معرفی ١٣ نماد کریسمس و رازهای جذاب آنها

١٣ نماد کریسمس و رازهای جذاب آنها

مسیحیان عزیز در سراسر جهان هر سال سالروز تولد عیسی مسیح را به عنوان شروع سال جدید جشن می‌گیرند. مردم مسیحی در این جش اشیاءی تزئینی را به عنوان نماد کریسمس استفاده می‌کنند که این اشیاء علاوه بر زیبایی مفاهیم خاصی را به دنبال دارند. اگر برای شما هم جالب است که بدانید هر یک از این نمادها چه مفاهیمی دارند ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید چرا که قصد داریم  در ادامه از رازهای این نمادها پرده برداریم

درخت کریسمس

اولین نماد کریسمس استفاده از درخت کریسمس است. درخت کریسمس سمبل اصلی برپایی  جشن سال نو است. از مفاهیمی که باعث استفاده از درخت شده، القای سرسبزی و امیدواری است. در واقع مردم دنیا می‌خواهند با این کار نشان دهند که خداوند بر تمام اعمال آنها ناظر است.

درخت کریسمس

هالی

هالی نما نوعی گیاه است که دارای برگ‌های تیز و خار مانند و توت‌هایی به رنگ قرمز است. نام دیگر این گیاه “خار مسیح” است که به نوعی نشانگر خون ریخته شده‌ی حضرت مسیح به هنگام آن واقعه‌ی دردناک است.

بابا نوئل

استفاده از عروسکی به نام بابا نوئل در کریسمس باعث شده تا مسیحیان با کمک این سمبل مهر و محبت خود را به یکدیگر نشان دهند و به گسترش آن کمک کنند.

آب نبات عصایی

استفاده از آب نبات عصایی سفید رنگ با راه راه‌های قرمز نمایانگر ایمنی مردم در سال پیش رو است. خال‌های قرمز رنگ آن نشان دهنده‌ی کشته شدن حضرت مسیح است.

تاپر ستاره

استفاده از ستاره‌ی معرفی که در کتاب مقدس حضرت مسیح نیز آمده برای مسیحیان خوش یمن است و نمایانگر ستاره‌ای است که در روز تولد حضرت مسیح ظاهر شده است.

بنت قنسول

بنت قنسول گلی قرمز رنگ است که به عنوان گل کریسمس استفاده می‌شود و بیشتر برای جلوه بخشیدن به خانه از گل برگ‌های آن استفاده می‌شود.

تاج گل

مسیحیان از تاج گل هم به عنوان نماد کریسمس استفاده می‌کنند. در حقیقت نصب حلقه‌های سبز رنگ گل در خانه نماینگر عشق بی‌پایان خدا و منجی گری حضرت مسیح است.

تاج گل

جوراب ساق بلند کریسمس

مسیحیان بر این باورند که با آویزان کردن جوراب‌‌های ساق بلند در شب کریسمس صاحب مال و اموال بسیاری می‌شوند.

تزیین با ریسه

ریسه کاری  در روز کریسمس بیشتر جنبه‌ی زیبا کردن محیط خانه را دارد. اما ناگفته نماند که روشن کردن فضای خانه و نورانیت  در این روز خوش یمن و مبارک است.

شمع

نماد شمع در کریسمس به مسیحیان یادآوری می‌کند که عیسی نور جهان است. او نوری است که باید دنبالش کرد و از طریق او راه را در تاریکی زندگی یافت و همچنین نوری برای هدایت دیگران  بود.

مراسم کریسمس در محله جلفا اصفهان

هدایای گیفت

در میان مسیحیان هدیه کریسمس یادآوری می کند که چگونه خدا پسر خود را به ما هدیه داد و عیسی مسیح بزرگترین هدیه را برای آنها به ارمغان آورد. هدایا نماد عشق و مهربانی و یادآوری هدیه زندگی او سلامتی است که توسط ناجی امکان پذیر شده است.

زنگوله های درخت کریسمس

در افسانه‌های مسحیان زنگ‌ها به صدا در می آیند تا گوسفندهای گمشده را به سمت گله ها هدایت کنند. زنگ نمادی از کریسمس است که آدمیان را هوشیار کرده و برای رسیدن به راه هدایت به آنها کمک میکند.

فرشتگان

فرشتگان خبر تولد منجی را اعلام کردند. آنها آواز خواندند و مژده تولد مسیح را در همان شب اول کریسمس علنی کردند. از همین رو فرشته‌ یکی از نمادهای زیبای کریسمس شد.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها