فواره فلای گیزر ، رنگارنگ ترین آبفشان دنیا

فواره فلای گیزر ، رنگارنگ ترین آبفشان دنیا

همه‌ی فواره‌های دنیا جذاب و دیدنی هستند، اما فواره‌های طبیعی که خود به خود به‌وجود آمده‌اند جذابیت بسیار بیشتری دارند. فواره فلای گیزر در نوادای آمریکا یکی از این فواره‌های طبیعی است که موضوع بحث امروز تاریخ ما است. با ما هنرا باشید و با این جاذبه‌ی گردشگری پر بازدید آشنا شوید.

چگونگی به‌وجود آمدن فواره فلای گیزر

فواره‌ فلای نوادا قبل از اینکه حالت امروزی را داشته باشد فقط چند قطعه سنگ در کنار هم بود. در ابتدای دهه‌ی ۱۹۰۰ تعدادی کارگر  در این منطقه چاهی را حفر کردند که با عمیق‌تر شدن آن آب‌های زیرزمینی با فشارهای بسیار بیشتری از چاه بیرون آمدند. آب‌های زیرزمینی به مرور املاح زیرزمینی را با خود بیرون می‌آوردند، این املاح زیرزمینی باعث رنگارنگ شدن صخره‌های این فواره و جذابیت چند چندان آن شده است.

فواره فلای گیزر

حوضچه‌های آبفشان در فواره‌ فلای گیزر

بیرون زدن آب‌های زیرزمینی ممکن بود باعث تمام شدن آنها شود به همین دلیل تصمیم گرفتند برای حفظ آنها چاه‌ها را ببندند. اما شدت فشار آب‌های زیرزمینی به‌قدری بود که تلاش‌های کارگران را بی‌ثمر کرد؛ آنها تصمیم گرفتند فعالیت این فواره را به حال خودش رها کنند. بعد از چندی متوجه شدند که آبفشان‌ها با تغییرات عجیبی که ایجاد کرده‌اند باعث ایجاد تعدادی حوضچه‌ی آب گرم در اطراف فواره شده‌اند. روی این حوضچه‌های آب گرم را جلبک‌های ترموفیلیکی فراگرفته است که باعث دیده شدن رنگ سبز و زیبایی حوضچه‌ها شده است.

۵ حقیقت جالب درباره فواره فلای گیزر که نمی‌دانید!

از این فواره چندین آب‌گرم سرچشمه می‌گیرد؛ دمای بعضی از این آب‌ها چیزی حدود ۲۱۹ تا ۲۸۶ درجه‌ی فارنهایت می‌رسد.

تپه هایی که در اطراف چشمه های فلای رانچ ایجاد شده اند، به تپه های “تراورتن” مشهورند. این تپه ها، اساسا از ساختار کربنات کلسیم به وجود آمده اند.

فواره فلای گیزر یک چشمه داغ طبیعی نیست. این فواره در سال ۱۹۶۴ برای پیدایش انرژی زمین گرمایی حفر شد. این چاه که قرار بود نقطه ای برای پوشش انرژی زمین گرمایی باشد، با ایجاد فشار کارگران، به سمت بیرون فواره زد.

آبفشان فلای رنچ ؛ ناشناخته‌ترین پدیده گردشگری نوادای آمریکا

دلیل رنگ های مختلف فلای گیزر، کانسارهای مختلف مواد معدنی است. گوگردی که درون تپه های رنگارنگ فلای گیزر وجود دارد، رنگ زرد خردلی را ایجاد می کند. رنگ سبز این تپه ها از جلبک ها و رنگ قرمز آن، از آهن نشات می گیرد. نوادا پتانسیل زمین گرمایی بیشتری نسبت به هر ایالت دیگر دارد و احتمالا، گرمترین چشمه های کشور آمریکا، در این منطقه باشد.

فواره فلای گیزر

جاذبه‌های گردشگری دیگری هم اطراف فلای گیزر را احاطه کرده‌اند؛ مانند دریاچه‌ی مید که آن‌را بزرگترین مخزن آبی آمریکا می‌دانند. یکی دیگر از جاذبه‌هایی که در اطراف این فواره قرار دارد دریاچه‌ی تاهو است که در مرز کالیفرنیا و نوادا قرار گرفته است. گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از این دریاچه‌ی شگفت‌انگیز، از پیست اسکی آن نیز استفاده کنند.

منبع سفرمی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها