همه چیز در مورد پایتخت بنگلادش

همه چیز در مورد پایتخت بنگلادش

از پایتخت بنگلادش چه می‌دانید؟ بهتر است پیش از آنکه چیزی در مورد پایتخت کشور بنگلادش بدانید، خود آن را بشناسید. اگر به قاره آسیا در نقشه کره زمین نگاه کنید، می‌‌توانید جمهوری بنگلادش را در جنوب آن پیدا کنید. این کشور زیبا و بسیار سرسبز از شمال، شرق و غرب با کشور هند و از سمت جنوب شرقی با برمه همجوار است. همینطور، خلیج بنگال که بزرگ‌ترین خلیج دنیا محسوب می‌شود در قسمت جنوبی آن قرار دارد.

بنگلادش از مساحتی بالغ بر ۱۴۷.۵۷۰ کیلومتر مربع و جمعیتی ۱۶۰ میلیونی برخوردار است. جالب است بدانید این کشور در ابتدا پاکستان خاوری نام داشته است که در سال ۱۹۷۱، پس از جنگ آزادی بخشی که در بیست و ششم مارس رخ می‌دهد، از پاکستان جدا شده و از آن پس به نام جمهوری بنگلادش در دنیا شناخته می‌شود.

شهری به نام «داکا» بزرگ‌ترین شهر و پایتخت آن محسوب می‌شود که از تاریخ بسیار غنی و ارزمشندی هم برخوردار است. این شهر از زمان امپراتوری مغول تا امروز به عنوان یک کلانشهر جهانی فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد پایتخت بنگلادش بدانید، مقاله ما را دنبال کنید.

معرفی داکا

همانطور که در مقدمه توضیح دادیم شهر داکا؛ بزرگترین شهر و پایتخت کشور زیبای بنگلادش است. مساحت آن ۹۷/ ۳۱.۱۱۹ کیلومتر مربع است و جمعیت آن تا سال ۲۰۰۰، ۳۸.۶۷۸.۰۰۰ نفر گزارش شده است. داکا، از یک منطقه شهری و ۱۷ شهرستان برخوردار است و به لحاظ بزرگی، بیستمین شهر بزرگ دنیا به حساب می‌آید.

این شهر بعد از کلکته، به عنوان مهم‌ترین شهر در جنوب آسیا شناخته می‌شود و در حال حاضر به عنوان مرکز تجارت، اقتصاد و فرهنگ کشور بنگلادش فعالیت می‌کند. سنت‌های غنی و تاریخ جالب توجه داکا، بسیاری از بازدیدکنندگان را به این منطقه می‌کشاند.

به داکا، شهر مسجدها، ونیز مشرق زمین و پایتخت ریشکای جهان نیز گفته می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای آرامش سفر می‌کنید، بهتر است قید رفتن به داکا را بزنید چرا که شهری با ۱۷ میلیون نفر جمعیت هرگز نمی‌تواند بدون سر و صدا و شلوغی باشد.

البته انرژی و شور و نشاطی که زیر پوست پایتخت بنگلادش می‌جنبد، می‌تواند برای خیلی‌ها تازگی و جذابیت به همراه داشته باشد. طبیعت این شهر بی‌نظیر و مثال زدنی است. برای اثبات آن کافیست، در یکی از قایق‌های رودخانه بورینگا بنشینید تا با منظره فوق‌العاده پیش رویتان شگفت‌زده شوید!

رسیدن به داکا

برای رسیدن به داکا، ابتدا باید به فکر تهیه ویزای بنگلادش باشید. سفارتخانه این کشور در ایران وجود دارد. برای تهیه این نوع ویزا، نیازی به حضور شخص شما نیست و مراحل گام به گام دریافت ویزا توسط نماینده قانونی یا وکیل شما می‌تواند طی شود. برای اقدام به دریافت این نوع ویزا، شما نیاز است مدارکی اعم از اصل گذرنامه، دو قطعه عکس، کپی شناسنامه و کارت ملی و همینطور گواهی تحصیل یا اشتغال خود را به سفارتخانه کشور مورد نظر ارائه دهید.

لازم است بدانید، امکان پرواز مستقیم از مبدا تهران به مقصد داکا وجود ندارد و باید از طریق خطوط هوایی چون ترکیش، امارات و قطر برای رسیدن به این شهر اقدام کنید.

فرهنگ غذایی

بزرگترین قسمت هر فرهنگ قطعاً غذا خواهد بود! بنگلادشی‌ها از طعم شیرین گرفته تا شور چیزهای زیادی برای ارضای جوانه‌های چشایی شما دارند. این شهر ، دارای فرهنگ منحصر به فرد  غذایی است که توسط مردم آن حفظ می‌شود. بنگلادش میراث غذایی زیادی دارد. در داکا، پایتخت بنگلادش غذاهای بسیار ویژه‌ای وجود دارد که ارزان، اما از نظر طعم بسیار غنی هستند. یکی از معروف‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین غذاهای این شهر بریانی است.

پایتخت بنگلادش

بریانی پادشاه هر غذای بنگلادش است که در هر مناسبت بزرگ در هر خانواده تهیه می‌شود. این از برنج و گوشت گوسفندی تازه پخته شده تهیه می‌شود. اگر به داکا سفر کنید اما طعم بیریانی آن  را در  یکی از رستوران‌های معروف آن نچشید، نیمی از فرهنگ غذایی بنگلادش را از دست خواهید داد. فراموش نکنید که یک لیوان برهانی را با بریانی سفارش دهید.

باکورخانی یکی  دیگر از معروف‌ترین غذاهای سلسله مغول با طعم فراموش نشدنی است که هنوز هم در این منطقه طبخ می‌شود. این یک غذای بسیار محبوب برای ساکنان داکا است. آنها نمی‌توانند بدون مصرف باکورخانی در وعده‌های صبحانه یا عصرانه خود، به فکر گذراندن یک روز بیفتند. به طور معمول Bakorkhani محبوب چای است.

علاوه بر غذاها، چند نوشیدنی محلی در خیابان‌های داکا قدیمی پیدا خواهید کرد. این نوشیدنی‌ها عبارتند از نوشیدنی لیمو، نوشیدنی لاکی، آب زیره (جیرا)، چای مالایی و بسیاری دیگر….

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری پایتخت بنگلادش

دیدنی‌های داکا برای گردشگران بی‌پایان هستند. در اینجا از مساجد و بناهای تاریخی گرفته تا رودخانه، مراکز خرید و پارک‌های متنوع چیزهای زیادی برای بازدید وجود دارد. در این بخش از مجله گردشگری تاریخ ما، چند جاذبه و مکان تفریحی بسیار جذاب و مهم از شهر زیبای داکا داریم که در اختیار شما قرار می‌دهیم. اینها شامل:

دریاچه دانموندی

اگر بخواهید آرامش مطلق را در یک نقطه از شهر داکا پیدا کنید، باید به دریاچه دانموندی بروید. این منطقه نه تنها از هیاهوی شهر به دور است بلکه از یک فضای سبز بسیار چشم‌نواز و رویایی برخوردار است. این دریاچه با داشتن مراکز فرهنگی مانند رابیندرا-ساروبار که در امتداد آن واقع شده است، به یک مکان توریستی با بازدید خوب تبدیل شده است.

پایتخت بنگلادش

پارک رامنا

یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های دیدنی پایتخت بنگلادش پارک تفریحی و بسیار سرسبز رامنا است. این پارک که نام خود را از مسجد و آرامگاه قدیمی Ramna Kali Mandir گرفته است هنوز هم در نزدیکی آن یافت می‌شود. در اطراف دریاچه قدم بزنید یا زیر سایبان‌های مجلل درختان پر شکوفه سایه پیدا کنید. مردم محلی و گردشگران صبح و عصرها برای شرکت در فعالیت‌های تفریحی به پارک می‌آیند.

اینجا از مسیرهای خوب برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری برخوردار است. فروشندگان خیابانی زیادی در اطراف این پارک، غذاهای محلی خوشمزه می‌فروشند. Ramna Park را در برنامه سفر خود به داکا، قرار دهید تا لحظات شاد و به یادمانی از سفر خود تجربه کنید.

قلعه لالباغ

اگر از دیدن بناهای تاریخی لذت می‌برید، شما را به بازدید از یکی از بهترین مکان‌های تاریخی دنیا در شهر داکا دعوت می‌کنیم. اینجا در واقع یک قلعه بسیار باشکوه و مجلل از دوران امپراتوری گوکانی هند است که در جنوب غربی شهر واقع شده است.

این جاذبه از جاذبه‌های پایتخت بگلادش جاذبه‌های دیگری مثل مقبره بی بی پاری و دیوانیه را در دل خود جای داده است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها