راهنمای سفر به بنگلادش

راهنمای سفر به بنگلادش

بنگلادش، سرزمین مسلمانان بنگالی و یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا است. پیشینه‌ی غنی از هنر، موسیقی و مجسمه‌یازی دارد. کشور شعر و آواز و معابد و مساجد زیبا، در کنار تمام این‌ها طبیعت زیبای استوایی آن محیطی دلنشین و شاد فراهم می‌آورد. راهنمای سفر به بنگلادش در تلاش است تا اطلاعاتی مانند مسیر سفر به بنگلادش، بهترین زمان برای مسافرت و مکان‌های دیدنی آن را در اختیار شما قرار دهد.

مختصری در مورد کشور بنگلادش

کشور بنگلادش در شبه قاره هند قرار دارد، قبل‌ ازاین بنگلادش جزوی از خاک پاکستان به شمار می‌رفته است. پایتخت آن داکا نام دارد و پول رایج آن تاکا بنگلادش است. کشاورزی و دامداری بسیار رونق دارد و یکی از صادرکننده‌های بزرگ پوشاک است. پس از مراجعه به سفارت بنگلادش در ایران می‌توانید ظرف دو هفته ویزای سفر خود را دریافت کنید. راهنمای سفر به بنگلادش به شما کمک می‌کند تا با مسیر پیش رو آشنا شوید. از آن جهت که پرواز مستقیم به بنگلادش وجود ندارد شما باید به یکی از کشورهای امارات، کوالالامپور و… رفته و از آن‌جا به بنگلادش پرواز کنید. چنانچه دوست دارید از مسیر زمین مانند قطار و اتوبوس استفاده کنید می‌توانید به هند رفته و از آنجا ادامه مسیر دهید.

مکان‌های دیدنی و تفریحی بنگلادش

راهنمای سفر به بنگلادش هزینه‌های معمول خورد و خوراک را ۱۴ دلار و هزینه‌ی اقامت در هتل حدود ۶۵دلار تخمین می‌زند. که این موارد بستگی به انتخاب هتل و مسیر گردشگری شما دارد. از جمله مکان‌هایی که به شما پیشنهاد می‌دهیم موارد زیر است:

رودخانه‌ی سادارگات، بازار جدید، مرکز بین‌المللی خرید مصطفی، مقبره‌ی شاه جلال، دریاچه لالاخان، روستای جافلونگ، مزرعه‌ی چای، دریاچه لوتوس، تالاب هیل هابور و…

راهنمای سفر بنگلادش

خوشمزه ترین غذاهای بنگلادش

کاری ماهی صبور یکی از معروف ترین غذاهای بنگلادش و در حقیقت غذای ملی این کشور است. برای تهیه این کاری خوش طعم تکه های ماهی صبور را در زردچوبه و سس فلفل چیلی مزه دار می کنند و بعد آن را با حرارت ملایم سرخ می کنند. در آخر هم این کاری ماهی را با برنج و سس خردل شیرین سرو می کنند. ترکیب شوری و شیرینی و تندی در کنار هم غذایی بسیار خوش طعم و پرمزه است که در سرتاسر بنگلادش و به ویژه داکا بسیار محبوب و پرطرفدار است. کاری ماهی صبور علاوه بر این که قیمت مقرون به صرفه ای دارد احساس سیری خوب و طولانی مدتی به شما می دهد، درست کردنش راحت است و این نوع ماهی را به ویژه در موسم بارانی در سرتاسر بنگلادش می توانید پیدا کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها