مساحت استانبول چقدر است؟

ترکیه یکی از کشورهای رو به رشدی است که از شرق و جنوب شرقی با کشورهای آسیایی (ایران، گرجستان، عراق، ارمنستان، سوریه، نخجوان) و از جانب شمال غربی با کشورهای اروپایی یونان و بلغارستان مرز مشترک دارد. استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است که به‌عنوان پرجمعیت‌ترین شهرهای اروپایی محسوب می‌شود.

استانبول

موقعیت جغرافیایی، امکانات تحصیلاتی و رفاهی، مکان‌های تفریحی، زیبایی‌های بصری و بسیاری از موارد دیگر سبب شده تا هرساله عده بسیاری استانبول را برای مهاجرت و مسافرت انتخاب کنند. به‌طوری‌که از کشورهایی همچون ایران علاقه‌مندان به سفر، بلیت تور استانبول تهیه‌کرده و یا برای تحصیلات عالی، یکی از سه دانشگاه بزرگ استانبول را برای اخذ مدرک موردعلاقه خود انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز همچین تصمیمی برای آینده خود دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به‌صورت جزئی‌تر در مورد جمعیت استانبول و تور ارزان استانبول اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

بررسی جمعیت و مساحت استانبول

استانبول به دلیل موقعیتی که در نقشه جغرافیایی دارد، آن را به یکی از شهرهای پررفت‌وآمد جهان تبدیل کرده است. مساحت استانبول ۱۵۳۹ کیلومترمربع بوده که معادل ۷۰۷ مایل می‌باشد. مساحت استانبول سبب شده تا مسئولان مربوطه آن را به سی‌ و دو منطقه تقسیم کنند که تنها بیست‌وهفت منطقه از مساحت استانبول در محدوده شهری قرار دارد. در حال حاضر جمعیت استانبول از مرز پانزده میلیون نفر گذشته است. این شهر به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم‌شده که بیش‌ترین جمعیت استانبول در بخش آسیایی آن متمرکزشده است.

بخش اروپایی ترکیه استانبول، بیشتر جنبه توریستی داشته و اکثر جاذبه‌های گردشگری در این محدوده قرارگرفته‌اند. منطقه اروپایی این شهر بااینکه قدمت تاریخی کم‌تری دارد، اما اکثر مکان‌های تاریخی شهر (مثل دوره عثمانی و بیزانس‌ها) در آنجا واقع‌شده است. اگر بلیتی برای تور استانبول خریداری کرده‌اید حتماً گشت‌وگذار در منطقه اروپایی را در برنامه خود داشته باشید. این منطقه، دارای مراکز خرید و رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری است که اکثراً به‌صورت ۲۴ ساعته باز هستند و شما می‌توانید تا هر زمان که بخواهید از زیبایی‌های شهر لذت برده و غذاها و دسرهای مخصوص استانبول و کشور ترکیه را سفارش دهید.

در پایان این را هم باید گفت که اگر قصد مهاجرت دارید، پیشنهاد ما این است که برای اجاره یا خرید منزل منطقه آسیایی استانبول را انتخاب کنید زیرا بیش‌تر جنبه مسکونی داشته و از آرامش بالاتری برای زندگی برخوردار است، هرچند که دانشگاه‌های این شهر در بخش اروپایی بناشده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت و خرید تور ترکیه می توانید به وب سایت فاینداتور مراجعه کنید.

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها