معرفی ۸ جاذبه ناشناخته و دیدنی در شهر برلین

معرفی ۸ جاذبه ناشناخته و دیدنی در شهر برلین

آیا هوس گشت و گذار در شهر برلین به سرتان زده است؟ اگر پاسختان مثبت است، پیشنهاد ما برای شما این است که ابتدا جاذبه های شهر برلین را بشناسید چرا که که این شهر قطب فعالیت‌های گردشگری آلمان است. برلین، پایتخت آلمان و بزرگترین شهر این کشور است که توانسته با وجود ویرانی‌های جنگ جهانی دوم، خود را به یک شهر بین‌المللی با فرهنگ‌ها و معماری‌های متنوع تبدیل کند.

تاریخ و فرهنگ غنی زیبای این کشور آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا با جاذبه‌های شگفت‌انگیز تبدیل کرده است.  برای لذت بردن بیشتر از گشت و گذار خود در این کشور، حتماً سری به لیست برترین جاذبه‌های گردشگری کشوربرلین در مقاله ما بزنید. در اینجا می‌توانید ۸ جاذبه ناشناخته در برلین را مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

۱- خیابان اونتر دن لیندن

اونتر دن لیندن به معنای خیابانی در زیر درختان لیمو، نام یکی از معروفترین خیابان‌های دنیاست که در پایتخت آلمان واقع شده است. قطعاً نام آن به درستی انتخاب شده زیرا از دو طرفش توسط درختان لیمو احاطه شده است. این خیابان در ابتدا یک مسیر خاکی بیش نبود که توسط جان جورج از براندنبورگ در دهه ۱۵۰۰ میلادی به یک مسیر سوارکاری تبدیل شد. او برای رسیدن به شکارگاه‌های خود که در تیرگارتن قرار داشت به یک راه آسان و مسیر مستقیم نیاز داشت به همین دلیل آن را انتخاب کرد.

بعدها بالاترین شاهزاده آلمان دستور کاشت درختان لیمو در دو طرف خیابان را صادر کرد. طول کلی این خیابان ۱۴۰۰ متر است که از دروازه براندنبورگ تا پل  Schlossbruckeادامه دارد و چندین جاذبه مهم و دیدنی برلین را به هم متصل می‌کند.  این جاذبه از جاذبه‌های شهر برلین امروزه به یک مسیر پیاده روی بسیار باشکوه تبدیل شده است و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

۲- باغ‌های جهان

باغ‌های جهان نام یکی از معروفترین و بزرگترین پارک‌های آلمان است که در برلین قرار دارد. این مکان شاید برای بسیاری از گردشگران خارجی به عنوان یک جاذبه دیدنی شناخته نباشد اما زمانی که آن را از نزدیک ببینید متوجه خواهید شد که در آن لحظه شاهد یکی از خاص‌ترین دیدنی‌های دنیا هستید. این پارک در واقع مجموعه‌ای از پارک‌های تمدار از کشورهای مختلف جهان را شامل کره، چین، بالی، ایتالیا، انگلیس و غیره را در خود جای داده است به همین دلیل به باغ‌های جهان شهرت پیدا کرده است.

باغ‌های جهان؛ باغی به بزرگی ۹ هکتار است که در لابه لای برج‌های منطقه ماتزاهن برلین گم شده است.

۳- گندرمن مارکت

گندرمن مارکت بزرگترین و مهمترین میدان برلین است که در جوار سه ساختمان معروف و تاریخی برلین قرار دارد. در سفر به برلین حتماً از آن بازدید کنید و از تمام جاذبه‌های جذاب و دیدنی که در حوالی آن قرار دارد لذت ببرید. این مکان در فصل زمستان بسیار دیدنی‌تر و شگفت‌انگیزتر از هر زمانی دیگر دیده می‌شود زیرا دور تا دور آن پر می‌شود از بازارهای رنگارنگ و پر جنب و جوش، مخصوص کریسمس که لذتی فراتر از حد تصور را به شما هدیه می‌دهد.

۴- پناهگاه گزوندبرونن

یکی دیگر از جاذبه های شهر برلین پناهگاه گزوندبرونن است. در کشور آلمان پناهگاه‌های متعددی از جنگ جهانی دوم به یادگار مانده‌اند که گزوندبرونن مهمترین و معروف‌ترین آنهاست. این پناهگاه دارای مسیرهای زیرزمینی زیادی است که از طریق تعدادی از آنها به مترو برلین متصل می‌شود. بازدید از این مکان تاریخی برای تمامی گردشگران داخلی و خارجی آزاد است.

۵- جزیره موزه

جزیره موزه یکی دیگر از جاذبه‌های کمتر شناخته شده برلین است که با توجه به اسمش می‌توان فهمید مرجع بسیاری از موزهای تاریخی کشور است. این جزیره در کانالی به طول ۴۰۰ متر واقع شده است که توسط دو رودخانه معروف آلمان به نام‌های کوپفرگرابن و اشپری محاصره شده است یعنی در واقع ما بین آنها قرار دارد. از بین موزه‌های قدیمی این جزیره می‌توان به موزه معروف پرگامون و Altes Museum اشاره کرد که آثار فرهیخته‌ای از تاریخ باستان این سرزمین را در دل خود جای داده‌اند.

۶- جنگل گرون والد

در حومه برلین یک جنگل انبوه و  سرسبز وجود دارد که حلقه‌ای عظیم از درختان سبز و عمیق محوطه‌های داخل آن را پوشانده است. با قطار به سمت گرون والد بروید و مدتی طولانی در جنگل  قدم بزنید و تمام گلهای وحشی را پشت سر بگذارید و به دریاچه Teufelssee برسید، دریاچه‌ای که از هر طرف با درختان بلند احاطه شده است.

برلینی‌ها در تابستان برای گرفتن حمام آفتاب در دریاچه، فرار از زندگی ماشینی و ورود به قلمرویی از طبیعت وحشی واقعی در این جاذبه از جاذبه های شهر برلین جمع می‌شوند. حضور در اینجا یک رویای زیبا و نفس‌گیر است. گرون والد بهشتی از سرسبزی و آرامش است که شناگران، دوچرخه سواران و طبیعت‌گردان را به خود جلب می‌کند. این جنگل که سرشار از دریاچه‌ها و حوضچه‌ها است، حدود ۳۰۰۰ هکتار را تحت پوشش قرار می دهد و منظره‌ای گسترده از مناطق اطراف شهر را  ارائه می‌دهد.

۷- خیابان بیرناور شتراسه

این یکی دیگر از جاذبه‌های زیبای شهر برلین است که باید حتماً از آن بازدید کنید، در غیر اینصورت ممکن است از سفر خود لذت چندانی نبرده باشید. این خیابان به دلیل داشتن یکی از مهمترین موزهای مربوط به دیوار برلین در خود به شهرت رسیده است و مورد توجه گردشگران بسیار قرار گرفته است. به این مکان بروید و در کنار بقایای دیوار تاریخی برلین که داستانی طولانی از حقوق بشر در پشت آن نهفته است توقفی داشته باشید و صداهای ظبط شده از ساکنان سابق این محله را بشنوید.

موزه پرگامون برلین

۸- معبد بودایی در اشپانداو

شاید کمتر کسی از وجود یکی از کهن‌ترین معابد بودایی در شهر برلین خبر داشته باشد، به همین دلیل ما آن را به شما معرفی می‌کنیم تا از دیدن آن غافل نمانید. این معبد یکی از زیباترین جاذبه‌ های شهر برلین است که در دهکده اشپانداو واقع شده است. نام این معبد اسرارآمیز، لین تو پگود است که متشکل از یک مجسمه طلایی و غول‌پیکر از بودای بزرگ، راه‌ پله‌ای طولانی مزین به نقوش اژدها، باغی پر از مجسمه‌های سنتی و گیاهان متنوع که چشم هر بیننده‌ای را خیره خواهد کرد. برای بازدید از این جاذبه زیبا، با خط «یو سون» به سمت دهکده اشپانداو حرکت کنید، در همان ابتدا ساختمان معبد توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها