معروف ترین میدان های جهان که شما را محسور می کنند

معروف ترین میدان های جهان که شما را محسور می کنند

طراحی اصولی شهری به نحوی است که نمادهای اختصاصی آن شهر را در خود بگنجاند. غالب این نمادها در میدان‌ها خاص شهر قرار دارد؛ بنابراین معروف ترین میدان های جهان در بیشتر موارد معرفی کننده فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه و کشور هستند. این معروفیت ممکن است به دلیل معماری خاص، وقایع منحصر به فرد یا قرارگیری ساختمان‌های مهم سیاسی و اجتماعی باشد. در ادامه شما را با بخشی از معروف‌ترین و زیباترین میدان‌های جهان آشنا خواهیم کرد.

میدان سن مارکو

ایتالیا نمادهای متعددی دارد که در سطح جهان مشهور است. پیتزا، پاستا و میدان سن مارکو چند نمونه از این نمادها هستند. شهرت این میدان به‌خاطر ساختمان‌های تاریخی و مهم اطراف آن است. در اطراف این میدان جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد که محال است از دیدن آن سیر شوید. ناپلئون در توصیف این میدان بیان کرد که میدان سن مارکو به منزله اتاق پذیرایی اروپاست. کلیسای سنت مارکو معروف‌ترین ساختمان اطراف میدان محسوب می‌شود.

معروف ترین میدان های جهان

میدان سرخ

بی‌اغراق، تمامی مسافران کشور روسیه باید از میدان سرخ بازدید کنند. این میدان یکی از معروف ترین میدان های جهان است که وقایع تاریخی بی شماری را به خود دیده است. در اطراف میدان نیز جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی وجود دارد. موزه تاریخی روسیه، آرامگاه لینن و کلیسای سنت باسیل سه نمونه از معروف‌ترین سازه‌های میدان سرخ است که با معماری بسیار جالب و دیدنی در کنار یکدیگر قرار گرفته است. علاوه بر آن، این میدان از یک سمت به کاخ کرملین منتهی می‌شود که بر ارزش و اعتبار میدان می‌افزاید.

میدان پلازا ماریو

اسپانیا یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است. اگر قصد سفر به اسپانیا و پایتخت آن، مادرید را دارید حتماً باید از میدان پلازا ماریو بازدید کنید. وقایع مهمی که در این میدان رخ می‌دهد از دلایل شهرت این میدان محسوب می‌شود. برگزاری مسابقات ورزشی مثل فوتبال و گاوبازی، سمفونی‌های موسیقی، نمایش‌های تئاتر و غیره بخشی از این وقایع است که طرف‌داران زیادی دارد. اگر سری به میدان پلازا ماریو رفتید محال است که سرگرم نشوید.

میدان آزادی

یکی از معروف ترین میدان های جهان ، میدان آزادی در تهران است. برج آزادی در وسط میدان به ارتفاع ۴۵ متر به زیبایی خودنمایی می‌کند. میدان آزادی بزرگ‌ترین میدان شهر تهران است و در غرب تهران قرار دارد. میدان و برج آزادی در سال ۱۳۴۹ شمسی توسط معمار خوش‌ذوق حسین امانت طراحی و ساخته شد. در ابتدا نام آن شهیاد بود اما بعد از فراز و نشیب‌های زیاد انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به میدان آزادی تغییر نام داده شد.

میدان دل کامپو

معروف ترین میدان های جهان

در بخش پایانی از معروف‌ترین میدان‌های جهان به معرفی میدان دل کامپو می‌پردازیم. میدان دل کامپو در زمان قرون وسطا ساخته شده است به همین دلیل از معماری بی‌نظیری برخوردار است. این میدان شاهکار در مکان تاریخی سینا (Siena) درتوسکانی (Tuscany) ایتالیا ساخته شده است. این میدان در کنار ساختمان‌های تاریخی چون پالازو پابلیکو (Palazzo Publico) قرار دارد. یکی از نکات جالبی که باید در مورد این میدان بدانید این است که هر دو سال مسابقه اسب سواری در شهر سینا برگزار می شود که میدان دل کامپو نیز در مسیر این مسابقه قرار دارد به همین دلیل سطح میدان را با لایه ضخیمی از گل‌ولای می‌پوشانند.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها