راهنمای سفر به قزاقستان

راهنمای سفر به قزاقستان

شما در حال مطالعه راهنمای سفر به قزاقستان هستید. قزاقستان، اگر شما هم در مورد این کشور بزرگ و دیدنی کنجکاو هستید و به دنبال اطلاعات مفیدی جهت آشنایی و مسافرت به این سرزمین نیاز دارید، راهنمای سفر به قزاقستان آماده است تا اطلاعات و راهنمایی کاملی را در اختیار شما قرار دهد. قزاقستان کشوری است که در آسیای میانه قرار دارد، نورالسلطان که نام دیگرش آستانه است پایتخت قزاقستان و بزگ‌ترین شهر این کشور است. قزاق‌ها به زبان قزاقی و روسی صحبت می‌کنند اما شما می‌توانید تاجیکی زبان‌ها، کره‌ای زبان‌ها و انگلیسی زبان‌ها را هم میانشان ببینید. واحد پول قزاق‌ها تنگه است. در ادامه‌ی مقاله اطلاعاتی مثل دیدنی‌ها، نحوه‌ی سفر، نیازمندی‌های سفر، موقعیت جغرافیایی و فرهنگ قزاقستان در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بهترین زمان سفر

به طور کلی قزاقستان کشوری سرد است، نزدیکی آن به نواحی شمالی و روسیه، رشته کوه‌های اورال از این منطقه سرزمین سردی ساخته است، اما این سرما در فصل زمستان بسیار جدی است چرا که تابستان‌هایی بسیار گرم دارد، طوری که گاهی به چهل درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد. راهنمای سفر به قزاقستان به شما پیشنهاد می‌کند برای سفر به قزاقستان ماه‌های اردیبهشت و خرداد و در پاییز مهر و آبان را انتخاب کنید.

طبیعت گردی در قزاقستان

کشور قزاقستان با بیش از دو میلیون کیلومتر مربع خشکی، نهمین کشور بزرگ دنیا و به کشور اسب‌های وحشی معروف است. برای همین پرورش اسب و جشنواره‌های اسب دوانی یا مسابقات مختلف از سرگرمی‌های مردم قزاق است. راهنمای سفر به قزاقستان به شما توصیه می‌کند از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و مراتع کوهستانی دیدن نمایید. دریاچه‌‌ی اورال و زایسان، رود ایلی، رود ایرتیش و رود اورال از معروف‌ترین‌ها هستند.

قزاق ها ۳ بار سال نو را جشن می گیرند

واقعیت جالبی که در مورد مردم قزاق، توجه هر کسی را به خود جلب می کند این است که مردم قزاقستان سه بار در سال، سال نو را جشن می گیرند که دو روز آن جزء تعطیلات رسمی کشور است.

یکی از این جشن ها مربوط به کریسمس است و در ژانویه جشن گرفته می شود. دومین جشن در ۲۱ مارس و همزمان با سال نو پارسی یا نوروز است و تعدادی از کشورها از جمله قزاقستان نیز آن را برگزار می کنند. جشن سال نوی سوم در ۱۴ ژانویه برگزار می شود و بر اساس تقویم ژولینی می باشد که نوعی تغییر یافته از گاه شماری رومی است.

 اینجا خانه پایگاه فضایی بایکونور است

پایگاه فضایی بایکونور قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تشکیلات پرتاب فضایی فعال در جهان است که در گوشه ای از قزاقستان واقع شده و یکی از مشهورترین مکانهای جهان در زمینه اکتشافات فضایی است. اولین پرواز فضایی مداری در جهان در این پایگاه و در سال ۱۹۵۷ انجام شده و این پایگاه رکورددار تعداد پرتاب‌های فضایی در جهان می باشد.

بازدیدکنندگان عموما در شهری در نزدیکی این پایگاه که برای کارکنان این مرکز ساخته شده، مستقر می شوند و برای بازدید از پایگاه از تورهای تقریبا گران قیمتی استفاده می کنند.

منبع کارناوال
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها