ترسناک ترین پل جهان در رشته کوه آلپ

ترسناک ترین پل جهان در رشته کوه آلپ

عده زیادی از مردم جهان به بازدید از خطرناک ترین و ترسناک ترین مکان های دنیا دارند. این افراد دوست دارند در مرگ بار ترین جاده ها رانندگی کنند. و از روی خطرناک ترین پل های جهان عبور کنند. به همین دلیل برخی از انها به ترسناک ترین پل جهان در رشته کوه آلپ میروند. و از روی یک پل معلق که گاهی تکان هم میخورد عبور کنند. در ادامه این مقاله شما را با این پل خطرناک، اما جذاب آشنا خواهیم کرد.

احداث پل تریفت

در سال ۲۰۰۴ میلادی پلی بر روی رودخانه تریفتسی واقع در کشور سویس ساخته شد. بعد ها به سبب موقعیت جغرافیای و شرایط فیزیکی پل به یکی از خطرناک ترین و ترسناک ترین بخش های رشته کوه آلپ تبدیل شد.

ترسناک ترین پل جهان

این پل که به پل تریفت معروف است؛ در ارتفاع ۱۰۰ متری از رودخانه تریفتسی بنا شده است.برای ساخت این سازه از پل های سه طنابه نپال هندوستان ایده گرفته شد.

این پل از چوب سه لایه که از اطراف با کابل های فلزی نگه داشته شده است؛ ساخته شد. این پل ظاهری مدرن و معلق دارد. و سطح ایمنی آن نیز مطلوب است. اما هنوز هم راه رفتن بر روی آن جرات و شجاعت میخواهد.

جذابیت های قدم زدن بر روی پل تریفت

با وجود احتمال سقوط، سالانه حدود ۲۰۰۰ نفر ماجراجو از ترسناک ترین پل جهان عبور میکنند‌. آنها معتقدند، تماشای یخچال های طبیعی در حال ذوب و دریاچه تریفتسی از بالای پل به قدری جالب است، که میتوان از خطر مرگ چشم پوشی کرد. بهترین فصل برای بازدید از این پل فصل تابستان است. چرا که مقداری از سرمای کوه های آلپ کم میشود‌.

و پیمایش مسیر راحت تر می گیرد. مسیر پیاده روی بر روی پل شیب تندی دارد. و بیشتر بخش های منطقه نیز به صورت صخره ای است. لذا توصیه می شود از چوب های کوهنوردی برای تسهیل حرکت استفاده کنید. شاید در نگاه اول به نظر برسد که این پل با وزش یک باد شدید کاملا واژگون شود. اما حقیقت اینطور نیست. باد های شدید کوهستانی تکان هایی در پل ایجاد میکند؛ که فضا را ترسناک تر میکند. اما تاکنون پل در اثر وزش باد واژگون نشده است.

مسیر های دستیابی به ترسناک ترین پل جهان

ظرفیت تله کابین ها برای انتقال کوهنوردان به بالای پل، ۸ نفر می باشد و هر ۱۲ دقیقه یک بار حرکت می کنند. که در تعطیلات آخر هفته و در صورت مطلوب بودن هوا دچار ازدحام و شلوغی می شود. بهتر است کوهنوردان در صورت تمایل به عبور از پل Trift، با برنامه ریزی قبلی و رزرو بلیط تله کابین، اقدام به حرکت نمایند.

ترسناک ترین پل جهان

رزرو ها به صورت کاملا آنلاین انجام پذیر هستند. در غیر این صورت، ممکن است با یک انتظار نسبتا طولانی مواجه شوید. خرید بلیط برای کودکان زیر ۶ سال الزامی نبوده و رایگان است.

پس از خرید بلیط بایستی زمان بالا رفتن و پایین آمدن خود از پل را به صورت فیکس شده مشخص نمایید. مجموع این زمان ها را بهتر است به صورت ماکزیمم ۴ ساعت در نظر بگیرید و سپس ۱۵ دقیقه مانده به زمان هایی که مشخص کرده اید بلیط خود را ارائه دهید. سرویس تله کابین ساعت ۵ عصر خاموش می شود بنابراین بهتر است زمان بازگشت خود از پل را به صورت دقیق برنامه ریزی کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها