با ترسناک ترین جاذبه های گردشگری چین آشنا شوید+عکس

چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور و دومین قدرت برتر اقتصادی جهان، در زمینه گردشگری هم رشد قابل توجهی در یک دهه اخیر داشته و همچنان راه های جدید و البته ترسناکی برای جلب مسافران و گردشگران پیدا می کند. چین یکی از پهناورترین کشورهای جهان هم محسوب می شود و مناظر طبیعی و غیرطبیعی فراوانی دارد که با توجه به این موضوع و فرهنگ غنی و متفاوتی که دارد، سالانه میلیونها گردشگری خارجی را به خودش جذب می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا ترسناک ترین جاذبه های گردشگری چین را با هم مرور کنیم.

 

۱. کوهستان تیانمن – استان هونان

کوهستان تیانمن

مسئولین گردشگری کشور چین که یک مسیر پیاده روی بر روی شیشه، آنها را راضی نکرده بود سومین مسیر پیاده روی بر روی سطحی کاملا شیشه ای و شفاف را در ارتفاعی بسیار بلند در کوهستان تیانمن در استان جنوبی هونان، در تابستان ۲۰۱۶ افتتاح کردند.

این جاذبه گردشگری شامل ۱۵۰۰ مسیر راهپیمایی تشکیل شده از شیشه به ضخامت ۶.۳۵ سانتی متر است که مانند هاله ای ترسناک دور تا دور یکی از بلند نقاط این کوهستان قرار گرفته است.

دو پیاده رو شیشه ای دیگر در نقاط دیگری از این کوهستان قرار دارند که یکی از آنها قبلا طولانی ترین در نوع خود بود و هنوز هم با ۳۰۰ متر ارتفاع بلندترین پیاده رو شیشه ای جهان محسوب می شود. همچنین طولانی ترین تله کابین جهان با طول کلی ۷ کیلومتر که طی مسیر آن نیم ساعت طول می کشد در این منطقه قرار دارد.

 

۲. طولانی ترین پل شیشه ای جهان در هونگ یاگو – استان هبی

طولانی ترین پل شیشه ای جهان

همه از جدیدترین جاذبه گردشگری چین که نفس ها را در سینه حبس می کند شگفت زده شدند. این پل شیشه ای جدید که توانسته از نظر طول، مسیر پیاده روی شیشه ای کوهستان تیانمن را به زیر بکشد در منطقه دیدنی هونگ یاگو در استان هبی واقع شده.

چیزی که بیشتر از همه این پل شیشه ای ۴۸۸ متری با ارتفاع ۲۱۸ متر را ترسناکتر کرده این است که کابل های معلق به کار رفته در آن باعث ایجاد نوسان و تکان خوردن مداوم آن می شوند. این جاذبه گردشگری بی نظیر ۱۰۷۷ قطعه شیشه ای با ضخامت ۴ سانتیمتر ساخته شده و دو قله در مناطق کوهستانی شمال این منطقه را به هم متصل می کند.

این پل شیشه ای می تواند همزمان ۲ هزار نفر را بر روی خودش جای دهد اما فقط ششصد نفر در لحظه می تواند بر روی آن راه بروند و کفش های مخصوصی باید بپوشند که برای مراقبت از شیشه آن طراحی شده.

در طول این پل نیز افرادی مستقر هستند که در موقع لزوم به کمک گردشگران و بازدیدکنندگان می روند.

 

۳. کوهنوردی خوفناک در کوهستان هواشان – شانگژی

کوهنوردی خوفناک در کوهستان هواشان

هیچ نوع کوهنوردی به اندازه کوهنوردی در کوهستان هواشان چین ترسناک نخواهد بود. زیرا برخی از خطرناک تری مسیرهای کوهنوردی جهان در این منطقه کوهستانی واقع شده اند.

پنج قله جداگانه ای که در استان مرکزی شانگژی قرار دارند، برای ماجراجوترین گردشگران نیز ترسناک هستند. قله شرقی به برخی از ترسناکترین نام های مسیرهای پیاده روی کوهستان در جهان منتهی می شود که از آن می توان به پرتگاه هزارپایی، شکاف صدپایی و سه تیغ اژدهای سیاه اشاره کرد. این نامگذاری ها تنها یک تاکتیک برای ترساندن گردشگران نیست. این مسیرها واقعا ترسناک هستند و از مسیرهای خاکی هموار، ناگهان به صفحه های صخره ای کامل با ارتفاع ۲۰۹۰ متری تبدیل می شوند که در یک طرف آنها پله های فلزی و زنگ زده به صورت افقی وجود دارد.

ماجراجویی واقعی در قله جنوبی ۲۱۶۰ متری رخ می دهد که جاده ای الواری در آن واقع شده است. این به اصطلاح جاده، ترافیک دو طرفه را داشته و تنها از چند الوار چوبی خشک که به لبه کوهستان پیچ شده اند تشکیل می شوند. جالبتر این که این مسیر کوهنوردی در عریض ترین نقطه خود، تنها ۳۰ سانتیمتر عرض دارد.

 

۴. مسیر پیاده روی شیشه های شکننده در شرق تای هانگ – استان هبی

مسیر پیاده روی شیشه های شکننده

حتی کسانی که در ارتفاع دچار سرگیجه نمی شوند نیز از دیدن این جاذبه گردشگری چین خواهند ترسید. مسیر پیاده روی شیشه ای در منطقه گردشگری شرق تای هانگ در استان هِبی، زمانی خبرساز شد که سال ۲۰۱۷ ویدئویی در رسانه های اجتماعی منتشر گردید که نشان می داد یک راهنمای تور پس از ترک برداشتن شیشه زیر پایش، بر روی دست و پای خود خم شده و به شدت ترسیده است.

در حالی که مقامات محلی به دلیل ترساندن مردم از انها معذرت خواهی کردند، اما هیچ نقص و مشکل مهندسی در کار نبود. تکه های شکسته شیشه در زیر صفحه های محکم قرار گرفته تا هنگام راه رفتن بر روی این مسیر پیاده روی، صدای شکستن و خورد شدن شیشه شنیده شود. این مسیر راهپیمایی در ارتفاع ۱۱۸۰ از سطح دریا قرار دارد.

 

۵. نردبان هوایی لرزان در باریکه راه تایگر – استان یونان

نردبان هوایی لرزان

این مورد یکی از آن جاذبه های گردشگری ترسناک چین است که بدون شک ارزش وقتی که صرف قدم گذاشتن بر روی آن را می کنید را دارد. در هنگام کوهنوردی در باریکه راه کوهستانی تایگر در استان یونان در جنوب غربی چین، گردشگران با انتخاب مهمی رو به رو خواهند شد. اینکه راه طولانی و خطرناک را برای بازگشت به جاده انتخاب کنند یا مسیری کوتاه اما پرخطر را بر روی نردبان هوایی را در پیش بگیرند.

در این مسیر نردبان هایی نسبتا عمودی به الوارهای کهنه متصل شده و برخی از آنها اتصال چندانی به دیواره کوه ندارند. هیچ گونه وسایل ایمنی وجود نداشته و ۱۷۰ پله این نردبان چنان کوتاه هستند که یک نم نم باران و یا عرق سرد می تواند به راحتی دست شما را از دستگیره ها جدا کند.

کفش های مخصوص کوهنوردی با هوشیاری تمام برای رفتن از ابتدای این نردبان تا انتهایش بسیار ضروری است. ارتفاع آن در بالاترین نقطه به ۳۷۹۰ متر می رسد. در این مسیر هرگز پایین دره را نگاه نکنید.

منبع تن تاپ
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها