معرفی انواع مختلف گردشگری

معرفی انواع مختلف گردشگری

بارها در این مجله به معرفی مقاصد مختلف گردشگری پرداخته‌ایم، اما اینبار قصد داریم انواع گردشگری را به شما معرفی کنیم، اگر موافق هستید به خواندن این مطلب ادامه دهید. وقتی کلمه گردشگری را می‌شنوید، چه چیزی از ذهنتان خطور می‌کند؟ رایج‌ترین فکر، می‌تواند بستن کوله‌پشتی و دور شدن از زندگی روزمره باشد. این به معنای جابه‌جایی افراد از محل سکونت معمول خود به یک مکان دیگر است.

اما حقیقت این است که صنعت گردشگری صرفاً محدود به سفرهای تفریحی نمی‌شود بلکه این صنعت انواع مختلفی دارد و گردشگران با اهداف متفاوتی به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند. به عنوان مثال ممکن است شما برای تفریح و گذراندن تعطیلات سفر کنید اما دوست شما برای اهداف تجاری سفر کند. با مجله تاریخ ما همراه باشید تا با برخی از مهمترین آنها آشنا شوید.

گردشگری ماجراجویی

این نوع گردشگری همانگونه که از نامش پیداست، نوعی سفر ماجراجویانه است و اغلب کسانی که به دنبال هیجان و ریسک هستند آن را انتخاب می‌کنند. فعالیت‌های مربوط به این نوع گردش از انواع گردشگری ، شامل کوهنوردی، کویر‌نوردی، بانجی‌جامپینگ، غواصی، صخره‌نوردی، زی‌لاین، دوچرخه‌سواری در کوه، اسکی و… می‌شود.

با توجه به این فعالیت‌های دشوار ورزشی، باید گفت گردشگران سفر ماجراجویی باید آمادگی جسمانی بالایی داشته باشند و از مدتها قبل تمرینات ورزشی مختلفی انجام داده باشند.

معرفی انواع مختلف گردشگری

با دوستداران ایران اماکن گردشگری ایران را ببینید

گردشگری تجاری

سازمان جهانی گردشگری (WTO) تعریفی از گردشگری ارائه می دهد که با تعریف انجمن بین المللی کارشناسان علمی در زمینه گردشگری متفاوت (AIEST) است. در حالی که AIEST گردشگری را به فعالیت های مرتبط با درآمد مرتبط نمی کند، سازمان جهانی گردشگری چیزی بر خلاف آن فکر می کند. به گفته آنها، گردشگری شامل فعالیت‌هایی است که باعث سفر کردن افراد در مکان‌های خارج از محیط معمول خود شده که بیش از یک سال طول نکشد.

اهداف این سفرها می‌تواند برای اوقات فراغت، کسب و کار و سایر اهداف باشد. فعالیت‌های مشترکی که شامل گردشگری تجاری می‌شوند را می‌توان حضور در جلسات، کنفرانس‌ها و سمینارها، بازدید از نمایشگاه‌های تجاری و غیره نام برد.

گردشگری فرهنگی

این نوع گردش یکی دیگر از انواع گردشگری است. گردشگری فرهنگی با فرهنگ یک کشور یا منطقه خاصی درگیر است. مفهوم گردشگری فرهنگی از مواردی مانند تاریخچه یک منطقه خاص، شیوه زندگی افراد در یک مکان خاص جغرافیایی، معماری، سنت‌ها، ادیان، جشنواره‌ها، غذاها و غیره نشأت می گیرد. فعالیت‌های گردشگری فرهنگی در مناطق شهری ممکن است شامل بازدید از موزه‌ها، تئاتر‌ها، گالری‌های هنری و غیره باشد.

گردشگری فرهنگی

بازدید از مناطق روستایی مانند جوامع فرهنگی بومی و تجربه سنت‌ها، شیوه زندگی و ارزش‌های یک جامعه نیز جزو این دسته هستند. همچنین گردشگری فرهنگی پاپ نیز یکی از زیرمجموعه‌های اصلی آن است که شامل سفر به مکان‌ها و مشاهده آثار ادبی، سریال تلویزیونی و سینما می شود.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها