فورستا لومینا ؛ پارکی موضوعی و تفریحی

فورستا لومینا ؛ پارکی موضوعی و تفریحی

امروز در این نوشتار قصد داریم شما را با یکی از عجیب‌ترین پارک‌های دنیا به نام فورستا لومینا پارکی موضوعی و تفریحی آشنا کنیم. شاید بپرسید پارک موضوعی چیست و چه تفاوتی با دیگر پارک‌های شهری دارد؟ در پاسخ می‌توان گفت اغلب، پارک‌ها جزیی از فضای شهرها هستند که آن‌ها را جهت تفریح و سرگرمی برای عموم مردم احداث می‌کنند و همچنین بسته به نوع کارکرد خود در دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

پارک‌های موضوعی، کمی خلاقانه‌تر و استادانه‌تر از دیگر پارک‌های شهری ساخته می‍شوند. به عبارتی پارک‌های موضوعی با در نظر گرفتن یک سوژه و یا چندین داستان، برای جذب کودکان ، جوانان و بزرگسالان ساخته می‌شوند. در ادامه با یکی از این پارک‌ها در کشور کانادا بیشتر آشنا شوید.

در باره پارک فورستا لومینا کانادا

فورستا لومینا، یکی از گیرا‌ترین نمونه‌ی پارک‌های موضوعی و تفریحی طبیعی و ابتکاری برای تفریحات شبانه در پارک دی لا گورژ دی کوتیکوک شهر کبک در کانادا است. این پارک که حدود ۲,۵ کیلومتر مساحت دارد، الهام گرفته از اسطوره شناسی جنگل و افسانه‌های محلی است و تجربه‌ای شبانه چند حسی به طوری که بازیدکنندگان غرق در فضای اطراف خود می‌شوند، فراهم می‌کند.

ماجراجویی در پارک موضوعی کانادا

مهمان‌های پارک، ماجراجویی شان را با عبور از روی گورژ، یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق عابر پیاده دنیا، شروع می‌کنند. در ابتدی راه به هر بازدیدکننده یک نقشه راه داده می‌شود و آنها وارد مدخل مه‌آلود و اسرارآمیزی که روی خود پل قرار دارد می‌شوند. مهمان‌ها بعد از عبور از این مدخل، وارد باغ آرزوها، جایی که شخصیت‌های افسانه‌ای ساکن این پارک شبانه، با استفاده از دست نوشته‌های درخشان معرفی می‌شوند. سپس مجموعه‌ای از نشانه‌های مرموز، بخش‌های مختلف یک داستان محاوره‌ای را به هم متصل می‌کند و در همان حال، شخصیت‌ها با کمک نور، صدا، مه و دیگر جلوه‌های نمایشی جان می‌گیرند.

فورستا لومینا

رویایی ترین جاده های جهان

تجربه‌ای متفاوت در پارک فورستا لومینا، کانادا

در راستای حرکت به سمت نوآوری و تکنولوژی، طبیعتا توقع انسان‌ از محیط زیست و پارک‌های شهری نیز بالا می‌رود. از این رو طراحان در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا، با ایده‌هایی خلاقانه‌تر در زمینه علاقه‌مندی‌های کودکان و بزرگسالان، پارک‌هایی متفاوت‌تر از دیگر پارک‌های شهری احداث کنند و افراد را به آن سمت بکشانند. با اولین قدم به پارک فورستا لومینا، متوجه خواهید شد که به دنیایی تازه، پا گذاشته و تجربه‌ای کاملا متفاوت را برای خود کسب می‌کنید.

این پارک حول محور یک یا چند داستان از شخصیت‌های معروف، انیمیشن کودکانه و… قدم برداشته است و توانسته فضایی با ابعاد مکانی و زمانی دیگر، برای افراد فراهم آورد و روایت‌های خاصی را برای مخاطبین خود بازگو کند. این پارک توانسته به خوبی در راستای منافع اقتصادی نیز قدم بر دارد.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها