، ابتدا در ماه‌های مناسب، از خرداد تا مهرماه سفر کنید، و سپس لباس گرم نیز به همراه داشته باشید.

نکاتی برای داشتن سفری بهتر

غذا در تبت

غذاهای تبت با فرهنگ مخصوص مردم همان منطقه سرو می‌شود، و ممکن است به مزاق شما خوش نیاید، پس غذا و خوراکی را از یاد نبرید.

سفر به تبت

داشتن اطلاعات کامل 

با توجه به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این منطقه، توصیه می‌شود که حتما از نقشه و راهنماهای دیگر کمک بگیرید. قبل از هر کاری، بهتر است فهرست کاملی از همه‌ی جاذبه‌های تبت، مانند معابد آن، تهیه کنید؛ چراکه بدون علم به این جاذبه‌ها، امکان گشت و گذار در این منطقه، تقریبا غیرممکن است.

هزینه‌ های سفر به تبت

قبل از هرچیز باید بدانید که تبت علی رغم آنکه منطقه‌ای دور افتاده است، به هیچ وجه هزینه‌های آن ارزان نیست؛ در نتیجه با اطلاع از این موضوع و دانستن آنکه واحد پولی این منطقه نیز مانند چین «ین» است، تدابیر لازم را برای سفر خود بیاندیشید.

اعتقادات مردم تبت

برای آخرین مورد به یاد داشته باشید که مردم تبت از پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی طولانی برخوردار هستند. به همین دلیل به آیین‌های مذهبی و فرهنگی خود بسیار پایبندند. در نتیجه توصیه می‌شود، به اعتقادات و رسم و رسومشان احترام بگذارید تا در طول سفرتان دچار مشکل خاصی نشوید.

نتیجه گیری

سفر به مناطق کوهستانی برای کوهنوردان و علاقه‌مندان طبیعت، هیجان و جذابیت زیادی دارد. اما در سفر به این مناطق از جمله تبت و قله اورست، حتما از وضع جسمانی و امکاناتی که باخود به آن جا می‌برید، مطمئن باشید. کفش مناسب به همراه مرطوب کننده‌ها و قرص‌های غذا از ملزومات سفر به این منطقه شگفت انگیز است.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها