معرفی ۶ چای معروف و محبوب در دنیا

معرفی ۶ چای معروف و محبوب در دنیا

نوشیدنی‌ها و غذاها بخش جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و تمدن یک منطقه محسوب می‌شود. انواع چای و نوشیدنی‌های عجیب‌وغریبی که در سراسر جهان وجود دارد توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این نوشیدنی‌ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

دمنوش ماته

هرچند کشورهای آمریکای جنوبی به تولید قهوه‌های مرغوب معروف هستند؛ اما در میان لیست نوشیدنی‌های آنها می‌توان چند دمنوش خوشمزه هم مشاهده کرد. برای تهیه این نوشیدنی گرم از برگ گیاه یربا ماته استفاده می‌شود. جالب است بدانید این نوشیدنی را در پوست کدوی حلوایی دم می‌کنند و در همان ظرف نیز سرو می‌کنند. این نوشیدنی را با نی مخصوص بومبیلا می‌نوشند.

ماته

 ارل گری

یکی از نوشیدنی‌های محبوب در انگلستان دمنوش ارل گری است که در حقیقت همان دانه های سیاه معمولی است. اما سبک دم کردن و سرو این نوشیدنی سبب محبوبیت فوق‌العاده آن در سراسر جهان شده است. برای تهیه این دمنوش خوشمزه از ترکیب چای سیاه دم کشیده با روغن ترنج یا برگاموت تهیه می‌شود و با افزودن چند قطره آب‌لیمو سرو می‌شود.

ماچا

ژاپن یکی از کشورهای با تمدن اصیل در شرق آسیاست. فرهنگ غذایی و آداب‌ورسوم خاص مربوط به صرف نوشیدنی در این کشور قابل‌توجه است. یکی از نوشیدنی‌های محبوب این کشور ماچا است که در حقیقت از برگ نوعی گیاه خاص به دست میاید. برای تهیه این دمنوش بی‌نظیر از ترکیب برگ ماچا پودر شده و شیر گرم استفاده می‌شود

ماسالا

هرچند زادگاه اصلی این نوشیدنی خوشمزه هند است؛ اما به‌خاطر طعم بی‌نظیر به‌سرعت در سراسر جهان محبوب شد. ترکیب اصلی این دمنوش شامل چای سیاه، شیر و ادویه‌هایی نظیر دارچین، میخک، زنجبیل، فلفل قرمز، رازیانه، جوز هندی و وانیل است. نکته جالب در خصوص این دمنوش خاصیت دارویی و آرام‌بخشی آن است.

ماسالا

کرهاس

یکی از آداب‌ورسوم عجیب مردم تبت، استقبال از میهمانان با نوعی نوشیدنی به نام کرهای است. برای تهیه این نوشیدنی کافی است مقداری چایی به روش معمول تهیه کنید و آن را چند ساعتی کنار بگذارید تا سرد شود‌. سپس مقداری کره محلی و نمک به ان افزوده میشود تا ترکیبی یک دست ایجاد شود. این نوشیدنی عجیب و غریب در کاسه های مخصوص سرو میشود.

نوشیدنی شیر مروارید

نوشیدنی بابل تی یا دمنوش شیر مروارید امروزه به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در کشورهای مختلف دنیا تبدیل شده است. این چای خوشمزه از دانه‌های مروارید شکلی به نام تاپیوکا یا کاساوا تهیه می‌شود. بابل تی از ترکیب حجم زیادی شیر و شکر یا آبمیوه با ادویه‌های مختلفی مثل زنجبیل، کنجد و حتی آووکادو و دانه‌های تاپیوکا دست می‌آید؛ البته می‌توان برای جایگزین‌کردن تاپیوکا از ژله یا تخم ریحان نیز استفاده کرد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها