پارک جنگلی کرمانشاه ، جلوه ای از زیبایی های تاریخی و طبیعی

پارک جنگلی کرمانشاه

کرمانشاه یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی کشورمان است. که یکی از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی ایران، یعنی بیستون را از زمان ساسانیان به ارث برده. همه ساله گردشگران بسیاری به دلیل وجود طبیعت کم نظیر، آب و هوا خوش و همچنین مکان‌های دیدنی سودای سفر به این خطه‌ی باشکوه را دارند. این شهر دیدنی علاوه بر کوه بیستون اثر تاریخی دیگری را در دل خود جای داده که اکنون تاریخ ما، قصد دارد در رابطه با آن مکان تاریخی که همان پارک جنگلی کرمانشاه است، اطلاعات درخور توجهی را در اختیار شما قرار دهد.

پارک جنگلی کرمانشاه و موقعیت جغرافیایی آن

شاید برای شما جالب باشد که پارک جنگلی کرمانشاه، پارک جنگلی طاق بستان نیز نامیده می شود. که در ابتدا با شنیدن این نام، همه تصور می کنند منظور همان طاق بستان است که در شرق کرمانشاه قرار دارد. اما باید گفت پارک جنگلی در منطقه‌ی شمالی کرمانشاه است که در دامنه کوه پرآو واقع شده. در هنگام بازدید از این کوه شما شاهد نقش و نگارهایی خواهید بود که از زمان ساسانیان به یادگار مانده است. این خطه برای کسانی که به مسافرت علاقه‌ی زیادی دارند می‌تواند یک منطقه‌ی ایده‌ال باشد، چرا که وجود آب و هوای دل‌انگیز، مزارع باصفا، دریاچه ساختگی و چشمه‌های دیدنی، جذابیت این منطقه را برای دوست داران طبیعت دوچندان کرده است.

جاذبه های دیدنی کرمانشاه

شگفتی‌های پارک جنگلی

یکی از نکات جالب و حیرت آور در مورد پارک جنگلی کرمانشاه این است که، در این منطقه و در کوه پرآو غاری عمودی و منحصر به فرد وجود دارد که آن را خطرناک‌ترین غار ایران می دانند. پرآو لقب دومین اثر طبیعی ملی کرمانشاه را یدک می کشد و یکی از مهم ترین غارها برای ماجراجویان غارنورد است تا شجاعت و توانمندی های خود را به چالش بکشند.

علاوه بر این، کوه معروف و تاریخی بیستون که نام آن در افسانه های ایرانی و داستان شیرین و فرهاد هم  آمده، یکی دیگر از کوه هایی است که در کوهستان پرآو وجود دارد. در این کوه سنگ نبشته ای وجود دارد که گفته می شود به فرمان داریوش، پادشاه بزرگ هخامنشی به سه خط پارسی باستان، عیلامی و اکدی نوشته شده و در این منطقه به ثبت رسیده است.

پارک جنگلی کرمانشاه

سخن پایانی

کرمانشاه از محدود شهرهایست که، در دوران حکومت هخامنشیان و ساسانیان از اهمیت والایی برخوردار بوده، به همین دلیل از هنر دست مردمان آن زمان کتیبه‌ و سنگ نوشته‌هایی در دل کوه‌هایش به یادگار مانده. نقش و نگارهای موجود در پارک جنگلی کرمانشاه و کوه بیستون از نمونه های بارز تمدن دیرینه‌ی این شهر پرجمعیت است. از این رو هر ساله موج عظیمی از گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های این منطقه رهسپار کرمانشاه می‌شوند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها