برج امپایر استیت ، از مرتفع ترین آسمان‌خراش های بلند جهان

برج امپایر استیت ، از مرتفع ترین آسمان‌خراش های بلند جهان

نیویورک یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایالت متحده آمریکاست که به‌خاطر برج‌های بلند و آسمان‌خراش‌های عظیم شهرت دارد. برج امپایر استیت یکی از آسمان‌خراش‌های این شهر است که ارتفاعی بالغ‌بر ۳۸۰ متر دارد. با احتساب آنتن مخابراتی ارتفاع این برج به حدود ۴۴۳ متر می‌رسد. در این مقاله از تاریخ ما شما را با این شاهکار عظیم معماری غرب آشنا خواهیم کرد.

جایگاه امپایر استیت در میان بلند ترین ساختمان های جهان

جالب است بدانید سخت آسمان‌خراش امپایر استیت در سال ۱۹۳۰ آغاز شد و دقیقاً ۱۸ ماه بعد ساخت مجموعه به پایان رسید. در ماه می سال ۱۹۳۱ این برج عظیم رسماً افتتاح شد و سال‌ها به‌عنوان بلندترین آسمان‌خراش جهان نامیده می‌شد. امپایر استیت این لقب را تا سال ۱۹۷۳ حفظ کرد اما با ساخته‌شدن برج‌های دوقلو رتبه این ساختمان به مرتبه دوم منتقل شد. بخت با برج‌های دوقلو یار نبود و این ساختمان‌های عظیم در سال ۲۰۰۱ از بین رفت؛ بنابراین برج امپایر استیت دوباره بلندترین سازه جهان نام گرفت و این لقب را سال‌ها حفظ کرد. امروزه با پیشرفت صنعت معماری ساختمان‌های عظیم‌تر و بلندترین ساخته شده است اما امپایر ایسیت هنوز هم یکی از عجیب‌ترین بناهای ساخته شده توسط بشر است. این آسمان‌خراش هم‌اکنون رتبه ۱۶ در لیست عظیم‌ترین آسمان‌خراش‌ها را دارد.

نورپردازی زیبا، وجه تمایز ایمپایر ایستیت

اگر عکس‌ها و پوسترهایی که برای معرفی نیویورک گرفته می‌شود را دیده باشید، حتماً امپایر ایستیت را با آن نورپردازی‌های جالب تشخیص داده‌اید. در ابتدا از نورافکن‌های سفید برای تزئین این ساختمان استفاده شد. چراغ‌های این مجموعه برای اولین‌بار در سال ۱۹۳۲ هنگامی‌که روزولت برهور در رقابت‌های ریاست‌جمهوری پیروز شد، روشن شد‌. بدین ترتیب این مجموعه رسماً افتتاح شد. سال‌ها بعدها این چراغ‌ها با چهار چراغ آزادی تعویض شد. در طی سال‌های مختلف و برای حل مشکل تأمین انرژی تعداد زیادی لامپ هالیدی جایگزین لامپ‌های قدیمی شد. این چراغ‌ها به رنگ‌های قرمز، آبی و سفید هستند.

بیلبردهایی به بزرگی یک آسمان‌خراش

CNN از قسمت بالای برج امپایر استیت به عنوان تابلوی امتیازات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ ایالات متحده استفاده کرد. هنگامی که باراک اوباما، رئیس جمهور وقت به ۲۷۰ رأی انتخاباتی لازم برای پیروزی مجدد در انتخابات رسید، چراغ‌ها آبی‌رنگ شد و نشان‌دهنده رنگ حزب دموکرات اوباما بود. اگر میت رامنی، رقیب جمهوری‌خواه پیروز می‌شد، ساختمان به رنگ قرمز و به رنگ حزب جمهوری‌خواه روشن می‌شد. همچنین، در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۲، ساختمان امپایر استیت اولین نمایش نور و موسیقی خود را تجربه کرد. برای افتتاح این نمایش از موسیقی خواننده معروف آلیشیا کیز استفاده شد، ساختمان امپایر همزمان با پخش موسیقی روشن و نورانی می‌شد.

امپایر استیت یک جاذبه گردشگری محبوب

تلاش‌های بی‌وقفه در تبلیغ ساختمان امپایر استیت به‌عنوان بلندترین سازه جهان، جایگاه گردشگری این ساختمان را در شهر نیویورک و جهان بیش از بیش تقویت کرد. یک رصدخانه در طبقه ۸۶ام برج امپایر استیت بنا شده است. در آن زمان جهت جذب مردم برای بازدید از این رصدخانه، در روزنامه‌های محلی و همچنین بر روی بلیط‌های راه‌آهن تبلیغات فراوانی صورت گرفت. در سال ۱۹۳۱، بیش از یک میلیون نفر تنها با پرداخت یک دلار جهت سوارشدن به آسانسور، از سکوی مشاهده امپایر استیت بازدید کردند. در مدتی کوتاه، سکوی مشاهده آسمان‌خراش امپایر استیت به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شد. این ساختمان در همان سال اول بازگشایی، تنها از سکوی رصد خود تقریباً ۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها