لیست خوشمزه ترین غذاهای باکو

لیست خوشمزه ترین غذاهای باکو

تشابه فرهنگی بسیاری میان کشور جمهوری آذربایجان و ایران وجود دارد. آداب و رسوم مربوط به غذا خوردن و ذائقه غذایی در میان این دو کشور بسیار مشابه است. به همین دلیل خوشمزه ترین غذا های باکو در میان گردشگران ایرانی بسیار محبوب است. بسیاری از گردشگران این غذاها را به عنوان بهترین غذاهای خاورمیانه نیز می‌شناسند. به همین دلیل قصد داریم برخی از این غذاها را به شما معرفی کنیم تا در طی سفر به این کشور زیبا آنها را امتحان کنید.

لاونگی

لاونگی یکی از محبوب‌ترین غذاهای آذری در میان گردشگران ایرانی است. این غذا شباهت بسیاری به مرغ شکم‌پر ایرانی دارد؛ اما مردم آذربایجان تمایل زیادی به پرکردن شکم مرغ با آجیل و انواع خشکبار دارند. به همین دلیل در دستور پخت لاونگی به استفاده از کشمش، گردو، گوجه سبزهای ترش، سبزیجات تازه و آلو اشاره شده است. مراحل کلی طبخ و آماده سازی لاونگی مشابه با تهیه مرغ شکم پر ایرانی است.

لیست خوشمزه ترین غذاهای باکو

ختاب

در طی سفر به آذربایجان متوجه علاقه شدید مردم این کشور به طبخ غذاهای گوشتی می‌شوید. ختاب یکی از خوشمزه ترین غذا های باکو است که در دستور پخت آن از مواد گوشتی استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا از یک خمیر مخصوص استفاده می‌شود که داخل آن با گوشت، پنیر و سبزیجات پر می‌شود. برای خوش عطر و بو کردن ختاب از ادویه‌هایی نظیر سماق و رازیانه استفاده می‌شود. این خمیر شکم پر در داخل تنور قرار می‌گیرد تا بپزد و برشته شود.

کوفته بزباش

اگر یکبار هم به تبریز سفرکرده باشید، مزه فوق‌العاده کوفته تبریزی را چشیده‌اید. آذری‌زبان‌های جمهوری آذربایجان نیز از این هنر بی بهره نیستند. در این کشور نوع خاصی از کوفته با استفاده از برنج، گوشت، نخود و ادویه جات معطر به همراه سبزیجات تازه تهیه می‌شود. پس از آماده شدن کوفته‌ها، آنها را در داخل سس مخصوصی که با آب قلم، رب و سایر ادویه‌ها تهیه شده است قرار می‌دهند تا بپزد.

دوشبارای آذری

دوشبارا شباهت بسیار زیادی به مانتی ترکی دارد. البته در اغلب نقاط جهان این غذا با نام‌های دیگر و تفاوت‌های جزئی سرو می‌شود. دوشبارا یکی از خوشمزه ترین غذا های باکو است که در واقع توپ‌های کوچک خمیری که درون آن‌ها با مواد خوشمزه‌ای همچون گوشت و سبزیجات پر شده و در یک مایع رقیق و خوشمزه پخته می‌شود. دوشبارا یکی از سالم‌ترین غذاهایی است که با نام‌های دیگر در سراسر جهان سرو می‌گردد. در مسافرت به باکو از تست کردن این غذای خوشمزه با بافت بسیار لطیف و طعم ملایم لذت ببرید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها