عجیب ترین جزایر دنیا

عجیب ترین جزایر دنیا

دنیا پر از شگفتی‌های طبیعی و غیر طبیعی است که دیدن آن‌ها انسان‌ها را حیرت زده می‌کند. در میان این جاذبه‌ها و شگفتی‌ها، عجیب ترین جزایر دنیا یکی از بهترین‌ها هستند. این جزایر در سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرده‌اند و به همراه خود رازهای بزرگ و کوچکی را دارند که دانستن آن برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین منظ.ر به بررسی تعدادی از این جزیره‌های سحر آمیز می‌پردازیم. در ادامه با سایت تاریخ ما همراه باشید تا با این جزیره‌ها بیشتر آشنا شویم.

جزیره ایستر در کشور شیلی

یکی از عجیب‌ترین معماری‌های دست بشر در این جزیره قرار دارد. حدود ۹۰۰ مجسمه یادبود در این جزیره وجود دارد که ساختن آن‌ها با ابزارهای ابتدایی بشر تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد. البته این اولین بار نیست که نسل امروزی در تحیر نسل قدیم مانده است، چرا که در مورد اهرام ثلاثه مصر هم هنوز کسی موفق به کشف راز ساخت آن‌ها نشده است.

جزیره سوکوترا در یمن

یکی از عجیب ترین جزایر دنیا جزیره سوکوترا می‌باشد. این جزیره به سبب داشتن گیاهان خاص و منحصر ب فرد و همچنین گونه‌های نادر از پرندگان و خزندگانی که در هیچ جای دنیا حتی شبیه به آن هم وجود ندارد، تبدیل به یکی از جالب‌ترین جزیره‌های دنیا شده است.

عجیب ترین جزایر دنیا

جزایر شناور در پرو

علم باعث شده تا جزیره سازی هم به کارهایی که انسان می‌تواند انجام دهد، اضافه شده است. اما یک جزیره در دریاچه تی تی کا کا پرو وجود دارد که توسط افراد محلی و در سال‌هایی ساخته شده که علم جزیره سازی وجود نداشته است. آن‌ها با استفاده از حصیر، جزیره‌هایی را بافته‌اند و با طناب به یکدگر وصل کرده‌اند.

بهترین جزایر تایلند

جزیره کریسمس، قلمرو استرالیا در اقیانوس هند 

دلیل نامگذاری این جزیره این است که در روز کریسمس سال ۱۶۴۳ کشف شده است. جمعیت جزیره شامل ۱۴ گونه خرچنگ است که در فصل های بارانی با عجله حرکت می کنند تا از تونل های زیر زمینی خود بیرون بیایند و در دریا تخم ریزی کنند. حدود ۱۴۰ میلیون خرچنگ علی رغم کم آبی، وجود دشت های خطرناک، خطر رفتن زیر وسایل نقلیه و وجود مورچه های زرد، این سفر خطرناک طولانی و پنج مایلی یک ماهه را تا دریا طی می کنند.

 جزیره ایزولا لا گایولا، ایتالیا 

گفته می شود که این جزیره زیبا که دارای خیابان های قلوه سنگی تماشایی می باشد نفرین شده است. درواقع، مجموعه ای از دو جزیره توسط یک پل فرسوده بهم وصل شده اند و گفته می شود که این جزیره برای مالکانش بیشترین بدشانسی را به همراه دارد که حتی گاهی اوقات منجر به مرگ های نابهنگام می شود. بد شانسی هایی مثل خودکشی های ناگهانی، حمله های قلبی، قتل های وحشیانه، رفتن به بیمارستان روانی، ورشکست شدن یا زندان افتادن.

نتیجه گیری

انسان‌ها عاشق دیدن مناطق زیبا و پر رمز وراز هستند. یکی از این مناطق عجیب ترین جزایر دنیا است. جزیره‌هایی که در مابین آب گرفتار شده‌اند و با  داشتن رمز و رازهایی به یکی از بهترین مناطق گردشگری دنیا تبدیل شده‌اند. در این مقاله با تعدادی از آن‌ها آشنا شدیم.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها