کاخ شونبرون ؛ پر طرفدار ترین جاذبه کشور اتریش

کاخ شونبرون؛ پر طرفدار ترین جاذبه کشور اتریش

شاید با قاطعیت بتوان گفت گردشگری و صنعت توریسم در اتریش وابسته با کاخ شونبرون است. این کاخ زیبا سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. به همین دلیل مهد گردشگری این کشور جزیره ای محسوب میشود. معماری منحصر به فرد، در کنار اشیای با ارزش تاریخی از دلایل محبوبیت این بنای عظیم است. البته سرگذشت ساکنان کاخ نیز برای بسیاری از گردشگران قابل توجه است. در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

خانواده هابسبورگ

زندگی افراد ساکن در یک خانه، به آن هویت و اعتبار میبخشد. در سال ۱۶۴۲ میلادی همسر پادشاه فردیناند دوم تقاضای ساخت یک کاخ را کرد. بدین ترتیب بنای اولیه این سازه ارزشمند به سبک باروک ساخته شد. بخش های دیگر نظیر باغ وحش و تالار ها و باغ ها پس از عقب نشینی عثمانی ها ساخته شد. خانواده هابسبورگ از این قصر سالها بر اتریش حکم راندند. لذا با اتاق هایی متعدد، با تزیینات به سبک روکو و دیوار های سفید با تزیینات طلا مواجه می شویم. شومینه های چینی، لوستر های تزئینی بزرگ و اشیای عتیقه و با ارزش جلوه ای با شکوه به کاخ شونبرون بخشیده است.

کاخ شونبرون

آشنایی با برخی قسمت های کاخ

این کاخ متشکل از سالن ها و تالار های زیبایی است. به عنوان مثال گریت گالری، سالن پذیرایی اصلی از میهمانان است. بازدیدکنندگان از این قسمت به عنوان زیباترین و منحصر به فرد ترین بخش کاخ یاد میکنند‌. یا اتاق والنات (اتاق گردو) که سالن کنفرانس قصر شونبرون محسوب میشود. در تمام دکور این اتاق از چوب درخت گردو مرغوب استفاده شده است. و تالار آیینه که خواننده معروف دنیای موسیقی، مورتز در آن به اجرای کنسرت پرداخت.

کاخ مرمر سنت پترزبورگ ؛ یکی از اولین کاخ های نئو کلاسیک روسیه

کارکردی امروزی کاخ

همانطور که اشاره شد این قصر زیبا در حقیقت مهمترین سمبل تاریخی کشور اتریش محسوب میشود. وقایع و اتفاقات تاریخی زیادی در آن رخ داده است؛ که برای مردم اتریش حائز اهمیت است. لذا یونسکو در سال ۱۹۹۶ این کاخ را به عنوان میراث جهانی اتریش به ثبت رساند. مردم عامه می توانند از بخش های مختلف کاخ شونبرون مانند باغ ها، باغ وحش یا اتاق ها بازدید کنند. اما بخش اصلی کاخ توسط دولت و برای قرار ها و گفتگو های مهم سیاسی مورد استفاده قرار میگیرد.

کاخ شونبرون

باغ های زیبا

کاخ  شونبرون بیش از۱۴۰۰ اتاق دارد و متشکل از باغ های بسیاری به مساحت ۲۰۰ هکتار در اطراف می باشد که در قرن ۱۸ ساخته شده اند و مردم بومی وین امروزه به عنوان تفرجگاه به ویژه در تابستان از آن ها استفاده می کنند. ورود به این محوطه باز به صورت رایگان می باشد. این مکان متشکل از مجسمه ها و تندیس های متعدد و زیبایی است. همچنین وجود تنوع بالای گل و گیاه در این باغ ها، آن جا را تبدیل به گلخانه ای بزرگ و بی نظیر کرده است تا آن جا که مردم اتریش مراسم های متعددی را سالیانه در این مکان برگزار می کنند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها