راهنمای تحصیل و زندگی در ایتالیا

راهنمای تحصیل و زندگی در ایتالیا

همه ما ایتالیا را به واسطه غذاهای بی نظیر و پیتزاهای خوشمزه می‌شناسیم؛ اما در این مقاله از تاریخ ما قصد داریم شما را با زیر و بم تحصیل و زندگی در ایتالیا آشنا کنیم. این کشور اروپایی مقصد بسیاری از مهاجران و دانشجویان، در مقطع تحصیلات تکمیلی است. چرا که دولت این کشور میزبان خوبی برای مهاجران و دانشجویان خلاق و متفکر است. و زمینه رشد آنها را فراهم می آورد‌. در ادامه این مقاله شما را با هزینه های یک دانشجوی عادی در ایتالیا آشنا خواهیم نمود.

هزینه های تحصیل در دانشگاه دولتی

اگر به دنبال یک مدرک دولتی از یک دانشگاه بین المللی هستید؛ مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بسیار برای شما مناسب است. هزینه های مربوط به تحصیل در دانشگاه‌های شهر های مختلف، متناسب با رشته تحصیلی شما اندکی متفاوت است. اما به طور میانگین هر سال تحصیلی هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو بر بر دارد. نکته جالب توجه این است که؛ در برخی از دانشگاه ها هزینه های مربوط به تحصیل، متناسب با میزان درآمد والدین دانشجویان متغییر است. بدین ترتیب امکان تحصیل بذای تمامی افراد مستعد فراهم خواهد شد.

هزینه های مربوط به دانشگاه‌های خصوصی

به طور معمول تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی نسبت به دانشگاه های دولتی هزینه های بیشتری در بر دارد. زندگی در ایتالیا و تحصیل در دانشگاه ها ی آن نیز از این قاعده مستثنا نیستند. وجه تمایز دانشگاه های خصوصی ایتالیایی نسبت به سایر دانشگاه های اروپایی این است؛ که میزان شهریه  دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی یکسان است. هر سال تحصیلی در این دانشگاه ها هزینه ای بالغ بر ۶ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار در بر دارد. که نسبت به کشور های مشابه مقرون به صرفه است‌.

راهنمای تحصیل و زندگی در ایتالیا

همه چیز در مورد شهر پالرمو ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه است. از جمله این هزینه ها می توان به مسکن، هزینه های غذا، حمل و نقل عمومی، مسافرت های محلی و تفریح یا سرگرمی اشاره کرد. میانگین هزینه های ماهانه زندگی در ایتالیا در برخی شهرهای دانشجویی به شرح زیر است:

راهنمای تحصیل و زندگی در ایتالیا

  • بولونیا: حدود ۷۵۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه
  • فلورانس: حدود ۸۵۰ تا ۱۳۰۰ یورو در ماه
  • میلان و رم: بین ۸۵۰ و ۱۴۵۰ یورو در ماه

هزینه مسکن دانشجویی در ایتالیا

مهمترین بخش از هزینه تحصیل در ایتالیا مربوط به مسکن است. از مجموع هزینه های ماهانه دانشجویان، بیشترین هزینه ها بابت مسکن و محل اقامت (به میزان ۳۵ درصد)، حمل و نقل و جابجایی (به میزان ۹ درصد) و شهریه دانشگاه (به میزان ۱۲ درصد) پرداخت می شود. نرخ اقامت در ایتالیا در محدوده بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ یورو در ماه است.

منبع visamondial
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها