جاذبه های گردشگری مارسی

جاذبه های گردشگری مارسی

یکی از شهرهای ساحلی و پرجاذبه کشور فرانسه که در سال ۲۰۱۳ عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را از آن خود کرد شهر مارسی نام دارد. این شهر در نزدیکی پاریس واقع شده است. وجود طبیعت بکرو دست نخورده، رستوران ­های شیک و مجلل و سواحل زیبا و منحصر به فرد این شهر دلیل قاطعی شده تا گردشگران بسیاری به این منطقه جذاب وارد شوند و با خاطره ­های خوش آنجا را ترک کنند. در ادامه ما را همراهی کنید تا اطلاعات مفید و سودمندی را در رابطه با جاذبه های گردشگری مارسی به شما ارئه دهیم.

کلیسای بانوی صلح ما

این کلیسا برترین و محبوب­ترین بنای شهر مارسی به شمار می ­آید. این مکان بر روی یک تپه بلند بنا شده است و در گذشته از آن برای دیدبانی استفاده می­کردند. این کلیسا در بازه زمانی ۱۸۵۳ تا ۱۸۶۴ ساخته شده است. معماری خاص و ویژه این بنا بازدیدکنندگان را به حیرت وا می­دارد.

جاذبه های گردشگری مارسی

بندرگاه

یکی از جاذبه های گردشگری مارسی را می­توان بندرگاه آن دانست. قریب به ۶۰۰سال قبل از میلاد مسیح شهر مارسی یک بندرگاه بیشتر نبود، اما به مرور زمان این بندر گسترش یافت و شهر بزرگ مارسی به وجود آمد. این بندر در غرب شهر مارسی قرار دارد خیلی­ها بر این باورند که در رستوران­ های این بندر غذاهای دریایی متنوعی یافت می­شود که مشتریان خاص خود را می­طلبد.

کلیسا جامع مارسی

کلیسا جامع مارسی یکی از چشمگیر ترین بناهای موجود در این شهر است. ساخت این کلیسا از سال ۱۸۵۲ تا ۱۸۹۳ طول کشیده است و برای ساخت آن از ترکیبی از سنگ های آهکی سفید و سبز استفاده شده و به سبک‌های رومانسک و بیزانس ساخته شده است. فضای داخلی آن با سنگ مرمر و موزاییک به زیبایی تزئین شده است. قبر بعضی از اسقف های مارسی هم در این بنا قرار گرفته است.

 زیباترین استراحتگاه های دنیا

کلیسای سنت ویکتور

این خانه مقدس در قرن پنجم به یک کلیسا تعلق داشت و به سنت ویکتور تقدیم شده است. نمای بیرونی آن حس قلعه‌های باشکوه قرون وسطی را دارد. زمان تاسیس این کلیسا به اوایل مسیحیت و زمان کارولینجی برمیگردد، ولی برج‌های آن برای قرن‌های ۱۱ و ۱۴م هستند. کلیسای سنت ویکتور یکی از قدیمی ترین ساختمان‌های مارسی فرانسه است که بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود می‌کند.

جاذبه های گردشگری مارسی

نتیجه گیری

با مطالب گفته شده در می­یابیم که جاذبه­ های گردشگری مارسی که در شهر باستانی مارسی قرار دارند نشان دهنده­ ی قدمت دیرینه ­­ی این شهر هستند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها