آشنایی با طبیعت و جاذبه های جزیره ماله پایتخت مجمع‌الجزایر مالدیو

طبیعت و جاذبه های جزیره ماله پایتخت مجمع‌الجزایر مالدیو

دوست دارید با جاذبه های جزیره ماله آشنا شوید؟ ماله بزرگترین شهر و پایتخت مالدیو است. در آنجا ساختمان‌ها، دفاتر، مغازه‌ها، رستوران‌ها، مساجد را می‌یابید و مالدیو را کاملاً متفاوت از آنچه تا به حال دیده‌اید مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید بدانید که زندگی یا گردش در کدام جزیره از مجمع‌الجزایر مالدیو بهتر است، باید بگوییم که جزیره Male مکان خوبی برای بازدید است و بهترین مکان برای یافتن کشتی‌ها و قایق‌های تندرو برای رفتن به جزایر دیگر است. در اینجا تفریحات هرگز تمام نمی‌شوند و زندگی به نوعی جریان دارد.

باور کردنی نیست اما این حقیقت دارد که تعداد ۱۹۲۰ جزیره بزرگ و کوچک دور هم جمع شده‌اند و مجمع‌الجزایر مالدیو را تشکیل داده‌اند. بافت طبیعی این جزایر واقعاً تماشایی است و بیشتر سطح آنها از آب‌های کریستالی تشکیل شده است. ماله پایتخت و زیباترین جزیره مالدیو حساب می‌شود که هر ساله میزبان مسافران بیشماری است. شما در کنار جاذبه های جزیره ماله ، خودتان را هر روز شگفت‌زده‌تر از دیروز خواهید دید پس بیایید با هم سری به این جزیره دوست‌داشتنی بزنیم و ببینیم سفر به آنجا چگونه به نظر می‌رسد.

پایتخت مالدیو کجاست؟

ماله پایتخت مالدیو، بیش از ۵.۸ کیلومتر مربع مساحت دارد و به نظر می‌رسد یکی از کوچکترین و پرجمعیت‌ترین پایتخت‌های جهان باشد. این جزیره به خاطر مساجد خیره کننده‌اش مشهور است.  ماله برخلاف بسیاری از جزایر بسیار عالی در مالدیو، قلب فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و اداری کشور محسوب می‌شود.

در سفرتان به مالدیو، اولین مکانی که در آن حضور خواهید داشت فرودگاه ماله است. فرودگاه ماله یکی از موفق‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی است که تا امروز توانسته با سایر فرودگاه‌های دنیا ارتباط برقرار کند. در این فرودگاه ایرلاین‌های بسیاری از جمله ایرلاین قطر، عمان ایر، ایر چاینا، ایندیا، تایگر ایر و… فعالیت دارند.

 جاذبه‌های ماله که در تور مالدیو باید به آنها سر بزنید

ماله جزیره‌ایست که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی از جاذبه‌های تاریخی نیز برخوردار است. بنابراین می‌توانید علاوه بر تفریحات آبی از دیدن بناهای تاریخی آن نیز لذت کافی را ببرید. سبک معماری شهر ماله، نموه‌ای بسیار ساده و زیبا از معماری آسیایی است. در ادامه شما را با چند مورد از زیباترین جاذبه های جزیره ماله آشنا می‌کنیم. جاذبه‌هایی مثل:

مسجد جمعه قدیمی در ماله

مسجد جمعه قدیمی ماله، ساخته شده در سال ۱۵۶۵ در زمان سلطان ابراهیم اسکندر اول، بزرگترین و یکی از بهترین ساختمان‌های سنگ مرجانی در جهان است. محوطه مسجد متشکل از ساختمان مسجد، یک مناره بزرگ، سه حلقه چاه سنگ مرجانی، یک ساعت آفتابی و یک قبرستان است که توسط دیواری مرزی احاطه شده است و این مهمترین مکان میراث کشور است.

جالب است بدانید روی کاشی‌های دیواره آن متون قرآنی حک شده است که هر بیننده‌ای محو زیبایی آن خواهد شد. شما هم می‌توانید در تور مالدیو از این مکان تاریخی منحصر به فرد بازدید کنید.

مسجد جمعه قدیمی در ماله

موزه ملی مالدیو

یکی از برترین جاذبه‌های مالدیو، موزه ملی در ماله است. این موزه سه طبقه در پارک سلطان که زمانی بخشی از محوطه کاخ سلطنتی مالدیو در قرن ۱۷ بود، با هدف حفظ فرهنگ و تاریخ کشور و ایجاد وطن پرستی در اوایل دهه ۱۹۵۰ تأسیس شد.

این جاذبه از جاذبه های جزیره ماله توسط چینی‌ها ساخته شده است. این موزه مجموعه گسترده‌ای از آثار تاریخی است که تاریخ و میراث فرهنگی غنی این کشور را به تصویر می‌کشد، از اشیا stone سنگی باستان گرفته تا قطعاتی از اشیای عتیقه سلطنتی که مربوط به دوران بودایی و حکومت پادشاهان اسلامی است. یادتان نرود که در تور مالدیو از آن بازدید کنید!

بازار پردوس

یکی دیگر از جذاب‌ترین جاذبه‌های ماله، بازار پر جنب و جوش پردوس است. در این بازار انواع لوازم خانگی، سوغاتی‌های مالدیو و همینطور میوه و سبزیجات به فروش می‌رسد بنابراین همیشه مالامال از مشتری و بازدید کننده است. شما هم یادتان نرود در تور مالدیو، از آن بازدید کنید.

پارک سلطان، دیدنی‌ترین جاذبه در تور مالدیو

در تور مالدیو بازدید از پارک شگفت‌انگیز سلطان در جزیره ماله را فراموش نکنید. این پارک از بهترین مکان‌های دیدنی مالدیو است که باید حتماً از آن بازدید کرد. این جاذبه از جاذبه های جزیره ماله متشکل از یک چشمه آب دو طبقه، یک باغ سرسبز، چند زمین بازی برای کودکان، یک زمین اسکی و یک تونل سبز بسیار رویایی و منحصر به فرد است. جالب است بدانید زمین اسکی این مجموعه در هر زمان از سال قابل استفاده است زیرا از برف مصنوعی در ساخت آن استفاده شده است.

ساحل مصنوعی

ساحل مصنوعی ماله یکی از زیباترین و نفس گیرترین سواحل دریایی ساخته شده توسط انسان در مالدیو و برای یک هدف بسیار خوب است. این ساحل که با منظره‌ای نفس گیر و آب و هوای دلپذیر شکل گرفته است، مانند هلال تشکیل شده است و مکان خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین و ترجیحی ترین مقاصد گردشگری بدست آورده است. این ساحل در ساحل شرقی جزیره واقع شده است و بسیار نزدیک به مرکز تفریحی شهر Male است.

ساحل مصنوعی

بازار ماهی ماله

از دیگر جاذبه های جزیره ماله بازار ماهی آن است. اگر می خواهید نگاهی کلی به زندگی روزمره مردم مالدیو بیندازید، به دیدن بازار ماهی ماله بروید. این مرکز تجاری مهم‌ترین صنعت کشور است. در اینجا می‌توانید از دیدن فعالیت ماهیگیران و خرید و فروش انواع ماهی لذت ببرید و هر نوع ماهی که مدنظر دارید خریداری کنید.

بازار ماهی ماله

بنای تاریخی تسونامی

تسونامی یکی دیگر از مهمترین و مشهورترین جاذبه‌های ماله است. این بنا در واقع نوعی نماد و یادبود از قربانیان سونامی سال ۲۰۰۴ است که در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. اغلب علاقه‌مندان به تاریخ و نزدیکان قربانیان از این محل بازدید می‌کنند. شما هم اگر گذرتان به ساحل دریا در ماله بیافتند حتما آن را مشاهده خواهید کرد. ساحل در نزدیکی محل محبوب موج سواری نیز هست.

کلام آخر…

هدف از نوشتن این مقاله آشنایی شما با جاذبه های جزیره ماله بود که امیدواریم توانسته باشیم به خوبی آنها را معرفی کرده‌ باشیم. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این جزیره به قدری زیبا و منحصربه فرد هستند که هرگز نمی‌توان در نوشته‌ها توصیفشان کرد، این زیبایی‌ها را فقط باید رفت و از نزدیک تماشا کرد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها