۱۲ فینگرفود لذیذ و خوشمزه در دنیا

۱۲ فینگرفود لذیذ و خوشمزه در دنیا

امروزه فینگرفود ها از محبوب‌ترین خوراکی‌های مهمانی‌ها به‌حساب می‌آیند. این خوراکی‌های کوچک و خوشمزه تنوع بسیار بالایی دارند‌. از طرفی برای سرو این غذا ها نیاز به کثیف کردن ظرف و ظرف ندارید. برای خوردن این خوراکی های کوچک تنها به انگشتانتان نیاز دارید؛ به همین دلیل به نام غذاهای فینگری معروف شده اند. این غذا ها به آسانی و از مواد اولیه ساده تهیه میشوند و در کنار غذاهای اصلی یا به عنوان یک میان‌وعده عالی سرو میشوند. در این مقاله از تاریخ ما شما را ۱۲ نوع محبوب غذا های انگشتی در سراسر دنیا آشنا خواهیم کرد.

تخم‌مرغ شکم پر

پخت این غذای ساده و لذیذ از کشور آلمان آغاز شد. برای تهیه این غذا کافی است تعدادی تخم‌مرغ را آبپز کنید. سپس اجازه دهید به‌اندازه کافی خنک شود. پس از جداکردن پوست تخم‌مرغ آن را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. برای تزئین فینگرفود ، زرده تخم‌مرغ را جدا کنید و با مواد مختلف نظیر سس مایونز، سس خردل و ادویه‌های دلخواه مخلوط کنید. سپس با یک قیف و ماسوره به شکل دلخواه بر روی سفیده تخم‌مرغ قرار دهید. این غذای کوچک و سریع برای کودکان بسیار جذاب است.

دلمه

برخلاف تصور اکثریت، دلمه یک غذای یونانی است. اما در ایران و سراسر خاورمیانه بسیار محبوب است. این غذای خوشمزه را با برگ درخت انگور درست میکنند‌. اما دلمه فلفل دلمه ای، برگ کلم و بادمجان نیز بسیار محبوب است. برای تهیه این غذای خوشمزه کافیست برگ مو ها را بجوشانید تا تلخی آنها گرفته شود. بعد داخل ان را با موادی نظیر گوشت، برنج و لپه پر کنید. در کشور یونان دلمه های پیچیده شده را با آبلیمو میپزند؛ تا ترش شود. در ایران نیز برای ترش شدن این فینگرفود از موادی نظیر آب گوجه فرنگی و آلوچه استفاده میشود.

کوشینا

کلمه کوشینا در زبان محلی برزیل به معنای ران کوچک است. دلیل این نام‌گذاری شباهت ظاهری کوشینا با ران‌های مرغ است‌. برای تهیه این غذا ابتدا قطعات کوچک مرغ را مزه‌دار می‌کنند و می‌پزند. سپس قطعه‌های مرغ را به همراه پنیر و ادویه در داخل خمیر مخصوص قرار می‌دهند و سرخ می‌کنند. ظاهر این غذای فوری بسیار هوس‌انگیز است. می‌توانید این غذا را در کنار انواع سس، نظیر سس کچاپ و خردل سرو کنید.

بائو

چین، سرزمین رنگ‌ها و مزه‌هاست. در سفر به چین با انواع مختلفی از فینگرفود ها مواجه می‌شوید. بائو یکی از این غذاهای لذیذ است. برای تهیه این غذا نوعی خمیر را در قطعات کوچک برش می‌زنند و داخل آن را با گوشت و سبزیجات پر می‌کنند. خمیر نهایی بخارپز می‌شود و در داخل یک سس سویا غلتانده می‌شود. عطروطعم بی‌نظیر این غذای فوری برای همیشه در خاطر شما خواهد ماند.

بیشک

اگر به افغانستان سفر کنید؛ می‌توانید انواع بیشک با مزه‌های مختلف را تهیه کنید. برای تهیه بیشک کافی است خمیر شیرینی‌پزی را به‌صورت مثلثی برش بزنید. سپس داخل این خمیر را با مواد دلخواه پر کنید و برای چند دقیقه داخل فر بگذارید تا خمیر بپزد. بیشک با گوشت، پنیر و مربای میوه‌ای از محبوب‌ترین بیشک ها در افغانستان محسوب می‌شود. این غذای فوری افغانستانی ررا میتوانید به عنوان تکمیل کننده میز غذا سرو کنید.

بروسکتا

ایتالیا به‌عنوان سرزمین پیتزا و پاستا شناخته می‌شود. اما نباید از فینگرفود های بی‌نظیر آن غافل شد. برای تهیه این غذای فوری و خوشمزه کافی است نان‌های تست را برشته کنید. بر روی نان‌ها گوجه‌فرنگی، ریحان، جعفری، پیازچه و سیر تفت داده شده قرار دهید. اندکی پنیر پیتزا بر روی آن بریزید و اجازه دهید پنیر آب شود. طعم بی‌نظیر این غذای ایتالیایی سبب محبوبیت آن در سراسر جهان شده است. امروزه در رستوران‌های ایران نیز این غذا سرو می‌شود.

بال بوفالو

اگر شما هم علاقه‌مند به بال و کتف مرغ سوخاری هستید؛ حتماً می‌دانید که زادگاه اصلی این میان وعده خوشمزه ایالات متحده آمریکاست. اما بال بوفالو به دلیل سس مخصوص و تند آن معروف است. از این غذای سریع به‌عنوان پیش‌غذا، میان وعده و حتی یک وعده کامل می‌توان استفاده کرد.

کانچا

اگر به سواحل غربی امریکای جنوبی سفر کنید؛ با یک فینگرفود بسیار جالب و خوشمزه مواجه می‌شوید. مردم کشورهایی نظیر پرو به طبخ این غذا علاقه زیادی دارند و در اکثر اغذیه‌فروشی‌ها کانچا سرو می‌شود. این غذا شباهت زیادی به ذرت بوداده دارد. برای تهیه این غذا کافی است دانه‌های ذرت را در ظرفی قرار دهید تا حسابی پف کنند. سپس آنها را تفت دهید تا برشته و طلایی شوند.  از این غذا می‌توان برای میان وعده و هنگام تماشای فیلم استفاده کرد.

سمبوسه

از دیگر غذاهای سریع و خوشمزه خاورمیانه می‌توان به سمبوسه اشاره کرد. زادگاه اصلی این غذای خوشمزه سرزمین هند است. برای تهیه این غذا کافی است خمیر را به‌صورت مثلثی برش دهید و داخل آن را با مواد دلخواه خود پر کنید. در هند سمبوسه نخود ادویه‌دار، سیب‌زمینی، عدس و گوشت بسیار محبوب است. اما در ایران سمبوسه سویس و گوشت محبوب‌تر است. برای بهتر کردن طعم و عطر می‌توانید از مقداری پنیر پارمزان نیز استفاده کنید.

پاتاتس براواس

این فینگرفود خوشمزه در رستوران‌ها و کافه‌های اسپانیایی معروف هستند. طعم بی‌نظیر سیب‌زمینی‌های ترد و سوخاری که در ابعاد کوچک برش خورده‌اند؛ بی‌نظیر است. این سیبزمینی خوشمزه را می‌توانید در اکثر رستوران‌های اروپا و آمریکای لاتین با قیمت مناسب تهیه کنید و با سس کچاپ تند یا سس فرانسوی نوش جان کنید.

والوان

یک غذای کوچک و خوشمزه و زیبا که در انواع میهمانی‌ها می‌توان استفاده کرد، والوان نام دارد. برای تهیه این غذا نیاز به خمیر هزار‌لا دارید. خمیرها را به‌گونه‌ای برش دهید که یک مکعب مستطیل توخالی داشته باشید. سپس خمیر را با استفاده از کره مزه‌دار کنید و داخل آن را با مواد گوشتی و پنیر پر کنید. سپس آن را در داخل فر قرار دهید تا برشته و پخته شود.

فلافل

اما بی‌اغراق خوشمزه‌ترین فینگرفود خاورمیانه فلافل‌های اهوازی است. فلافل از نخود و لوبیای پخته شده تهیه می‌شود. سپس خمیر حاصل از نخود چرخ شده را به شکل کوفته‌های کوچک در میاورند. سپس در آرد سوخاری غلتانده می‌شود و در روغن داغ سرخ می‌شود. فلافل را هم می‌توانید خودتان تهیه کنید و هم به‌صورت آماده از اغذیه فروشی ها تهیه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
فرشته

سلام
من خودم تجربه کردم وقتی برگ های مو رو میجوشونیم مزه ی اصلی دلمه از بین میره و دلمه سفت میشه بهتره برگ های خام مو را با مواد پر کنیم و بپزیم البته اگه روی آنها سس شیره انگور و سرکه بریزیم خیلی خوش طعم تر میشه