چرا باید آبشارهای ایگواسو را ببینیم؟

آبشارهای ایگواسو سری آبشارهایی هستند که در مرز میان آرژانتین و برزیل قرار گرفته‌اند. در واقع روی رودخانه‌ای قرار گرفته‌اند که مرز میان این دو کشور هستند. تاریخ ما امروز به دیدار این آبشارها رفته است!

چرا باید آبشارهای ایگواسو را ببینیم؟

این سؤال آن قدر گسترده است که نمی‌توان در مقاله‌ای کوتاه پاسخ آن را داد اما در ادامه به تعدادی از این دلایل اشاره می‌کنیم.

جاذبه‌های اطراف آبشار

اگر با سفر به برزیل به دیدن این آبشارها آمده‌اید؛ می‌توانید از منطقه مردابی پانتانال وتلندز  که دارای طبیعت مرطوبی است دیدن کنید. در پانتال می‌توان حیات‌وحش بی‌نظیر برزیل را ببینید. در این منطقه یک جنگل بسیار سرسبز هم قرار گرفته است.

یک شهر هم نزدیک آبشار قرار دارد که می‌تواند به خوبی از شما پذیرایی کند. شهر کوریتیبا بسیار زیبا و طبیعت دوست است. مردم این شهر هم به‌شدت به تمیز نگه داشتن طبیعت پایبند هستند.

آبشارهای ایگواسو

نام‌گذاری این آبشار

ایگسوا به معنی آب بزرگ می‌باشد. البته به زبان گوآرانی این معنی را می‌دهد. گوآرانی نام قبیله‌ای است که در نزدیکی آبشار زندگی می‌کنند. این آبشار را ممکن است به نام‌های دیگر نیز بشنوید. البته نام اصلی این آبشار همین است. در زبان‌ها و لهجه های دیگر نام‌ها متفاوت خواهد بود.

عجیب ترین کلیساهای چوبی جهان

بهترین زمان برای سفر به ایگواسو

خبر خوب برای گردشگران این است که به علت وجود نداشتن اختلاف دمایی شدید در منطقه، همواره امکان بازدید از ایگواسو فراهم است؛ اما به‌طورکلی در شروع سال میلادی، یعنی دی و بهمن‌ماه به علت تعطیلات، جمعیت گردشگران افزایش می‌یابد. در این فصل همچنین حجم آب آبشار زیاد و دمای هوا مطلوب‌تر است. تعطیلات عید پاک نیز زمان نسبتاً خوبی برای دیدن ایگواسو است. در خرداد و تیر، ایگواسو شاهد باران‌های موسمی است و سطح آب آبشار در بالاترین حد خود است. برخی گردشگران برای تجربه حداکثر شدت و قدرت آبشار، این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ اما می‌توان گفت بهترین فصل برای دیدن آبشار، مهر و آبان است. هوا لطیف و دلپذیر، آبشار زیبا و فضای اطراف خلوت‌تر است.

بهترین راه برای بازدید از ایگواسو

پس از این‌که بازدیدکنندگان سوار بر قایق، به آبشار نزدیک می‌شوند، این اولین سؤالی است که برای آن‌ها پیش می‌آید «آیا خیس می‌شویم؟» پاسخ این است که خیر. شما خیس نمی‌شوید، بلکه موش آب کشیده می‌شوید! و این روش ایگواسو برای خوشامدگویی به گردشگران است. این بخشی از ماجراجویی شماست که اگر به آن تن ندهید، لذت ماجراجویی در ایگواسو را از دست خواهید داد.

آبشارهای ایگواسو

آبشارهای ایگواسو مجموعه آبشاری است که در کنار هم کولاک می‌کنند! قدرت مجموع این آبشارها که در مرز آرژانتین و برزیل قرار گرفته‌اند در کنار هم از قدرت آبشار ویکتوریا نیز بیشتر است. بازدید از این جاذبه شاید کمی خیس و سرد باشد اما ارزشش را دارد.

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها