جاذبه های گردشگری سرخس ؛ دیار قومیت های متنوع ایرانی

جاذبه های گردشگری سرخس

سرخس، یکی از شهرستان های استان خراسان رضوی است. دلیل شهرت این شهرستان تنوع بسیار بالای قومیت های آن است‌. بی شک هر قومیتی با آداب و رسوم خاص خود مورد توجه است‌. و همین تنوع قومیتی از مهمترین جاذبه های گردشگری سرخس است. این شهر کوچک در مسیر جاده ابریشم قرار دارد. و محل اتصال شرق، غرب و شمال ایران است. و به دلیل یک گمرک ترانزیتی و راه آهن بین المللی همواره مورد توجه بوده است.

دشت لاله گون سرخس

بسیار سرخ را یک شهر مرزی و تجاری میدانند. اما طبیعت بهاری منطقه همه را متعجب خواهد کرد. دشت ها و ییلاق های اطراف شهر سرشار از لاله میشود. و این طبیعت بکر و مثال زدنی علاقمندان پر و پا قرصی دارد. سالانه طبیعت گردان ایرانی و ترکمن برای بازدید از این دشت های زیبا راهی سرخس میشوند.

دشت لاله گون سرخس

پل خاتون

در تاریخ آمده است که، خاتون خواهر گوهرشاد بیگوم (همسر یکی از شاهان تیموری) بوده است. خاتون اقدام به احداث یک پل آجری نمود. که حالا از مهمترین جاذبه های گردشگری سرخس است. این پل در حقیقت گذرگاهی به جاده ابریشم بود. همانطور که میدانید جاده ابریسم به عنوان اصلی ترین شاه راه تجارتی همواره مورد توجه بود. و احداث این پل کمک شایانی به اقتصاد منطقه نمود. حالا این سازه در نزدیکی مرز مشترک سه کشور ایران، افغانستان و ترکمنستان قرار دارد.

جاذبه های گردشگری گناباد ، سرزمین کهن ترین قنات های جهان

آرامگاه بابا لقمان

یکی از بنا های تاریخی‌ همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است؛ آرامگاه بابا لقمان است‌. با اینکه بنا در قرن هشتم هجری بنا شد؛ اما هنوز هم صلابت و شکوه خود را حفظ کرده است. این آرامگاه تاریخی در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان قرار گرفته است. و از نظر ظاهری شباهت زیادی به آرامگاه سلطان سنجر سلجوقی دارد‌. اگر علاقمند به آشنایی با معماری اعصار گذشته هستید؛ بازدید از این بنا را از دست ندهید.

آرامگاه بابا لقمان

دریاچه بزنگان

دریاچه بزنگان بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی استان خراسان رضوی به شمار می‌آید که آب آن از بارندگی‌های سالانه و چشمه‌های کوچک تأمین می‌شود؛ این دریاچه که از زیباترین جاذبه های گردشگری سرخس است؛ در مسیر جاده مشهد– سرخس قرار گرفته است. و از ویژگی‌های زیادی برای جلب گردشگران برخوردار است. دریاچه بزنگان تنها آبگیر طبیعی است که در استان خراسان وجود دارد. در اطراف این دریاچه فضاهای طبیعی بسیار زیبا و مناسبی جهت اُتراق ماهیگیران و مسافرانی که به این منطقه می‌آیند وجود دارد. جالب است بدانید هیچ رودخانه‌ای به این دریاچه منتهی نمی‌شود.

منبع دانا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها