غذاهای روسی که در سفر به مسکو باید چشید!

غذاهای روسی که در سفر به مسکو باید چشید!

غذاهای روسی ممکن است از شهرت بین‌المللی سایر غذاهای گسترده جهانی برخوردار نباشند اما این کشور غذاهای سنتی خوشمزه زیادی برای امتحان و لذت بردن دارد. می‌توان گفت این روزها غذاها نوعی برند و نشان برای هر شهر و کشور محسوب می‌شوند که به راحتی می‌توان از طریق آنها، با آداب و رسوم هر منطقه آشنا شد.

وقتی به بهترین مقاصد گردشگری غذایی فکر می‌کنید، شاید  روسیه اولین مقصدی نیست که به ذهن شما خطور می‌کند اما این کشور از غذاهای با اصالت متعددی برخوردار است و بازدید کنندگان از روسیه اغلب از تنوع و طعم غذاهای روسی، که تحت تأثیر ارتباط روسیه با اروپا، آسیا و خاورمیانه است، متعجب می‌شوند. اگر شما هم دوست دارید این غذاها را بشناسید، در اینجا لیستی از محبوب‌ترین غذاهای روسیه را بخوانید.

۱- برش

برش یک سوپ چغندر قرمز است که به طور کلی شامل مقداری گوشت، سیب‌زمینی، هویج و گوجه فرنگی است، اگرچه تغییرات محلی بسیار زیادی در تهیه این سوپ وجود دارد. برش را که معمولاً با مقداری شوید، نان سیر، پنیر آب شده، خامه ترش یا نان گندم  سرو می‌کنند، خوراکی بسیار مغذی است و می‌توانید آن را گرم یا سرد بخورید، و این باعث می شود که هم برای زمستان‌های سرد روسیه و هم برای تابستان‌های گرم، غذایی مناسب باشد.

برش یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای روسی در مسکو به شمار می‌رود.

غذاهای روسی

۲- شچی

شچی یک سوپ کلم معمولی است که از کلم تازه درست می‌شود. شچی اغلب حاوی سیب‌زمینی‌، هویج، پیاز و احتمالاً نوعی گوشت مانند مرغ است. کلم را می‌توان با کلم ترش نیز جایگزین کرد، که به آن shchi ترش می‌گویند. این نوع سوپ دستورالعمل‌های مختلفی دارد و گاهی با مرغ و قارچ هم نیز طبخ می‌شود.

۳- سالاد روسی

سالاد روسی یا اولیویر یکی دیگر از غذاهای معروف روسی است. این سالاد به طور کلی از ترکیباتی چون خیار شور روسی، خیار تازه، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، نخود‌فرنگی، سس‌مایونز و بعضاً خامه ترش تهیه می‌شود. سالاد اولیویر یا روسی در میان گردشگران خارجی از محبوبیت خاصی برخوردار است و بسیار در کنار غذاها سرو می‌شود.

غذاهای روسی

۴- شیشلیک روسی

از آنجا که ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به انواع کباب‌ها داریم، قطعا گردشگران ایرانی در سفر به مسکو از شیشلیک روسی بیشتر از هر غذای دیگراز انواع غذاهای روسی لذت خواهند برد. این نوع کباب از گوشت کبابی تازه همراه با تکه‌هایی از گوشت ماهی بر سیخ کشیده شده تهیه می‌شود. گر چه این کباب دستورالعمل‌های دیگری هم می‌طلبد و گاهی با گوشت بره، مرغ و گوساله نیز تهیه می‌شود.

در کنار شیشلیک روسی معمولاً نان فطیر یا سس گوجه‌فرنگی سرو می‌شود.

۵- راحت‌الحلقوم

راحت‌الحلقوم یا آچپوک‌ماک نوعی شیرینی لقمه‌ای است که شکم آن را با سیب‌زمینی، پیاز و گوشت گوسفند پر می‌کنند. این لقمه‌ها اغلب در کنار سوپ یا چای سرو می‌شوند و به دلیل طعم لذیذشان بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند. این شیرینی علاوه بر رستوران‌ها یا کافه تریایی‌ها در بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی مسکو نیز پیدا می‌شود.

غذاهای روسی

۶- دسر چاک چاک

دسر چاک چاک علاوه بر نام زیبایی که دارد، طعم بی‌نظیری هم دارد و گردشگران زیادی معتقد هستند که چنین طعمی را تنها در روسیه می‌توان تجربه کرد. این دسر از سه ترکیب اصلی شامل آرد، تخم‌مرغ و عسل به دست می‌آید. این نوع دسر  قدمتی هزار ساله دارد و توسط مردم کوچ‌نشین روسی ابداع شده است و بعد از گذشت سال‌ها هنوز به همان دستور ساده و اولیه آن را طبخ می‌کنند.

۷- سلیانکا

سلیانکا یکی دیگر از انواع غذاهای روسی است. این یک سوپ غلیظ است که به اندازه کافی مغذی است و می تواند به تنهایی یک وعده غذایی باشد. سلیانکا با انواع گوشت از جمله سوسیس، بیکن، ژامبون، گوشت گاو و همچنین سبزیجاتی مانند کلم، هویج، پیاز و سیب زمینی تهیه می‌شود.

ترشی خرد شده و تزیین سنتی برش لیمو نقش مهمی در طعم ترش این سوپ دارد واغلب با ماهی  نیز درست می شود.

۸- بیف استروگانوف

بیف استروگانف یکی دیگر از محبوب‌ترین و معروفترین و در عین حال مقوی‌ترین غذاهای روسیه است. این غذا اصالتی روسی دارد و به دلیل طعم لذیش در تمام جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیف استرو گانف شامل نوارهای گوشت گاو در یک سس خامه‌ای همراه با قارچ یا گوجه فرنگی است که اغلب با برنج، رشته فرنگی یا سیب زمینی سرو می‌شود. این دستورالعمل سابقه طولانی دارد و تغییرات زیادی برای تهیه آن وجود دارد.

معرفی غذاهای فیلیپینی

۹- بلینی

از دیگر غذاهای روسی می‌توان به بلینی اشاره کرد که تقریباً شبیه کرپ است، فقط کمی ضخیم‌تر و احتمالاً چرب‌تر از کرپ است. آنها همچنین فوق‌العاده همه کاره هستند و می‌توانند با گوشت پر شوند، پوشیده از پنیر باشند یا با پودر قند پوشیده  شوند. اما چاشنی‌های سنتی این کرپ عبارتند از: ماهی سالمون، خاویار، خامه ترش، مربا و شیر

۱۰- پلمنی

پلمنی به خمیرهای نازکی گفته می‌شود که آنها را مانند دلمه با ترکیباتی شامل گوشت‌چرخ کرده، پیاز، قارچ، و بعضاً شلغم می‌پیچند. خمیر این غذا باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و با دقت زیاد آن را به عمل آورد، در غیر این صورت ممکن است مزه‌ی چندان جالبی نداشته باشد. جالب توجه است که خمیر پلمنی را می‌توان با هر نوع مواد غذایی که دوست داشته باشید پر کنید.

۱۱- پیراشکی

برای تهیه این پیراشکی خمیرهایی را از گوشت، سیب‌زمینی ، کلم و پنیر پر می‌کنند، سپس مقداری تخم‌مرغ همزده را روی خمیرها می‌مالند و آنها را در تنور قرار می‌دهند. گفتنی است که در بسیاری از مناطق روسیه این نوع پیراشکی‌ها را در روغن نیز سرخ می‌کنند.

کلام آخر…

در این مقاله با ۱۱ مورد از بهترین غذاهای روسی آشنا شدید. اگر قصد دارید روسیه و شهر مسکو را مقصد سفر خود قرار دهید، توصیه می‌کنیم از لذت چشیدن این غذاهای متنوع و لذیذ روسی غافل نمانید. شما می‌توانید اسامی تمامی این غذاها را در چک لیستی همراه خود داشته باشید تا آنها را به راحتی پیدا کنید و از طعم بی‌نظیرشان لذت ببرید.

البته این تنها فهرست کوچکی از تمام غذاهای متنوع روسی بود که در این مقاله خواندید، جهت شناخت بیشتر می‌توانید مقالات بیشتری در مورد انواع غذاهای روسیه بخوانید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها