۵ مقصد جاده ای جذاب در کشور کانادا

۵ مقصد جاده ای جذاب در کشور کانادا

کشور کانادا به جهت وجود اراضی وسیع و پهناور، در جایگاه دوم کشورهای وسیع جهان قرار گرفته‌است. این کشور به دلیل مجاورت با اقیانوس شمالی در شمال، اقیانوس اطلس در شرق و اقیانوس آرام در غرب نیز بخش اعظمی از سواحل دریایی را به خود اختصاص داده‌است؛ همین امر باعث شده تا شهرها در کانادا با فواصل قابل توجهی از یکدیگر دور شوند. بنابراین گردشگران می‌توانند به هنگام سفر زمینی به این کشور، از جاذبه‌های بکر موجود در جاده‌های بین شهری آن دیدن کنند. ما قصد داریم تا در این مقاله به معرفی مقاصد جاده ای جذاب کانادا بپردازیم تا بازدیدکنندگان در حین گردش در کانادا، بازدید از این جاده‌های تماشایی را در اولویت قرار دهند.

بزرگراه دمپستر

بزرگراه دمپستر یکی از منحصر به فردترین مقاصد جاده ای جذاب کانادا به شمار می‌رود. مسیر این بزرگراه تمامی فواصل بین اینویک تا داوسون را پوشش می‌دهد و تنها جاده‌ای در کانادا است که در تمامی فصول از سال، دارای مناظر بکر و خیره‌کننده است. بهتر است گردشگران برای دیدن از این جاده، زمان خود را به‌گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا همزمان با برگزاری فستیوال هنر در اواسط ماه جولای از این مسیر بگذرند.

ایس‌فیلد پارک‌وی

ایس فیلد پارک‌وی دارای یک مسیر کوهستانی به طول ۲۳۲ کیلومتر است که فاصله بین شهری بانف و جاسپر را به خود اختصاص داده‌ است. این مسیر با جاذبه‌هایی چون یخچال‌های باستانی، دریاچه‌های فیروزه‌ای و صخره‌های فوق‌العاده جذابی پوشیده شده‌ که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در واقع مناظر طبیعی این منطقه باعث شده تا بعضی از گردشگران، لقب زیباترین بزرگراه جاده‌ای جهان را به آن بدهند. محدوده زمانی ژوئن تا سپتامبر برای سفر به این جاده‌ی زیبا مناسب است.

جاده کابوت

جاده کابوت یکی‌دیگر از بهترین مقاصد جاده ای جذاب کانادا است، که به سبب نزدیکی به سواحل دریایی، مناظر زیبایی از خطوط ساحلی را در معرض دید همگان قرارداده‌ است. همچنین در امتداد مسیر این بزرگراه، اماکن تفریحی-سیاحتی متنوعی فراهم شده تا مسافران ساعاتی را در آن به استراحت بپردازند. بهترین زمان سفر به این جاده ۳۰۰ کیلومتری، فصل تابستان است. اگرچه که نباید زیبایی این مسیر را به هنگام بارش برگ‌های رنگارنگ پاییزی در ماه اکتبر نادیده گرفت.

بزرگراه ترنس-کانادا

سفر جاده‌ای در بزرگراه ترنس-کانادا شورانگیزترین مسافرت در کشور محسوب می‌گردد. این بزرگراه در ۱۰ منطقه‌ی کشور امتداد دارد. سفر شما از ویکتوریا آغاز و در سینت جانز، نیوفاندلند و لابرادور پایان می‌یابد. ونکوور با زیبایی‌های محسورکننده‌اش، دریاچه لوییز و پارک ملی بانف در صخره‌های کانادا، بادلندز آلبرتا، پایتخت اتاوا، شهر کبک، پارک ملی فاندی، پارک ملی گروس مورن تنها بخشی از نقاط برجسته‌ی سفرتان به شمار می‌آیند. بهترین زمان سفربه این بزرگراه مارس تا اکتبر می‌باشد.

جاده وایکینگ

رانندگی در جاده وایکنیگ به‌راستی همچون ماشین زمانی عمل می‌کند که شمارا به آغاز فصل پیدایش زمین، قبرستان باستانی بومیان و اقامتگاه وایکینگ‌ها در طول هزاران سال سکونت در سایت تاریخی ملی لانس آیوکس میداوز می‌برد. این سفر از دیر لیک آغاز و در سایت میراث جهانی یونسکو در پارک ملی گروس مورن به سمت، وودی پوینت و راکی هاربور ادامه می‌یابد. یقیناً لانس آیوکس میداوز با توجه به امکان گشت‌وگذار در تاریخ وایکنیگ‌ها مهم‌ترین جاذبه‌ی منطقه محسوب می‌شود. لانس آیوکس میداوز تنها در ژوئن تا هفته اول اکتبر پذیرای مسافران است.

منبع گروه آریا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها