روستای آلپن ایگلو

خانه‌های اسکیمویی در روستای آلپن ایگلو

همه‌ی ما رویای زیستن در خانه‌های یخی را از کودکی داریم. روستای آلپن ایگلو با ساختار و خانه‌هایی که دارد بی‌شک این رویای کودکی ما را براورده می‌کند. این روستا همه‌ی آرزوهایمان را تماما به صورت یک‌جا به ما اهدا می‌کند؛ امکاناتی اعم از زندگی و خوابیدن در ایگلوها ، اسکی روی یخ و غیره. همراه تاریخ ما، سایت بررسی تاریخ، تمدن و فرهنگ جهان در عهد باستانی بمانید تا بیش‌تر با این روستای عجیب و غریب آشنا شویم.

روستای آلپن ایگلو

رفت و آمد و حمل و نقل در روستای ایگلو

هزینه ی حمل و نقل در این روستا کمی گران می‌باشد و همچنین روستاییان برای حمل نقل از سیستم تراموا بهره می‌گیرند. مسیر پیاده روی تا پیست اسکی در حدود یک ساعت و نیم می‌باشد و با این که زمان زیادی را می‌برد ولی خالی از لطف نیست.

مجسمه های یخی در روستای شگفت‌انگیز

مجسمه های روستای آلپن ایگلو به صورت زیبا و بسیار ظریفانه با تراشه روی یخ به وجود آمده اند. این مجسمه‌ها شامل نمادهای متفاوتی اعم از دایناسورها و خانه‌های سلطنتی می‌باشد.

کلیسای روستای ایگلو

در کلیسای تاریخی این روستا با وجود هوای بسیار سرد باز هم مراسماتی همچون دعای آخر هفته، ازدواج و … برگذار می‌شود و می‌توان در این مراسمات شرکت کرد و با فرهنگ و رسوم آن‌ها آشنا شد.

خوابیدن در ایگلو‌ها

روستای آلپن ایگلو دارای ۱۸ تا از این ایگلو‌ها می‌باشد که مکان بسیار جالبی را برایمان به ارمغان می‌آورد. خوابیدن در این ایگلوها همراه با کسیه‌ی خواب می‌باشد و با نورهای صورتی و آبی مزین شده‌است.

خانه شیخ سعید آل مکتوم

روستای ایگلو

آلپن ایگلو یک روستا است که از کنار هم  قرار گرفتن ۱۸ تا ایگلو تشکیل شده است و شما می توانید آن را بر فراز تپه های اسکی در اتری ببینید ساختار کلی این روستا از برف و یخ است.

وقتی شما به روستای ایگلو می روید با چه محدودیت هایی رو به رو می شوید؟

روستای آلپن ایگلو

شاید در نگاه اول این که شما به خانه هایی سرک بکشید که تماما از برف و یخ پوشیده شده است برای شما جالب و شگفت انگیز به نظر برسد اما باید بدانید اگر تصمیم گرفته ید از این روستا بازدید کنید باید سختی های بسیاری را تحمل کنید مثلا در این روستا دستشویی های مجهزی وجود ندارد و شما باید  در سرما به دستشویی های صحرایی که در کانکس ها وجود دارد بروید هم چنین مسیر رسیدن بسیار صعب العبور است

بخش مورد علاقه روستای ایگلو، مجسمه های یخی است که هنرمندان سرتاسر دنیا پدید آورده اند. این مجسمه ها هر سال حول محوریت یک موضوع ساخته می شوند مثلا یک سال در مورد دایناسور ها سال بعد درباره موضوعات دیگر و…

  • مجسمه سازهایی که به انجا میروند اهل سرتاسر دنیا هستند و انواع سبک را می توان در آثار آن ها دید.
  • دمای روستای ایگلو فقط ۲ درجه زیر صفر است و دمای بیرون از  این روستا ۱۴ درجه سانتی گراد زیر صفر است.
  • ساختار کلی این مجسمه ها و این روستا به چه صورت است؟
  • ساختار آن کلا برف و یخ است.
منبع یزدان گشت سفیران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها