لیست مراکز تفریحی قشم

لیست مراکز تفریحی قشم

مراکز تفریحی و گردشگری فراوانی در کشور وجود دارد که یکی از زیباترین آنها مراکز تفریحی قشم است. جزیره قشم در جنوب کشور واقع شده و طبیعت بکر و جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد. این جزیره چند سالی است که به عنوان منطقه آزاد معرفی شده و این امر موجب افزایش فعالیت های اقتصادی در آن شده است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد این جزیره زیبا و مراکز تفریحی آن کسب کنید تا انتهای مطلب را مطالعه کنید.

طبیعت بکر قشم

همانطور که گفتیم طبیعت زیبا و دلنواز قشم به عنوان یکی از مکان های دیدنی این جزیره به شمار می رود. شما با گردش در این طبیعت با دشت های پهناور و نقاط دیدنی فراوانی روبه رو می شوید. با سفر به این جزیره بزرگ می توانید علاوه بر گشت و گذار در آن، به جزایر همسایه یعنی هنگام و هرمز هم بروید. یکی از نکات جالب قشم این است که مساحت آن بیش از ده برابر کیش است و این امر موجب افزایش نقاط شگفت انگیز بیشتری شده است که در ادامه به معرفی برخی از این نقاط می پردازیم.

جزایر ناز به عنوان یکی از مراکز تفریحی قشم

جزیره یا جزایر ناز یکی از نقاط و مراکز تفریحی قشم به شمار می رود. این منطقه که در واقع از سه صخره تشکیل شده است، در بین دریا قرار دارد. شما می توانید در هنگام پایین رفتن آب دریا با پای پیاده به این مکان رفته و از تماشای برخورد موج دریا به سنگ لذت ببرید. پایین رفتن دریا مسیری زیبا تا این صخره ها را ایجاد کرده و امکان رفتن شما به آن نقطه را فراهم می کند. فروش صنایع دستی و میوه های گرمسیری مخصوص جزیره و همینطور طراحی حنا روی دست در هنگام بالا بودن آب دریا، یکی دیگر از جذابیت های جزیره ناز است.

دریفت بازی که ماشین سواری با اتومبیل های لوکس است در روزهای آخر هفته توسط مردم بومی صورت می گیرد. در این جزیره به دلیل آزاد شناخته شدن منطقه، خرید ماشین بسیار ارزان تر از سایر مناطق کشور است.

لیست مراکز تفریحی قشم

طبیعت جنگل حرای جزیره قشم

جنگل حرای قشم یکی از چشم نوازترین مناطق این جزیره است. درختان در هم تنیده شده که در مقابل شوری آب دریا مقاومت زیادی داشته اند، زیبایی چشمگیری را برای گردشگران فراهم می کنند. این درختان سازگاری خود را با شوری به صورت خارج کردن نمک از برگ های خود نشان می دهند. بالا آمدن آب دریا موجب زیر آب رفتن درختان می شود بنابراین شما می توانید در این هنگام با کرایه کردن قایق، از این شگفتی ها دیدن کنید.

پرندگان زیبایی مانند: مرغ ماهیخوار، حواصیل، فلامینگو، پلیکان و غیره در این منطقه پرواز می کنند و زیبایی های جنگل حرا را می افزایند. شما می توانید با عکاسی در این جنگل خاطرات خود را ماندگار کنید.

تنگه چاهکوه

یکی دیگر از نقاط دیدنی قشم، تنگه چاهکوه است. این پدیده زیبای طبیعی از کوه و صخره تشکیل شده که تعداد زیادی چاه در آن قرار دارد. چاه های این منطقه عمق های متفاوتی دارند و مشاهده آنها در کنار کوه و صخره و عبور از تنگه ها موجب جذابیت فراوان چاهکوه شده است. هر چه از کوه ها و صخره ها عبور کنید و جلوتر بروید، فاصله کوه ها و صخره ها نیز از یکدیگر کم تر می شود.

غار خربس

غار خربس یکی از مراکز تفریحی قشم محسوب می شود. این غار که از مجموعه حفره های کوچک در دل کوه تشکیل شده است، در فضایی باز و بدون پوشش گیاهی واقع شده است. سفر زمستانی به این جزیره به شما امکان دیدن غار خربس را به راحتی می دهد. زیرا در فصول گرم سال به دلیل خالی بودن این منطقه از پوشش گیاهی، گرمای شدیدی حکمفرماست و موجب آزار گردشگران می شود. البته شما می توانید ساعات ابتدایی روز یا هنگام غروب را در فصول گرم سال برای دیدن غار خربس انتخاب کنید.

سد گوران یکی از مراکز تفریحی قشم

در مورد نام سد و روستای گوران آمده است که این منطقه به دلیل اینکه محل سکونت زرتشتیان بوده، به گبران و سپس به گوران شناخته شده است. روستای گوران در بخش غربی جزیره قرار دارد و شما می توانید با سفر به این روستا با زندگی مردم بومی این جزیره از نزدیک آشنا شوید. نکته جالب در مورد سد گوران، مدت ساخت آن است. ساخت این سد از دوران هخامنشیان آغاز شده و تا دوره پهلوی نیز ادامه داشته و به پایان رسیده است.

دره تندیس های جزیره قشم

یکی دیگر از مناطق دیدنی جزیره قشم، دره تندیس های آن است. افرادی که به دیدن ستارگان علاقه دارند با سفر به این منطقه به آرزوی خود می رسند. مجموعه ای از کوه ها و صخره ها که در اثر گذر زمان دچار فرسایش شده اند، موجب جذابیت دره تندیس ها شده است. وجود صدف در این دره تعجب گردشگران را بر می انگیزد. ولی دانستن اینکه این منطقه در میلیون ها سال پیش در زیر آب بوده است، به شگفتی شما پاسخ می دهد.

غار نمکدان

غار نمکدان یکی دیگر از مراکز تفریحی قشم است. این غار زیبا با وجود قندیل های نمک، باعث به وجود آمدن یک فضای چشم نواز شده است. لایه های روی هم قرار گرفته نمک و قندیل نشان از قدمت بالای این غار دارد. غار نمکدان در فاصله ۹۰ کیلومتری مرکز شهر و در جنوب غربی جزیره قرار دارد و شما برای رفتن به این غار باید مدت زمانی را پیاده روی کنید.

دره ستارگان جزیره قشم

مجموعه ای زیبا و شگفت انگیز از دره ها، صخره ها و کوه ها این منطقه را به وجود آورده است. باد و باران موجب فرسایش و تغییر شکل کوه ها و دره ها شده است که در برخی موارد این تغییر شکل ها، اشکال عجیب و غریبی را به ذهن می آورد. مردم بومی معتقدند که این اشکال عجیب در اثر برخورد ستاره به صخره تشکیل شده است.

لیست مراکز تفریحی قشم

سخن پایانی

جزیره قشم به عنوان یک مرکز تفریحی زیبا و چشمگیر در جنوب کشور قرار دارد. این جزیره دارای مناطق بکر و دیدنی بسیاری است که موجب شگفتی گردشگران می شود. با سفر به این منطقه می توانید از جذابیت های طبیعی همراه با امکانات مناسب لذت ببرید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها