آشنایی با انواع نان در کشورهای مختلف

آشنایی با انواع نان در کشورهای مختلف

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مردم دنیا به شیوه‌ها و سبک‌های متفاوت با ایرانیان نان درست می‌کنند. در واقع فرهنگ و سنت هر منطقه باعث شده است تا در پخت انواع نان  تنوع بسیار زیادی وجود داشته باشد. به طوری که در دنیا نان‌هایی پخت می‌شود که در نوع خود منحصربه‌فرد است. اگر شما هم دوست دارید تا با انواع نان‌های معروف دنیا آشنا شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

پروتزل، معروف‌ترین انواع نان آلمانی

اگر سفری به آلمان دارید، خوردن نان پروتزل را از دست ندهید. این نان، جزو یکی از معروف‌ترین نان‌های آلمان است که از خوردن آن پشیمان نخواهید شد. داخل نان پروتزل نرم بوده و دارای پوسته‌ای قهوه‌ای رنگ است. این نان گره‌ای و خوشمزه یک پیشنهاد عالی برای وعده‌ی صبحانه و ناهار است.

از دیگر نان‌های معروف آلمانی، نان بروتشن است که به دلیل داشتن انواع مغزها و کنجد بر روی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

نان روتی هندی

نان روتی در جنوب آسیا به خصوص هند، بسیار پرطرفدار است. اگرچه این نان بسیار ساده پخت می‌شود، اما وجود ادویه‌های طعم‌دار باعث شده است تا این نان به یکی از پرطرفدارترین انواع نان تبدیل شود. با توجه به نوع غذایی که می‌خورید، ضخامت و طرز درست کردن این نان متفاوت است.

مافین انگلیسی

نان معروف انگلیسی، یک نان کم‌چرب با کالری پایین است که مردم انگلیس صبح‌ها برای صبحانه به همراه کره و مربا از آن استفاده می‌کنند. ویژگی خوب نان مافین این است که برای پخت آن نیاز به فر ندارید؛ بنابراین شما می‌توانید این نان را به راحتی در خانه بپزید.

نان براوا پرتغالی

پرتغالی‌ها در کنار وعده‌ی اصلی غذاهای خود، نان براوا را مصرف می‌کنند. این نان معروف پرتغالی از ذرت و گندم سیاه درست می‌شود. مزه‌ی تند این نان، طعم خوشمزه‌ای را به آن بخشیده است. اگر می‌خواهید که این نان خوش طعم و تند و تیز پرتغالی را امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنم که همراه با سوسیس دودی آن را نوش جان کنید.

نان تورتیلا مکزیکی

مکزیکی‌ها در پخت انواع نان بسیار معروف هستند. از جمله این نان‌ها می‌توان به نان تورتیلا اشاره کرد. برای تهیه این نان از آرد ذرت و یا آرد گندم استفاده می‌شود. تفاوت تورتیلای ذرت با تورتیلای گندم، در اندازه و ضخامت آن است. این  نان گرد و پهن علاوه بر کشور مکزیک در دیگر کشورهای آمریکای لاتین نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. بیشتر مردم مکزیک از این نان برای پیچیدن غذاهای گوشتی مانند ساندویچ‌های گوشتی از آن استفاده می‌کنند.

نان باگت فرانسوی

ممکن است شما هم بارها اسم نان باگت را شنیده باشید. این نان خوشمزه در اصل فرانسوی است. نان باگت فرانسوی همانند سایر نان‌های معروف آن برشته و خشک بوده و هیچ پوششی بر روی آن قرار ندارد. اگر سفری به فرانسه داشته باشید حتما با نان‌های محلی آن وسوسه خواهید شد. تنوع نان‌های فرانسوی بسیار بالا بوده و همگی خوشمزه هستند.

نان آسیای میانه و ایران

نان‌هایی که در آسیای مرکزی و جنوب شرقی آسیا مانند ایران پخته می‌شود اغلب همراه با کمی خمیر مایه است. همچنین برخی از کشورها عادت دارند که انواع نان را با کمی روغن و یا کره بپزند و همراه با سبزی معطر کنند.

از دیگر جذابیت‌های این نوع نان، طرز تهیه آن است. چرا که هنگام پخت عادت دارند مانند پیتزای ایتالیایی خمیر را به سمت بالا بیندازند. این کار باعث می‌شود تا خمیر باز شود.

نان بیگل لهستانی

یکی از عجیب‌ترین نان‌های سنتی دنیا، نان بیگل لهستانی است. مردم لهستان عادت دارند تا برای پختن نان، ابتدا آن را در آب بیندازند. سپس برای پخت نهایی آن را داخل فر بگذارند. این نان علاوه بر لهستان در کشورهای دیگر مانند آمریکا، کاندا و … نیز محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

نان وانوچکا چک و اسلواکی

اگر نان وانوچکا را امتحان کرده باشید، حتما مزه‌ی شیرین آن را متوجه شده‌اید. چرا که این نان با کشمش، بادام و شکر پخته شده است. مردم چک و اسلواکی معمولا این نان را هنگام کریسمس می‌پزند. طرز پخت این نان برخلاف سایر نان‌های دنیا، ساده نیست و به صورت‌های مختلف همراه با آداب و رسوم خاص تهیه می‌شود. به عنوان مثال رایج است که هنگام مخلوط کردن خمیر پیش‌بند سفید استفاده شود و یا هنگام ورز آمدن خمیر، به بالا و پایین بپرید.

این نان اروپایی همانند سایر انواع نان، به این دلیل که مزه‌ی شیرینی دارد، یک گزینه‌ی مناسب برای جشن‌ها است.

نان فوکاسیا ایتالیایی

یکی از معروف‌ترین نان‌های دنیا، نان‌هایی است که در شمال غربی ایتالیا پخت می‌شود و به نان فوکاسیا معروف است. این نان تخت، بسیار شبیه به خمیر پیتزا بوده و با روغن زیتون و نمک پخت می‌شود. البته بعضی مردم ایتالیایی عادت دارند که برای طعم‌دار کردن آن از رزماری نیز استفاده کنند. وجود رزماری باعث می‌شود تا معده‌‌ی شما ترش نکند.

خوردن این نان همراه با پنیر و یا دیگر غذاها به عنوان ساندویچ بسیار توصیه می‌شود.

نان سوردوغ اتریش و فرانسه

یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین نان‌های سنتی دنیا، متعلق به نان سوردوغ فرانسه است. طعم این نان منحصربه‌فرد بوده و با دیگر نان‌های سنتی دنیا بسیار متفاوت است. تفاوت اصلی این نان با دیگر انواع نان در خمیر مایه ترش آن است. پیشنهاد ما به شما این است که حتما طعم متفاوت و خوشمزه‌ی این نان را امتحان کنید.

نان پیتای آسیای میانه و کشورهای غربی

اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم می‌گردید، نان پیتا را به شما توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید برای داشتن یک وعده غذایی سبک و سالم، نان پیتا را به همراه تنقلات خانگی و سبزی نوش جان کنید. علاوه بر این، مردم آسیای میانه و کشورهای غربی از این نان برای ریز کردن در غذاهایی که به صورت آبکی هستند، استفاده می‌کنند.

ژینگیالوف هتس ارمنستان

در اکثر سفره‌های مردم ارمنستان، یک نان تخت و بسیار نازک تنوری پخت می‎شود که به ژینگیالوف مشهور است. این نان معروف با روغن پخته و با سبزیجات معطر طعم‌دار می‌شود. این نان خوشمزه ارمنستانی در کشورهای دیگر مانند گرجستان، جنوب روسیه و آذربایجان نیز یافت می‌شود.

نتیجه نهایی

اگرچه طعم انواع نان در دنیا با همدیگر متفاوت است، اما عشق به نان در تمام مردم دنیا یکی است. ما در این مقاله شما را با معروف‌ترین نان‌های دنیا آشنا کردیم. هر کدام از این نان‌ها طعم منحصربه‌فردی داشته و نحوه‌ی پخت آن متفاوت است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها