نمادهای شهر تهران

نمادهای شهر تهران

برخی از جاذبه‎های گردشگری ما را یاد شهر و یا کشور خاصی می‎اندازند؛ مثلا وقتی شما برج پیزا را می‎بینید یاد ایتالیا می‎ا‎فتید و یا با دیدن برج ایفل به یاد پاریس می‎افتید. هر کدام از این جاذبه‎ها نماد مکان خاصی هستند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نمادهای شهر تهران اشنا کنیم نمادهایی که تهران به وسیله آن شناخته می‎شود.

تصاویر تهران

برای گردشگران خارجی آشناترین عکس از تهران کوه‎های برف گرفته شمال تهران است. چهره تهران با قرار گرفتن در کوه‎پایه‎های رشته کوه البرز بسیار متفاوت‎تر از آنچه هست رخ می‎نماید. یکی از جاذبه‎های گردشگری تهران پیست دیزین است. از جاذبه‎های گردشگری داخل شهر تهران می‎توان به کاخ گلستان و یازار بزرگ تهران اشاره کرد. کاخ گلستان در لیست میراث جهانی یونسکو است که باعث شده این کاخ زیبا سالاه گردشگران زیادی را به خود جذب کند. یکی دیگر از عکس‎های مشهور تهران عکس خیابان ولیعصر با چنارهای حاشیه خیابان است. برای نسل‎های پیشین تهران با خیابان لاله زار شناخته می‎شد. این خیابان زیبا به خاطر داشتن تئاتر، کافه‎ها، رستوران‎ها و گراند هتل در بین نسل‎های گذشته از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. این خیابان به شانزه لیزه معروف بوده است. امروزه لاله زار نمادی از تهران قدیم است.

آشنایی با بهترین رستوران های تهران

تئاتر شهر

این بنای زیبا که با الهام از برج طغرل شهر ری ساخته وطراحی شده یکی از زیباترین قسمت‎های شهر تهران است. بافت آجر و کاشی نمونه خوبی از تلفیق طراحی مدرن و سنتی است.

نمادهای شهر تهران

دانشگاه تهران

سردر دانشگاه تهران نیز نمادی است برای دانش اندوزی و تحصیلات عالی. این سر در به دلیل قرار گرفتن روی اسکناس ۵۰۰ ریالی در بین تهرانی ها به سر در پنجاه تومانی شهرت دارد. طراحی این بنا تلفیقی است از تصویر کتابی گشوده شده و پرنده ای در حال پرواز. کورش فرزامی، طراح این بنا در هنگام طراحی ۲۹ سال سن داشت و هنوز دانشجوی دانشگاه تهران بود. طرح پیشنهادی او در جریان مسابقه برای طراحی سر در دانشگاه تهران برگزیده شد. این طرح با حمایت استادان دانشگاه رو به رو شد. از جمله مدافعین این طرح هوشنگ سیحون، استاد دانشگاه تهران و نیز طراح آرامگاه فردوسی، آرامگاه ابن سینا، آرامگاه خیام نیشابوری و آرامگاه کمال الملک بود.

نمادهای شهر تهران

مجسمه فردوسی

مجسمه فردوسی در میدان فردوسی نیز یکی از مشهورترین تصاویر تهران است. این مجسمه ساخته دست استاد ابوالحسن صدیقی یکی از شاگردان کمال الملک است. آمبروزی مجسمه ساز ایتالیایی استاد صدیقی را میکل آنژ شرق نامیده است.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها