استانبول ترکیه

قطعاً هر گردشگری به‌خوبی می‌داند نگین کشور ترکیه شهر استانبول می‌باشد. شهر استانبول مدت بسیاری را پایتخت این کشور بود؛ اما بعدها این آنکارا بود که پایتخت کشور ترکیه نامیده شد؛ اما این موضوع باعث نشده است که استانبول از یاد رود و جلب‌توجه نکند. برای اثبات این حرف کافی است نسبت جمعیت ترکیه به نسبت استانبول را بدانید. جمعیت کشور ترکیه ۸۲ میلیون نفر است. این در حالی است که جمعیت استانبول ترکیه  بیش از ۱۵ میلیون نفر می‌باشد. بدین ترتیب جمعیت استانبول یک‌پنجم جمعیت کل ترکیه را تشکیل می‌دهد.

محله ‌های استانبول

قطعاً فقط جمعیت این شهر نیست که مرکز جلب توجهات می‌باشد. محله‌های استانبول یکی از یکی گردشگری‌تر و زیباتر هستند. پل گالاتا را در نظر بگیرید. یکی از زیباترین محله‌های استانبول و ترکیه پل گالاتا است که خصوصاً در شب یک زیبایی خاصی دارد.

جالب است بدانید که دو تیم لیگ برتری محبوب ترکیه از روی دو محله‌های استانبول نام‌گذاری شده‌اند. گالاتاسارا و بشیکتاش این دو تیم می‌باشند. بشیکتاش یک محله بسیار زیبا با تم و دیزاین سنتی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بشیکتاش قبلاً روستایی در اعماق جدول بود که رفته‌رفته به یک محله پرطرفدار تبدیل شد. این محله از چند جهت به محله‌های معروف دیگر متصل است.

محله تارابیا یک محله بسیار زیبا است. استانبول با دریای آن و کشتی‌های وسط این دریا است که زیبا است. محله تارابیا در کنار دریا واقع‌شده است و روی خط ساحلی استانبول می‌باشد.

محله اسکودار یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مناطق استانبول و ترکیه است. یک محله سنتی و بسیار پر رفت‌وآمد که همواره موردتوجه گردشگران است. محله اسکودار یکی از مناطق قدیمی این شهر است. این منطقه در همسایگی چند منطقه باستانی دیگر قرار دارد. مردم ترکیه و گردشگران براین باور هستند که ترکیه به معنای واقعی کلمه محله اسکودار است.

تور استانبول

تور استانبول چه زمینی و چه هوایی در هر آژانس مسافرتی همیشه پرطرفدار است. ازلحاظ آماری برای گردشگران سراسر جهان، تور استانبول و ترکیه جایگاه خاصی دارد. زمانی که شما می‌خواهید به یک مسافرت بروید، هدفی برای آن خواهید داشت. استراحت، کاوش و… می‌توانند جزو اهداف شما باشند؛ اما زمانی که هدف شما تفریح و استراحت باشد، قطعاً به یک تور ارزان استانبول نیاز دارید. محله‌های زیبا و باستانی، هتل‌ها و مسافر‌خانه‌های درجه‌یک و… دلایل خوبی برای این انتخاب هستند. توصیه می کنیم که در سفرهای خود به این شهر حتما نقشه متروی استانبول را از قبل همراه داشته باشید یا دانلود کنید. آوازه استانبول و مردم آن و محله‌های زیبای آن به گوش تمام جهان رسیده است و این شهر درصد عمده‌ای از درآمد آن از طریق گردشگری می‌باشد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها