مسابقه کشتی شترها در ترکیه

مسابقه کشتی شترها در ترکیه

این مسابقات کشتی شترها ممکن است در مکان‌های مختلف قوانین مختلفی داشته باشد. تاریخ ما قوانین مسابقه کشتی شترها در ترکیه را در ادامه توضیح می‌دهد. این مسابقه به زمین خاصی نیاز ندارد و برگزاری آن در هر زمین صافی ممکن است. تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های مختلفی از ماه‌های قبل مسابقه انجام می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند در روز مشخص‌شده این مسابقه را ببینند.

قوانین مسابقه

گاز گرفتن شترها ممنوع است و هر شتر باید نام مشخصی برای خود داشته باشد که صاحب آن باید از روز قبل مسابقه آن را به ثبت رسانده باشد.  فقط شترهای نر می‌توانند در مسابقه شرکت کنند. برای اذیت نشدن شترها این مسابقات فقط در  فصول سرد برگزار می‌کنند. و اکثر تماشاگران این مسابقه مردان هستند. اگر به تماشای این مسابقه رفتید می‌توانید قهوه و چای بخرید و بیشتر لذت ببرید.

مسابقه کشتی شترها در ترکیه

شیوه مبارزه شترها در مسابقه

شتری در این مسابقه برنده است که بتواند این کارها را انجام بدهد. اگر یکی از شترها بتواند حریفش را به‌قدری بترساند که آن‌را خسته کند و از مسابقه دادن پشیمان شود برنده است. و اگر یکی از شترها باعث جیغ‌زدن شتر مقابل بشود و یا ان‌را به زمین بیندازد، برنده است. همچنین اگر صاحب شتری احساس کند شترش نمی‌تواند مسابقه را ادامه دهد می‌تواند با انداختن طنابی در میدان مسابقه، از ادامه مسابقه‌ی شترش برای کمتر آسیب دیدن صرف‌نظر کند. که در این صورت شتر مقابل برنده خواهد بود. در نهایت به شتر برنده قالیچه‌ای را به‌عنوان جایزه مسابقه می‌دهند و میدان را ترک می‌کند.

جشن کریسمس در ترکیه

شیوه مبارزه شترها در مسابقه کشتی شترها در ترکیه

مسابقات کشتی شترها در چهار دسته برگزار می شود: دسته پاها، کمر، زیر سر شترها و سر شترها. هر شتری به شیوه خودش کشتی می گیرد و به مبارزه می پردازد. یکی از جالب ترین موضوعاتی که در این مسابقات می‌بینید، ترفند ها و شیوه های کشتی گرفتن شترها در ترکیه بوده که مشخص کننده دسته شترها در مسابقات است. شترهایی که از سمت راست کشتی می گیرند به شترهایی راستی معروفند و شترهایی که از سمت جپ برای مبارزه و کشتی آماده می شوند، به شترهای کشتی چپی معروف هستند. شترهایی که حریف خود را با لگد زدن به زانو می اندازد، به شترهای چنگلسی (çengelci) معروفند.

مسابقه کشتی شترها در ترکیه

در این مطلب به اختصار به توضیح شیوه مسابقه کشتی شتر ها در ترکیه پرداختیم. اگر به این مسابقات علاقه‌مندید سفرتان به ترکیه را طوری تنظیم کنید که بتوانید آن‌‌را تماشا کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها