سفرنامه استانبول

من زیاد سفر می‌کنم و به جاهی مختلف دنیا نیز سفر کرده‌ام، اما سفرم به استانبول، جزو فراموش‌نشدنی‌ترین این سفرها بود که می‌خواهم این تجربه را با شما نیز در میان بگذارم، سعی می کنم در ادامه به صورت کوتاه مهمترین نکاتی که در ذهن دارم را در این زمینه خواهم گفت.

خرید تور استانبول

در بین چند تور استانبول ارزان، یکی که به نظرم مناسب بود را انتخاب کردم و گرفتم. تور استانبول ما برای سه شب و چهار روز و شامل بلیت رفت‌وبرگشت، اقامت در استانبول به همراه صبحانه، ترانسفر رفت‌وبرگشت به فرودگاه و بیمه مسافرتی بود. بعدازاینکه تور لحظه آخری استانبول را گرفتم، با خیال راحت سراغ برنامه‌ریزی و کارهای قبل از سفر رفتم. بعد از بستن چمدان به صرافی رفتم و مقداری دلار و لیر برای سفر خرید کردم و آماده سفر به استانبول شدم.

سفر به استانبول

حدود سه ساعت قبل از پرواز به فرودگاه امام خمینی رسیدیم و کارهای پرواز را انجام دادیم. از زمان پرواز هواپیما از فرودگاه، حدود سه ساعت طول کشید تا به فرودگاه استانبول رسیدیم. واقعاً فرودگاه مجلل و بزرگی بود که به‌تازگی هم راه‌اندازی شده بود. به‌محض ترخیص از فرودگاه، ترانسفر تور دنبالمان آمد و ما را به هتل برد.

هتل ما در یکی از محله‌های استانبول بنام سلطان احمد بود که از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است. عصر بعد از کمی استراحت و باز کردن چمدان‌ها، بیرون رفتیم و در محله زیبای سلطان احمد روی سنگ‌فرش‌های این محله تاریخی قدم زدیم و لذت بردیم. آخر شب نیز بعد از صرف شام به هتل برگشتیم و استراحت کردیم تا برای فردا پرانرژی باشیم.

در روز اول طبق برنامه، راهی مسجد ایاصوفیه شدیم. ورودی مسجد ۲۰ لیر بود و بعد از دیدن همه بخش‌های این بنای باستانی و دیدنی، راهی مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی استانبول شدیم که روبروی آن بود.

روز دوم به میدان تقسیم که از شلوغ‌ترین محله‌های استانبول هست رفتیم. در این محله، از خیابان استقلال دیدن کردیم و به برج گالاتا که ۳۵ لیر هم ورودی اش بود رفتیم. بعد سری به رستوران‌های رنگارنگ محله زدیم و کلی غذاهای ترکی سفارش دادیم.

روز سوم از اسکله امینونو، تور کشتی برای جزایر بیوک آدا و پرنسس گرفتیم. جزیره‌ها بسیار زیبا بودند و وسیله نقلیه در آنجا اسب و درشکه بود. تا عصر جزایر را گشتیم و در پایان به هتل برگشتیم.

روز چهارم هم به گشت‌وگذار در مراکز خرید و خرید سوغاتی گذشت و بعد از برگشتن از خرید، وسایلمان را جمع کردیم و آماده بازگشت شدیم. سفر ما به پایان رسید و برایمان خاطره لذت بخشی از آن بجای ماند. برای کسانی که قصد سفر به استانبول را دارند نیز توصیه می‌کنم برای اینکه سفر ارزان و لذت بخشی داشته باشید، از تور لحظه آخری استانبول که تور ارزان استانبول هست استفاده کنید که در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی شود.

اگر علاقه مند هستید که سفرنامه های من را به صورت مفصل تر بخواهید به وبسایت فاینداتور www.findatour.co مراجعه کنید، من همیشه منتظر شما هستم و سفرنامه هایم را از تمامی سفرهایم می نویسم.