۴ دسر معروف و خوشمزه عمان

۴ دسر معروف و خوشمزه عمان

عادت غذایی هر منطقه بخش مهمی از فرهنگ آن مرزوبوم را تشکیل می‌دهد. بسیاری از غذاها، با دستور پخت و مواد غذایی خاصی پخته می‌شوند به همین دلیل با گذشت زمان بخشی از قومیت منطقه را تشکیل می‌دهند. بیشتر دسرهای عمان نیز تنها در این کشور تهیه می‌شود، به همین دلیل بخشی از هویت اجتماعی مردم این کشور را تشکیل می‌دهد. در ادامه برخی از این دسرها را معرفی می‌کنیم.

حلوا عمانی

حلوا یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های کشور عمان است. این خوراکی با روش‌ها و مواد غذایی متنوعی طبخ می‌شود. حلوای عمانی محبوب‌ترین حلوا در عمان است که با آرد، نشاسته، شکر کاراملی، هل، زعفران، گلاب و کره تهیه می‌شود. جالب است بدانید این دسر خوشمزه و شیرین از غذاهای ملی کشور عمان نیز محسوب می‌شود.

قهوه عمانی

بسیاری از افراد، انواع نوشیدنی‌ها را یک دسر محبوب به‌حساب می‌آورند. اکثر مردم عمان نیز با این موضوع موافق هستند؛ به همین علت قهوه عمانی یکی از پر طرف‌دارترین دسرهای عمان در میان گردشگران است. این قهوه رایحه بسیار دل‌انگیزی دارد اما طعم آن مانند سایر قهوه‌های عربی تلخ است. به همین خاطر این قهوه‌ها را با انواع شیرینی یا حلوا سرو می‌کنند.

لوکیمات

به دلیل نزدیکی کشور عمان با ایران، غذاهای این دو کشور تشابه‌های زیادی دارند. به‌عنوان‌مثال لوکیمات بسیار شبیه به بامیه ایرانی است. این دسر خوشمزه و محبوب از ترکیب آرد، شکر و مخمر تهیه می‌شود. پس از اینکه مواد کاملاً باهم ترکیب شدند، خمیر را به شکل توپک های کوچک در می‌آورند و در روغن فراوان سرخ می‌کنند. لوکیمات را با شیره خرما و چای سرو می‌کنند.

حلوا احمد

همچنان مشخص نیست چرا این دسر به‌عنوان یک حلوا معرفی می‌شود در حالیکه هیچ گونه شباهتی به حلوا ندارد. ظاهر عجیب و غریب این دسر می‌تواند کودکان و نوجوانان را ترغیب کند تا یکی از دسرهای عمان را بعد از وعده اصلی امتحان کنند. در این حلوا رشته‌های ورمیشل با ظرافت خاصی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به یک دسر متفاوت منتهی می‌شوند. مواد اولیه حلوا احمد شامل رشته ورمیشل، کره، پودر بادام، نارگیل و شیر است بنابراین می‌توان نتیجه گرفت با یک دسر گران قیمت روبرو هستیم. این دسر بافت نرم و خوشمزه‌ای دارد و این امر در محبوبیت دسر حلوا احمد در میان کودکان و نوجوانان تأثیر بسیاری داشته است. طبع متعادلی که دارد باعث شده است برای کشوری همچون عمان با آن آب و هوای بسیار گرم کاملاً مناسب باشد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها