راهنمای سفر به عربستان

راهنمای سفر به عربستان

شبه جزیره‌ی عربستان، سرزمین بزرگی است که اسلام در آن ظهور کرده و به خاطر شرایط خاص سیاسی و مذهبی بسیار مورد توجه مردم کل دنیا، بخصوص مسلمانان است. عربستان بیشترین ورودی توریست‌ را در خاورمیانه از آن خود ساخته و در کنار اقتصاد مبتنی بر نفت، از این ویژگی جهت رشد و شکوفایی اقتصادی بهره می‌برد. راهنمای سفر به عربستان در این مقاله قصد دارد به شما مطالبی ارائه دهد تا این کشور مذهبی را از لحاظ گردشگری و توریستی مورد بررسی قرار دهید.

همان طور که می‌دانید به خاطر کرونا امکان زیارت خانه‌ی کعبه وجود ندارد، اما شما با یک انتخاب جامع می‌توانید از سایر مواهب زیارتی و سیاحتی این کشور پهناور بهره‌مند شوید.

آشنایی مختصر با عربستان

عربستان سعودی با نام رسمی پادشاهی عربی سعودی، علاوه بر این که بزرگ‌ترین کشور عربی در غرب آسیا است، دومین کشور بزرگ عرب نشین نیز به حساب می‌آید. پایتخت عربستان ریاض است. جمعیت کل عربستان در سال ۲۰۱۹ حدود سی و چهار میلیون نفر سرشماری شده. زبان رسمی عربی معیار و اکثریت مسلمان اهل سنت هستند. از مهم‌ترین شهرهای عربستان می‌توان ریاض، مکه و مدینه را نام برد.

اقلیم و آب و هوای عربستان

راهنمای سفر به عربستان به شما توصیه می‌کند زمان سفر خود را در سردترین فصل سال، یعنی زمستان انتخاب کنید، چرا که عربستان کشوری گرمسیری و بیابانی است. بخش زیادی از زمین‌های عربستان را بیابان تشکیل می‌دهد. سه کویر مهم عربستان صحرای نفوذ، ربع‌الخالی و صحرای دهنا نام دارند. دمای هوا در تابستان حدود ۴۵ درجه‌ی سانتی‌گراد است و در شب با خنک شدن هوا، شاهد اختلاف شدید دمای هوا خواهید بود. عربستان از منابعی چو طلا، مس، نفت خام، گاز طبیعی و اورانیوم بسیار غنی اما از لحاظ کشاورزی و جنگل بسیار ضعیف است.

سفر به عربستان

نحوه سفر به عربستان و دریافت ویزا

دریافت ویزای کشور عربستان بستگی به هدف و منظور شما دارد، برای دریافت ویزای گردشگری شما می‌توانید شخصا و یا از طریق تورهای مذهبی گردشگری اقدام نمایید. ویزای توریستی شما اعتبار نود روزه دارد و شما می‌توانید سی روز در عربستان اقامت داشته باشید. راهنمای سفر به عربستان به شما اطلاع می‌دهد ایران بارها توسط کشور عربستان محدود شده است، برای همین ممکن است سفر شما با دشواری‌هایی همراه باشد. پس بهتر است نسبت  به شرایط و مراحل اخذ ویزا و رزرو پرواز صبور باشید.

جاذبه‌های گردشگری عربستان

کاملا روشن است که توریست‌های کشور عربستان غالبا زوار خانه‌ی کعبه یا سایر اماکن مذهبی عربستان بوده‌اند. امروزه عربستان بسیار پیشرفته شده و ترقی یافته است. هتل‌های شیک، مراکز خرید و تفریحی عالی عربستان را به شکل کشوری ثروتمند به شما نشان می‌دهد. اکنون برای توریست‌ها شرایطی فراهم شده تا در کنار زیارت بتوانند از سایر مواهب این کشور لذت ببرند. در این بخش از مقاله، راهنمای سفر به عربستان شما را با موقعیت‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و زیارتی آشنا می‌سازد.

مکان‌های زیارتی عربستان

هر کسی، هر زمان که به عربستان سفر کند مکه اولین مقصد او خواهد بود. کعبه نه تنها در زمان حج، بلکه در سایر روزهای سال پذیرای گردشگران است. مسجد الحرام، غار حرا، صحرای عرفات، کوه صفا و مروه مکان‌هایی است که پس از کعبه بسیار مورد زیارت قرار می‌گیرند.

دومین شهر مهم زیارتی سیاحتی مدینه است. از جمله دیدنی‌های شهر مدینه می‌توان مسجد النبی را نام برد. مسجد قبا، خانه‌ی حضرت فاطمه، مرقد پیامبر اکرم و قبرستان بقیع از جمله مکان‌های تاریخی و زیارتی مدینه است.

گردش و تفریح در شهر ریاض

ریاض زیباترین و توریستی‌ترین شهر عربستان است. بسیاری از آسمان‌ خراش‌ها، هتل‌های لوکس و مراکز خرید عربستان در این شهر ساخته شده. همچنین مکان‌های دیدنی چون موزه‌ی ملی عربستان، پارک ملک عبدالله، قصر المصمک، باغ وحش ریاض و… در این شهر قرار دارد. اگر علاقه‌مند به دانستن اطلاعاتی جامع در مورد ریاض هستید، راهنمای سفر به ریاض را مورد مطالعه قرار دهید.

جده، عروس دریای سرخ

جده پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر عربستان پس از ریاض به شمار می‌آید. به علت قرار گرفتن این شهر در کنار دریای سرخ و زیبایی‌هایی که دارد، لقب عروس دریای سرخ را به خود اختصاص داده است. راهنمای سفر به عربستان لازم است به شما بگوید که بیشترین جاذبه‌های تاریخی و تفریحی در شهر جده قرار دارد. موزه عبدالرئوف خلیل، کورنیش جده، آکواریوم فقیه، بازار العلوی، بازار محمود سعید و… از جمله موارد توریستی شهر جده است.

صحراگردی در عربستان

یکی از لذت‌های سفر به عربستان، صحرا گردی و چشیدن زندگی قبیله‌های بیابان نشین است. راهنمای سفر به عربستان به شما پیشنهاد می‌کند اگر دوست دارید صحراگردی کنید، حتما از تورهای صحرا گردی استفاده کنید. اما اگر تمایل شما به تنهایی کمپینگ کردن است، ابتدا لباس گرم، پتو، مواد غذایی کافی و وسایل ارتباطی همراه خود داشته باشید. آب و هوای آن روز را بررسی کنید، زیرا طوفان‌های شن خطری جدی برای شما خواهند داشت.

غذاهای معروف عربستان

در بسیاری از کشورها غذا و خوراک مخصوص آن کشور یکی از موارد مهمی جذب توریست و افزایش گردشگری است. زیرا گردشگران علاقه دارند غذاهای اصیل را در مکان‌های اصیل آن میل کنند. راهنمای سفر به عربستان به طور مختصر شما را با غذاهای عربی آشنا می‌سازد.

بیشتر غذاهای عربی بر پایه‌ی خود طبخ می‌شود. حمص یا هوموس نوعی حلیم است که از ترکیب و پوره شدن نخود، ارده، سیر، کنجد و سایر چاشنی‌ها به دست می‌آید. کبّه از کوبیده شدن گوشت، پسته، بادام و ادویه‌های مخصوص به دست می‌آید. مواد باید در هاون به طور دستی کوبیده و پس از قلقلی شدن، سرخ یا پخته شوند.

ورق العنب که به معنی آن برگ درخت انگور است، به دلمه‌ی ایرانی شبیه دارد. با این تفاوت که با روغن زیتون مواد مختلف را تفت می‌دهند و شکل پیچیدن برگ‌ها فرق دارد. از دیگر غذاهای معروف عربستان می‌توان فلافل، شاورما، خوراک کبسه، منسف، فتوش، تبوله و مندی را نام برد.

سفر به عربستان

و در آخر

هنگامی که به عربستان سفر کردید علاوه بر رعایت موارد بهداشتی، به پوشش، آداب و رعایت تابوهای این کشور اسلامی توجه کنید. برای صرفه جویی در هزینه‌های خود از اتوبوس‌ها استفاده کرده و قبل از سفر در مورد مکان‌های مورد علاقه‌ی خود و یا مراکز مهم جست و جو کنید. راهنمای سفر به عربستان برای شما سفری لذت‌بخش آرزومند است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها