بهترین سوغات مالزی

سوغات مالزی مقاله‌ای مخصوص افرادی است که به این کشور سفر می‌کنند. این محصولات را می‌توان از سراسر مالزی خریداری کرد اما کیفیت آن‌ها نیز بسیار مهم است. مثل کیفیت گلیم یا دیگر سوغات ایرانی که برای خودمان اهمیت دارد؛ برای گردشگران نیز بسیار مهم است. در این مقاله تاریخ ما به مهم‌ترین سوغات مالزی می‌پردازد. با ما همراه بمانید.

بهترین سوغات مالزی

پارچه باتیک

باتیک نوعی پارچه چاپی سنتی مالزی است. از این پارچه برای کارهای متفاوتی استفاده می‌شود. اما دوخت لباس محلی (سارونگ) و کیسه پول از مهم‌ترین استفاده‌های این مدل پارچه است. ترکیبی از رنگ‌های شاد روشن از ترکیب‌های اصلی این مدل پارچه است. بهترین مرکز برای خرید این پارچه Zakir Batik, M27, 28, Central Market Annexe,  Jalan Hang Kasturi, 50050 Kuala Lumpur است. شما می‌توانید این مرکز را از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۰ شب می‌باشد.

سوغات مالزی

بهترین سوغات مالزی میوه دوریان

شما  می‌توانید این میوه را حتی هدیه دهید. البته دقت داشته باشید که این میوه دارای بوی بد و تندی است. بنابراین بهتر است هنگام خرید این میوه به سلیقه فرد موردنظر توجه داشته باشید. بهترین نوع این میوه درون دانوب پیدا می‌شود. دقت داشته باشید که به دلیل بوی بد این میوه اجازه وارد کردن آن به هواپیما را ندارید اما می‌توانید شکلات‌هایی با این طعم وارد هواپیما کنید.

ویرانه های باستانی ترکیه

پارچه سونگکت مالزی

یکی دیگر از صنایع دستی و سوغاتی‌های سنتی مالزی پارچه‌ی سونگکت (songket) است. برای بافت این پارچه‌ها از ابریشم، نقره و زر استفاده می‌شود. این ویژگی ارزش بسیاری را به این پارچه داده و باعث شده تا سونگکت یکی از  لوکس و گران قیمت‌ترین سوغاتی‌های مالزی باشد.

جواهرات و ساعت

در مالزی معروف‌ترین برندهای ساعت و جواهرات چون بولگاری، تیسوت، تگ هیور، گاس، امگا، رولکس و تیفانی اند کو و دیگر برندهای مشهور حضور دارند. این برندها را می‌توان در منطقه‌ی مثلث طلایی در کوالالامپور و همچنین دیگر شهرها      یافت. مالزی همچنین به خاطر مرواریدهایش مشهور است که بیشتر آنها از قسمت شرقی مالزی و از جزیره بورنئو به‌دست آمده‌اند و این کشور یکی از صادرکننده‌های عمده مروارید در جهان است.

سوغات مالزی

ظروف پیوتر، برنجی و نقره

ظروف پیوتر، برنجی و نقره از صنایع دستی فلزی مالزی هستند، که هدیه‌ای بسیار ارزشمند محسوب می‌شوند. پیوتر (ترکیب قلع و سرب) یک فلز نرم است و می‌توان آن را به اشکال مختلف درآورد. رویال سلانگور یک برند مشهور و پیشرو در زمینه محصولات پیوتر است که ظروف غذا، تزیینی و دکوراسیون می‌سازد. در خصوص زیورآلات نقره شرکت کلانتان گوشواره، سنجاق سینه، دستبند و گیره‌های کراوات زیبایی را تولید کرده است. برنج آلیاژی متشکل از مس و زینک است و در انواع محصولات مانند بشقاب، کیک خوری، شمعدان، اشیای دکوری و غیره استفاده می‌شود.

سوغات مالزی از پارچه‌ها گرفته تا لوازم‌آرایشی و ساعت بسیار باکیفیت و زیبا هستند. هنوز هم می‌توان در آن‌ها رنگ و بوی اسلامی و شرقی بودن را یافت. اما دقت داشته باشید که هیچ چیز نمی‌تواند همانند صنایع‌دستی و سوغات خودمان باشد. ایران دارای هشتاد صنعت دستی ثبت شده است. در حالی که معروف‌ترین کشور در زمینه صنایع‌دستی تنها  هشت صنعت را دارد!

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها