دیدنی‌ترین جاذبه های برن سوئیس

دیدنی‌ترین جاذبه های برن سوئیس

شاید قصد سفر به سوئیس دارید اما نمی‌دانید کدام یک از شهرهای آن را در اولویت بازدید قرار دهید، ما برن را توصیه می‌کنیم. در ادامه جاذبه های برن سوئیس را بخوانید تا بیشتر با این شهر شگفت‌انگیز آشنا شوید. برن – پایتخت سوئیس – شهری فوق‌العاده است که می‌توانید بازدید از آن را در برنامه سفر به سوئیس قرار دهید. خواه اهل علم و دانش باشید یا خواه عاشق طبیعت، برن مناسب شماست.

برن با کاخ‌ها، باغ‌ها، معماری، پارک‌ها و دیگر جاهای دیدنیش به قدری زیباست که وقتی برای اولین بار آن را ببینید محال است به جایی زیباتر از آن فکر کنید. در اینجا ۹ مورد از مهمترین جاذبه‌های دیدنی برن سوئیس را برای شما همراهان همیشگی تاریخ ما گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱- تپه گورتن

اگر از علاقه‌مندان کوه‌پیمایی هستید، توصیه می‌کنیم سری به تپه گورتن در نزدیکی برن بزنید. این تپه در سراسر برن بسیار نام‌آشناست و از محبوبیت خاصی در بین مردمان آنجا برخوردار است. مردمان آنجا از آرامشی که در این تپه وجود دارد بسیار خشنود هستند و بالا رفتن از آن را بسیار به گردشگران خارجی توصیه می‌کنند. این تپه یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های برن سوئیس است. اگر به این منطقه بروید، هم می‌توانید از مسیرهای پیاده‌روی آنجا بهره ببرید و هم نظاره‌گر چشم‌اندازهای زیبایی از کوه‌های آلپ و شهر برن باشید.

اگر هم چندان با کوه‌پیمایی و پیاده‌روی موافق نیستید، می‌توانید از واگن مسافربری این منطقه استفاده کنید. این قطار کمتر از شش دقیقه شما را به بالای تپه می‌رساند و در مسیر، شما را از میان مناظر بهشتی این منطقه عبور می‌دهد.

جاذبه های برن سوئیس

۲- خانه آلبرت انیشتین

شاید شما هم نمی‌دانستید که آلبرت انیشتین یکی از نوابغ علم مدرن، زمانی دریکی از خانه‌های شهر برن زندگی می‌کرده است. بله درست است، آلبرت انیشتین از سال ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۵ در این خانه ساکن شد و در آنجا با همسرش Mileva و پسرش هانس‌آلبرت زندگی کرد. انیشتین در این خانه مهمترین مقالات فیزکی خود را ارائه داده است.

چیدمان این خانه در تمام این سالها دستنخورده باقی مانده است و در حال حاضر به عنوان یک موزه‌ فعالیت می‌کند. این نمایشگاه برداشتی از چگونگی زندگی آلبرت انیشتین و کارهای او را ایجاد می‌کند.

۳- گودال خرس

گودال خرس یکی از برترین جاذبه های برن سوئیس شناخته می‌شود. از سال ۲۰۰۹ خرس‌های برن  یک پارک مدرن ۶۰۰۰ متر مربعی در اختیار دارند که می توانند از طریق تونل به آن برسند. اگر به دنبال جاذبه‌های عجیب و غریب هستید، سری به گودال خرس برن بزنید. در این گودال تعداد زیادی خرس را می‌بینید که برای خودشان زیست می‌کنند و از تفریحاتی چون آبتنی لذت می‌برند.

جالب است بدانید دانشمندان بزرگی چون آلبرت انیشتین و لنین از این پارک بازدید کرده‌اند.

۴- باغ رز

باغ رز یکی از زیباترین پارکهای برن است که چشم انداز بی‌نظیری از پشت بام شهر قدیمی برن را ارائه می‌دهد. شکوفه‌های گیلاس دلربا در بهار، حدود ۲۵۰ نوع گل رز شکوفا در تابستان و شورش رنگ در پاییز از مهمترین ویژگی‌های این باغ شگفت‌انگیز هستند. حتماً از این باغ دیدن کنید و خود را به رستوران معروفی که در میان گل‌های این باغ وجود دارد به یک غذای سوئیسی لذیذ دعوت کنید.

معرفی جاذبه های شهر لوسرن سوئیس

۵- کلیسای برن مینستر

برن دارای تعداد قابل توجهی از کلیساهای تاریخی است که در طول قرن‌ها گسترش یافته اند. هر یک از آنها دارای یک سبک معماری منحصر به فرد، نقاشی‌های زیبا و تزئینات داخلی هستند. کلیسای مینستر یکی از مهمترین آنهاست که به سبب معماری حیرت‌آورش به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌ های برن سوئیس تبدیل شده است. این کلیسا بلندترین کلیسای جامع در سوئیس است که به سبک گوتیک ساخته شده است.

این بنای منحصر به فرد مربوط به سال ۱۴۲۱ است وبرخی از هنرهای مهم قرون وسطایی، از جمله مجسمه‌های نقاشی شده بر روی درگاه و پنجره‌های ظریف شیشه‌ای، را در خود دارد.

۶- شهر قدیمی برن

به لطف منظره شهر قرون وسطایی که به خوبی حفظ شده است، شهر قدیمی برن در سال ۱۹۸۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این شهر قدیمی با ساختارهای قرون وسطایی خود که کاملاً حفظ شده‌اند، گردشگران  را مجذوب و هیجان زده می‌کند. از اینجا، چشم اندازهای دیدنی از کوه‌های آلپ وجود دارد. در داخل این شهر مناظر دیدنی و جذاب مانند ساختمان‌های قدیمی سنگ آهک، فواره‌های دوره رنسانس با مجسمه‌های رنگارنگ قرون وسطایی وجود دارد.

۷- کاخ فدرال

فدرال نام ساختمانی در برن است که در آن مجلس فدرال سوئیس (پارلمان فدرال) و فدرال شورا مستقر است. این ساختمان متشکل از یک ساختمان پارلمان مرکزی و دو بال (شرقی و غربی) است که ادارات دولتی و یک کتابخانه را در خود جای داده است. قدمت این کاخ به قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد و از نخستین مقر دموکراسی‌های جهان بوده است.

این کاخ یکی از اصلی‌ترین جاذبه های برن سوئیس به حساب می‌آید و بازدید از آن در روزهایی که میزبان جلسات مهم سیاسی نباشد مقدور است.

جاذبه های برن سوئیس

۸- موزه تاریخی برن

موزه تاریخی برن در سال ۱۸۹۴ توسط معمار آندره لمبرت ساخته شده است. این موزه شامل مجموعه‌هایی مربوط به تاریخ برن از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز و سایر مصنوعات به نمایش درآمده دائمی از آسیا، اقیانوسیه، آمریکا و مصر است. یکی از برجسته‌ترین موارد این مجموعه، گروه مجسمه سازی موری است. همچنین در این موزه تعدادی از هدایای آلبرت انیشتین نیز وجود دارد.

۹- ساختمان زنتروم پائول کلی

حتما پاول کله نقاش معروفی که آثار خود را به سبک‌های اکپرسیونیسم، سوررئالیسم و کوبیسم خلق می‌کرد را می‌شناسید. آثار این هنرمند با تبحر در ساختمان زنتروم برن سوئیس نگهداری می‌شوند. اگر تمایل دارید این قطعات بی‌نظیر را تماشا کنید، سری به این ساختمان بزنید. مطمئنن برایتان لذت بخش خواهد بود. علاوه بر این مرکز پائول کلی، خود از معماری منحصربه فردی برخوردار است که  به واسطه آن به یکی از محبوبترین جاذبه های برن سوئیس تبدیل شده است.

کلام آخر…

در آخر بد نیست بدانید، جاذبه‌هایی که در این مقاله خواندید، تنها بخشی از صدها مکان دیدنی برن سوئیس بودند. تنوع جاذبه‌ها و فعالیت‌های گردشگری در این منطقه به قدری زیاد است که  شاید روزها طول بکشد تا با همه آنها آشنا شد. اگر در سفر به سوئیس قصد بازدید از برن را دارید، توصیه می‌کنیم مقالات بیشتری در زمینه جاذبه‌های آن بخوانید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها