ماجراجویی هایی که تا قبل از ۳۰ سالگی باید امتحان کنید

ماجراجویی هایی که تا قبل از ۳۰ سالگی باید امتحان کنید

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که از سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی بهترین دوران زندگی هر فرد است. ماجراجویی هایی که تا قبل از ۳۰ سالگی باید امتحان کنید، زیبا و جذاب و در برخی موارد تکرار نشدنی هستند. در کشور ایران موارد دیدنی بسیار متفاوتی وجود دارد. شما را با برخی از این مکان‌های شگفت‌انگیز آشنا می‌کنیم.

بازدید از غار نمکدان جزیره قشم

این غار که در سال ۱۳۹۰ شمسی در فهرست میراث طبیعی آمده است، فقط دو کیلومتر با ساحل فاصله دارد. برای ماجراجویی می‌توانید از ساحل به سمت این غار را پیاده روی کنید. داخل غار پر از زیبایی و شگفتی است. آب آن بسیار شفاف بوده و جلوه‌ای خاص به غار بخشیده است.

قنات جزیره کیش

این قنات یا کاریز بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. کاریز ۱۶ متر پایین‌تر از سطح زمین است. مرجان‌ها و صدف‌های سقف آن بین ۲۷۰ الی ۵۷۰ میلیون سال عمر دارند. این قنات در اصل یک شبکه برای هدایت آب بوده است.

روستای کندوان در آذربایجان شرقی

این روستای صخره‌ای ایران به عنوان یک آثار ملی ایرانی به ثبت رسیده است. ماجراجویی در این روستا امری جذاب است؛ زیرا تنها روستای صخره‌ای در دنیاست که در آن مردم زندگی می‌کنند. این روستا در دل صخره‌ها کنده شده و قدمتی ۷۰۰ ساله دارد.

دریاچه مهارلو شیراز

در ادامه این ماجراجویی به استان فارس رفته و از دریاچه مهارلو دیدن کنید. اطراف این دریاچه صورتی رنگ را به دلیل تبخیر بالای آب، نمک احاطه کرده است. پرندگان مهاجر بسیاری مانند نوک سبز، چوب پا، فلامینگو، اردک مرمری و غیره در اطراف آن زندگی کرده و به پرواز در می‌آیند.

آبشار مارگون

آبشار زیبای مارگون، جای دیدنی ایران در شرق یاسوج است. علت نام‌گذاری این آبشار به این دلیل است که آب مانند مار به سمت پایین دامنه‌های کوه در حرکت است.

باداب سورت

باداب سورت با چشمه‌های رنگی بی مانندش جای دیدنی ایران در شمال مازندران است؛ جایی که یک پانارومای چشمگیر و زیبا روی البرز شکل گرفته است. این چشمه زیبا و رنگارنگ پس از چشمه پاموک کاله در ترکیه دومین چشمه آب شور دنیاست.

ترکمن صحرا

یکی از زیباترین و بکرترین مناطق شمال شرقی ایران ترکمن صحراست. ترکمن صحرا جای دیدنی ایران در مرز ترکمنستان و دریای خزر است.

۵ مقصد خارق العاده برای تجربه ماجراجویی در ایران

پارک ائل گلی

باغ ائل گلی در فاصله هفت کیلومتری از مرکز شهر تبریز قرار دارد. پارک زیبای ائل گلی جای دیدنی ایران در گذشته به نام شاه گلی معروف بوده است.

کلام پایانی

تفاوتی نمی‌کند که به شمال ایران می‌روید یا به جنوب، به کویر قدم می‌گذارید یا از دریاچه دیدن می‎‌کنید. ماجراجویی به هر کجا که باشد اگر به قصد تجربه اندوزی و کسب دانش باشد، امری مفید است.

منبع مجله گردشگری ایران و جهان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها