حقایق شگقت انگیز در مورد تاریخ ژاپن که احتمالا نمی دانید

اگر به عنوان گردشگر یا دانشجو به ژاپن سفر می کنید، بهتر است که جدای از فرهنگ، آداب و رسوم و تاریخ آن، مهم ترین حقایقی از تاریخ ژاپن را نیز بدانید. کشور ژاپن به عنوان کشوری پیشرفته و مدرن همواره گوی سبقت را در مورد تکنولوژی و آینده از رقیبان خود ربوده است. مهم ترین صنایع شناخته شده دنیا در زمینه ماشین آلات در این کشور وجود دارد و همچنین در زمینه های رباتیک حرف اول را می زند. با این وجود، جدای از صنایع تجاری و جوانان علاقه مند به مد روز، برای گردشگران به دلایل دیگری نیز می تواند جذاب باشد. پوشیدن لباس های کیمینو یکی از این جذابیت هاست. در این مطلب از تاریخ ما  شما را با برترین ها و مهم ترین حقایقی از تاریخ ژاپن آشنا می نماییم.

تاریخ ژاپن با جنگ ها، زمین لرزه ها، آتش سوزی ها، سونامی ها، طوفان ها و اتفاقات ناگوار بسیاری آمیخته شده است. در نتیجه این تاریخ، فرهنگی منحصر به فرد و به نوبه خود خاص از این کشور ایجاد شده است. تمدن ژاپن با اسناد به اولین آثار سفالگری آن، به حدود ۱۶۰۰۰ سال پیش بر می گردد. همچنین تاریخ ژاپن سرشار از اتفاقات اصلی بی نهایت است. در این مطلب شما را با مهم ترین حقایقی از تاریخ ژاپن درباره تاریخ گذشته و آینده آن، که جذابیت خاصی دارد، آشنا می نماییم.

شهر کاماکورا، چهارمین شهر بزرگ دنیا در سال ۱۲۵۰

کاماکورا (Kamakura) در دوره ای از تاریخ ژاپن به عنوان پایتخت این کشور در طول سال های ۱۱۸۵ تا ۱۳۳۳ انتخاب گردید. در طول این دوران، شهر گسترش پیدا کرد و جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر در سال ۱۲۵۰ پیدا کرد. این موضوع باعث شد که به عنوان چهارمین شهر بزرگ دنیا شناخته شود. هم اکنون شهر مدرن کاماکورا در ژاپن، حدود ۱۷۴ هزار جمعیت داشته و شهر کوچک ساحلی به حساب می آید. اگر به ژاپن سفر می کنید، می توانید از این شهر توریستی ساحلی بازدید کنید. این شهر باشکوه یکی از حقایق تاریخ ژاپن است.

ژاپن به مدت ۲۱۷ سال با جهان قطع ارتباط کرده بود

از جالب ترین و مهم ترین حقایقی از تاریخ ژاپن، بسته شدن مرزهای آن با دیگر کشورها به مدت ۲۱۷ سال بود. در این مدت هیچ فرد خارجی حق ورود به ژاپن را نداشت. حتی تجارت با دیگر نقاط دنیا نیز امکان پذیر نبود. ژاپن در طی سال های ۱۶۳۵ تا ۱۸۵۲ با کل دنیا به مشکل برخورد. این قانون که به قانون ساکوکو (the Sakoku Edict) معروف است تمام تجار را از رابطه با خارج از این کشور ممنوع کرد. سفر به خارج از کشور ممنوع اعلام شد. دین مسیحیت در ژاپن ممنوع اعلام گردید و در کل تمام ارتباطات با دنیا قطع شد. این قانون زمانی اجرا شد که ژاپن در تماس با کشورهای خارجی دچار مشکلات فراوانی گردید.

به عنوان مثال در دوره ای از تاریخ، تجار پرتغالی بسیاری از مردم ژاپنی را به عنوان برده های ژاپنی به اروپا صادر کردند،  حاکمیت های ژاپنی را تهدید نمودند و باعث انتقال حشرات موذی بسیاری همانند سیفیلیکس در این کشور شدند. مدت انزوای این کشور به لحاظ استراتژی باعث شد تا این کشور از قدرت های غربی دور بماند. در نهایت در سال ۱۸۵۲، ارتش ناوبری آمریکا، ژاپن را مجبور نمود که دروازه ها و بازارهایش را به روی دیگر کشورها باز کند. با این وجود دوره طولانی انزوای ژاپنی ها باعث ایجاد فرهنگی غنی، بدون خدشه و منحصر به فرد در میان این مردم شد.

اولین بازدید سامورایی ها از نیویورک

زمانی که ژاپن دروازه ها و مرزهای خود را در دهه ۱۸۵۰ بر روی جهانیان گشود، مسئولین و شرکت های افراد ثروتمند ژاپن، سامورایی ها هنوز وجود داشتند. در یک حرکت عجیب و غریب، حدود ۷۶ سامورایی در سال ۱۸۶۰ میلادی به عنوان دیپلمات به شهر نیویورک فرستاده شدند. جوانترین سامورایی گروه شخصی به نام تاتشی اونوجیرو (Tateishi Onojiro) با نام مستعار تامی توسط رسانه های آمریکایی تبلیغ شد و پس از مدتی تبدیل به نمادی برای مردم ژاپنی گردید. حتی شعر و ترانه ای به نام تامی پولکا (Tommy Polka) برای او سروده شد که در میان مردمان آمریکایی بسیار محبوب گردید. از این سامورایی ها نقاشی های بسیاری کشیده شد و عکس های بسیاری گرفته شد.

تعداد قلعه های ژاپنی

از جالب ترین و مهم ترین حقایقی از تاریخ ژاپن که می تواند شما را بسیار شگفت زده کند، وجود ۵۰۰۰ قلعه در تاریخ گذشته این کشور است. در تاریخ ژاپن دوره ای طولانی از جنگ داخلی وجود داشت که به جنگ و دوره سنگوکو (Sengoku) مشهور است. این دوره از سال ۱۴۶۷ تا ۱۶۰۳ ادامه داشت. همین موضوع ساخت قلعه ها رونق بخشید. در نهایت در پایان این دوره جنگ های داخلی تخمین زده می شود که حدود ۵۰۰۰ قلعه ساخته شده بود. هم اکنون برای بازدید کنندگان و گردشگران تعداد انگشت شماری از این قلعه ها به جای مانده است. پس از سال ۱۶۰۳ دولت ژاپن، ثبات بیشتری پیدا کرد. در نتیجه از تعداد قلعه ها کاسته شد. پس از آن در دهه ۱۸۶۰، زمانی که ژاپن دوره مدرنیزه کردن کشور را شروع نمود، بیشتر این قلعه ها را نابود کرد.

ژاپنی ها به این قلعه ها به عنوان نماد تاریخ فئودالی ژاپن نگاه می کنند. در اواخر قرن نوزدهم، که شیوه های سامورایی روش زندگی بسیاری از افراد دولتی شده بود، دولتمندان می خواستند که هر چه زودتر از شر این قلعه ها خلاص شوند. با این حال، هم اکنون تعداد اندکی از آن ها را بازسازی نموده و به عنوان عنصری از تاریخ در معرض نمایش عموم قرار داده اند. این قلعه ها جزو زیباترین بناهای ژاپنی با معماری ای بی نظیر محسوب می شوند.

ابداع چاپ رنگی توسط ژاپنی ها

از مهم ترین حقایقی از تاریخ ژاپن که به کارهای چاپی و هنری مربوط است، می توان به ابداع و گسترش چاپ رنگی در سال ۱۷۶۵ اشاره کرد. چاپ با استفاده از قطعه های چوبی پس از مدتی به عنوان یک تکنولوژی پیشرفته برای تولید و چاپ کتاب های رمان مورد استفاده قرار گرفت. رمان های گرافیکی ژاپنی با نام گساکو (Gesaku) که صحنه هایی تاریک، حساس، پر از شوخی و نابه هنجار داشت مورد استفاده قرار گرفت. این کتاب ها را می توان نمونه های اولیه از کتاب های کمیک امروزی دانست. این کتاب ها، پس از مدتی به عنوان تهدید برای دولتمردان و رجال سیاسی ژاپن قلمداد شد. چرا که در آن مباحث سیاسی روز را به سخره می گرفتند. اصلاحات کانسای (The Kansei Reforms) در سال ۱۷۸۷ کتاب های گساکو را ممنوع کرد و بسیاری از هنرمندان را به خاطر کارهایشان تنبیه نمود.

ژاپن یکی از گرانقیمت ترین محله ها برای سکونت را دارد

در سال ۱۹۸۸،  در دوره ای که اقتصاد ژاپن به مشکل برخورده بود و حباب اقتصادی آن شکل گرفته بود، در ناحیه ای که به خاطر مدرن بودن (ناحیه گینزا Ginza) هر واحد خانه با متراژ قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون ین برای هر متر مربع به فروش می رسید. در سال ۱۹۸۸، نرخ هر هکتار زمین در ژاپن به حدود ۸۸۵ میلیون دلار رسید. این آمار نشان دهنده گرانی و قیمت بالای مسکن در ژاپن است که تا به امروز ادامه دارد. پس حقایقی از تاریخ ژاپن را، می توان موضوع مسکن نام برد. ژاپن یکی از گران ترین کشورها برای زندگی است. هزینه های مسکن و خورد و خوراک در آن بسیار بالا بوده و تنها در صورتی می توانید در این کشور اقامت داشته باشید که کار مشخصی نیز داشته باشید، حقوقی هم تراز با افراد ژاپنی بگیرید.

اگر قصد تحصیل در ژاپن را دارید، می توانید در طول هفته، به عنوان دانشجو کار کنید تا مخارج تحصیل و زندگی خود را دربیاورید. با این حال، این کشور مزایای فوق العاده ای را برای افراد خارجی که زبان ژاپنی را بدانند در نظر گرفته است. به عنوان مثال اگر شما به زبان ژاپنی تسلط داشته باشید، می توانید مسکنی رایگان بگیرید،چه دانشجو باشید و چه برای تجارت به این کشور مهاجرت کرده باشید.

ساخت ربات در ژاپن در دهه ۱۶۰۰

ساخت دستگاهی اتوماتیک همانند ساعت های آبی در دست نوشته های ژاپنی به تاریخ حدود قرن ۸ میلادی بر می گردد. با این حال، نباید مهم ترین حقایقی از تاریخ ژاپن را همانند ساخت اولین ربات ها را جا انداخت. در قرن ۱۷ میلادی، ژاپن تنوعی از عروسک های مکانیکی را که به نام کاراکوری (Karakuri) شناخته می شدند، روانه بازار کرد. این عروسک ها برای سرگرمی ساخته شدند و می توانستند حرکات ساده ای همچون رقص یا حرکاتی نمایشی را انجام دهند. این صنعت اسباب بازی رباتیک در قرن نوزدهم تا جایی پیشرفت نمود که کاراکوری هایی ساخته شدند که می توانستند چای سرو کنند یا حتی تیر پرتاب کنند.

مسلما کشور ژاپن و شهر توکیو، یکی از پر طرفدارترین جاذبه های توریستی برای تمام گردشگران سراسر دنیاست. این کشور به خصوص برای علاقه مندان به رشته انیمیشن و یا افراد طبیعت گرد، چذاب است. با قدم زدن در خیابان های توکیو، انگار وارد دنیای دیگری شده اید. اگر می خواهید به ژاپن سفر کنید ، بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را می توانید از سایت الی گشت خریداری کنید. همچنین اپلیکیشن الی گشت انجام تمام کارهای شما را برایتان راحت تر می نماید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها